SG.hu
Terjed a mobilbankolás
A GKI Gazdaságkutató Rt. negyedévente felméri a vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését.
A cég tanulmánya szerint mobiltelefonos banki szolgáltatásokra (SMS értesítésekre és aktív mobiltelefonos szolgáltatásokra) szóló szerződéssel 2005. december 31-én több, mint egymillió lakossági és 93 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 15%-kal, egy év alatt pedig 56%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 10%-kal, 12 hónap alatt pedig 43%-kal nőtt. A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 16,6% volt a negyedik negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 15,9%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére. A GKI előrejelzése alapján a lakossági mobilbanking ügyfelek száma 2006 végére megközelítheti az 1,3 milliós darabszámot.
Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.
2005. december 31-én kb. 65 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 8%-kal több mint egy negyedévvel korábban és 88%-kal több, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva.
A felmérés 2006 márciusában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2005 negyedik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 61%-a a képviseltette magát a felmérésben.
A cég tanulmánya szerint mobiltelefonos banki szolgáltatásokra (SMS értesítésekre és aktív mobiltelefonos szolgáltatásokra) szóló szerződéssel 2005. december 31-én több, mint egymillió lakossági és 93 ezer vállalati ügyfél rendelkezett. A megelőző három hónap során a lakossági ügyfelek száma 15%-kal, egy év alatt pedig 56%-kal növekedett. A mobilbanki szolgáltatást igénybevevő vállalati ügyfelek száma egy negyedév alatt 10%-kal, 12 hónap alatt pedig 43%-kal nőtt. A mobilbanki szolgáltatással rendelkező bankoknál az ilyen szerződéssel rendelkező lakossági ügyfelek aránya 16,6% volt a negyedik negyedév végén, míg a vállalati ügyfelek 15,9%-a használta a mobiltelefont banki szolgáltatások igénybevételére. A GKI előrejelzése alapján a lakossági mobilbanking ügyfelek száma 2006 végére megközelítheti az 1,3 milliós darabszámot.
Az internetes kereskedelem fejlődését segíthetik azok a virtuális bankkártyák, amelyek kizárólag interneten keresztüli vásárlások lebonyolítására használhatók. Ezen úgynevezett webkártyák számának megadásával az online módon vásárló ügyfél kiküszöböli a saját bankkártya-számmal való visszaélés lehetőségét, hiszen elkülönült kártyaszámot használ az internetes vásárlásokra. A webkártyán elérhető pénzösszeget a tulajdonos tetszése szerint tudja változtatni, és általában csak a vásárlás lebonyolítását megelőzően helyez el pénzt a kártyán.
2005. december 31-én kb. 65 ezer webkártya (kizárólag internetes fizetésre alkalmas kártya) volt használatban, ez 8%-kal több mint egy negyedévvel korábban és 88%-kal több, mint egy évvel korábban. A webkártyák száma folyamatosan emelkedik, de számuk még így is alacsony akár a lakosság számához, akár a bankkártyákhoz viszonyítva.
A felmérés 2006 márciusában történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2005 negyedik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 61%-a a képviseltette magát a felmérésben.