Berta Sándor
Tiltakozás a SkypeOut egyenlegek törlése miatt
Egyre több német és angol VoIP-fórumban kifogásolják a felhasználók a Skypenak azt a megoldását, hogy 6 hónap után automatikusan elveszíti az egyenlegét az, aki addig nem kezdeményez fizetős hívást a SkypeOut-tal.
Mint ismeretes, a Skype a világ jelenlegi legnagyobb internetes telefonszolgáltatója. A cég programja lehetővé teszi, hogy két felhasználó internethozzáférését kihasználva akár órákon át ingyen beszélgessen egymással. Ezenkívül a SkypeOut szolgáltatás keretében kedvező díjszabás mellett bárki, bármilyen számot felhívhat világszerte, legyen szó egy vezetékes vagy egy mobiltelefonszámról. A szolgáltatás igénybe vételéhez csupán arra van szükség, hogy az illető egy kártya segítségével feltöltse az egyenlegét.
Az embereket az zavarja, hogy ez az egyenleg 180 nap automatikusan törlésre kerül, ha addig az illető nem kezdeményezett rajta beszélgetést. Ez akkor valósulhat meg, ha valaki csak évente egyszer vagy kétszer használja a Skype Outot, hogy például Európából felhívja tengerentúli rokonait, ismerőseit vagy családtagjait. Ugyan a Skype munkatársai állítják, hogy az egyenleg törlése előtt két figyelmeztető e-mailt is küldenek, azonban többen ezeket vagy nem kapták meg, avagy az is előfordulhat, hogy szolgáltatójuk vagy levelezőrendszerük kéretlen reklámleveleknek nézte őket.
Többen kifogásolják azt is, hogy az általános felhasználási feltételek között megtalálható az egyenleg törléséről szóló kitétel, azonban a 100 különböző tétel között úgy el van rejtve, hogy ember legyen a talpán aki gyorsan és könnyen megtalálja. A felháborodott ügyfelek közül néhányan kampányba kezdtek a cég ellen, mondván az kihasználta és becsapta őket. Az biztos, hogy ez a botrány megint csak nem tesz jót a vállalat már amúgy is kissé megtépázott hírnevének és az is valószínű, hogy az elmúlt hónapokban közvetve és közvetlenül számos támadás érte a céget és több konkurense is le akarja taszítani a VoIP-piac képzeletbeli trónjáról. A helyzeten tehát mindenképpen változtatnia kellene a társaságnak.
Skype 2.5 letöltése
Mint ismeretes, a Skype a világ jelenlegi legnagyobb internetes telefonszolgáltatója. A cég programja lehetővé teszi, hogy két felhasználó internethozzáférését kihasználva akár órákon át ingyen beszélgessen egymással. Ezenkívül a SkypeOut szolgáltatás keretében kedvező díjszabás mellett bárki, bármilyen számot felhívhat világszerte, legyen szó egy vezetékes vagy egy mobiltelefonszámról. A szolgáltatás igénybe vételéhez csupán arra van szükség, hogy az illető egy kártya segítségével feltöltse az egyenlegét.
Az embereket az zavarja, hogy ez az egyenleg 180 nap automatikusan törlésre kerül, ha addig az illető nem kezdeményezett rajta beszélgetést. Ez akkor valósulhat meg, ha valaki csak évente egyszer vagy kétszer használja a Skype Outot, hogy például Európából felhívja tengerentúli rokonait, ismerőseit vagy családtagjait. Ugyan a Skype munkatársai állítják, hogy az egyenleg törlése előtt két figyelmeztető e-mailt is küldenek, azonban többen ezeket vagy nem kapták meg, avagy az is előfordulhat, hogy szolgáltatójuk vagy levelezőrendszerük kéretlen reklámleveleknek nézte őket.
Többen kifogásolják azt is, hogy az általános felhasználási feltételek között megtalálható az egyenleg törléséről szóló kitétel, azonban a 100 különböző tétel között úgy el van rejtve, hogy ember legyen a talpán aki gyorsan és könnyen megtalálja. A felháborodott ügyfelek közül néhányan kampányba kezdtek a cég ellen, mondván az kihasználta és becsapta őket. Az biztos, hogy ez a botrány megint csak nem tesz jót a vállalat már amúgy is kissé megtépázott hírnevének és az is valószínű, hogy az elmúlt hónapokban közvetve és közvetlenül számos támadás érte a céget és több konkurense is le akarja taszítani a VoIP-piac képzeletbeli trónjáról. A helyzeten tehát mindenképpen változtatnia kellene a társaságnak.
Skype 2.5 letöltése