21
  • ftomi
    #21
    A slusszpoén az, hogy az Skype nem a feltöltéstől, hanem az utolsó hívástól számolja a 180 napot, és ez már így volt kezdetektől is...
  • kisgabo
    #20
    azt is teszi, használja, befekteti, elkölti a pénzed.

    csak nem teljesen korrekt arra kényszeríteni, hogy az igényeiden felül használd a szolgáltatást, mert különben elvész a pénz.
  • Cat #19
    meg mellesleg amíg nem költöm el a kártyára feltöltött pénzt, a vállalat nyugodtan használhatja, berakhatja bankba stb.
  • kisgabo
    #18
    beszélsz hülyeséget. mi köze az ingyenmunkának az előre megfizetett szolgáltatáshoz?

    lassan egy bank mondja azt, ha havonta nem fizetsz be 50 rongyot és kötöd le, a múlt havi tőkédre nem kapsz kamatot.

    baromság.
  • mrzool
    #17
    "Szep is lenne ha a bank torolne tobszaz dollart a bankszamladrol, ha nem koltod el 6 honapon belul es fel nem toltod ujra."

    Hello, hello! A banknak fizetsz havi / negyedéves díjat a számlafenntartásért. Szóval miről is beszélünk?
  • rigidus
    #16
    Na, megint akkor jon elo a kreativitas az sg-n amikor egymast kell b*sztatni.

    A Skype problemaja nem egyedi. Szep is lenne ha a bank torolne tobszaz dollart a bankszamladrol, ha nem koltod el 6 honapon belul es fel nem toltod ujra.

    Amit a Skype csinal az egyfajta szurke zsarolas: "fizetsz? vagy kifosztunk". Nem hiszem el, hogy nem lehetne mar feltalalni a havidijat.

    Dehogynem, de addig amig rohadtul megeri legalizaltan rabolni es nem hoborog erte senki, addig jo ez igy.
  • Sanyix
    #15
    A figyelmeztető sms-t azért küldik, hogy perkáljál...
  • Sanyix
    #14
    Évekig?? 3 hónap... És full mindegy hogy használod vagy nem, FEL KELL TÖLTENI mert mexüntetik, akkor is ha naponta 8 órát beszélsz, azért halmozódik.
  • Picivizipaci
    #13
    Én naponta hasznaálom a VOIPSTUNT progit és hát ott is van time limit, de akkor sem annyira rossz az ára mint bármelyik telefon szolgáltatónak. 10EU 180 napra azért elég barátságos v nem?
  • Inquisitor
    #12
    Azért annyira nincs biztonságban a Skype, hogy ilyeneket megtehessen.
    Jön ezerrel az MSN Messenger Live (8-as), és a hozzá készült VoIP telefonok, extra ketyerék ...
  • Andris
    #11
    Igen valóban elveszik az összeg akkor. De szerintem ez jogos is. Aki évekig nem használja a mobilját, (és nem tölti fel) az "valószínűleg" nem tart igényt rá... legalábbis a mobilszolgáltatók szerint :)

    De figyelmeztető sms-t akkor is küldenek, nekik sem jó ha elvesztenek egy ügyfelet.
  • azirafael
    #10
    MObil szolgáltatónál ha elfogy a 3 hónap elérhetőség és nem töltöd fel a kártyád ismét, akkor 60 nap után zárolják a kártyát elúszik a rajta lévő lóvé is és dobhatod el a kártyát a szemétbe, mert nem tudják újra aktiválni. Nagyapámnak 7.000.- Ft felhalmozódott pénze úszott így el..
  • pemga
    #9
    Hmm, nekem a skype mindig megmutatja, hány napig érvényes még. VoipBuster is. Nem értem...

    Mobilszolgáltatónál pedig azért van értelme, mert nemcsak nyilvántartják a számot adatbázisban, de addig azt másnak nem adhatják el. A számtartomány pedig véges... Sokan pedig azt csinálják, hogy vesznek akcijósan prepaid kártyás telefont, simkártyát pedig eldobják. Ezért is van ez az elévülési idő mobil cégeknél. (Első használatnál ráadásul ez még rövidebb, valami másfél hónapon belül tölteni kell rá.)
  • Flashy
    #8
    pgsmnél van 30 napod feltölteni a lejárati idő után, de elveszik az egyenleg.
  • mrzool
    #7
    "mekkora lehet az az adatbázis? szerintem nem olyan vészes, bőven kezelhető."

    Akkor kezeld ingyen. Fizesd az áramot, a szerverek amortizációját, az alkalmazottak bérét és még termelj profitot is. Hajrá, jössz hozzám dolgozni? Ingyen ofcoz...
  • kisgabo
    #6
    mekkora lehet az az adatbázis? szerintem nem olyan vészes, bőven kezelhető.

    ez tipikusan a tölts rá háromhavonta, vagy elvész a pénzed, manőver.

    ratyiság, nem adattárolási probléma.

    ha mindenki penget, utána rögtön könnyebb tárolni az adatot?
  • Andris
    #5
    Én úgy tudom, hogy ha sokáig nem beszélsz mobilon akkor lejár a rendelkezésre állásod, és nem tudsz hívást kezdeményezni, később pedig küldenek figyelmeztető sms-t, hogy letiltják a kártyádat és téged sem fognak tudni hívni mások, ha nem hosszabbítod meg a rendelkezésre állásod egy feltöltőkártyával.

    Viszont a pénzed nem vész el! Amint feltöltdöd, megkapod a zárolt összeget mert nem a pénzed járt le hanem a rendelkezésre állás. (az más kérdés, hogy általában a pénz előbb fogy el a kártyáról mint a rendelkezésre állási idő)
  • Loud
    #4
    De igenis, hogy kerül, méghozzá sztem elég sokba. GOndolj bele amikor 1 milliós ügyfél adatbázisod van, és azoknak az adatait kell tárolni, és kezelni. 1 még nem sokat számít de 1 millió már igen...

    Jah a másik fele, hogy az nekik nem üzlet hogy egyszer feltöltöd 3000ft-al a kártyád és utána többet nem is használsz, tehát drágább a fenntartása a szolgáltató részéről mint az megérné...

    Amúgy nem védeni akarom őket, de logikusan te is ezt csinálnád ha az ő helyükben lennél...
  • Cat #3
    de miért nem? mert így jó a szolgáltatónak? neki semmibe nem kerül egy számot benntartani egy adatbázisban.
  • Killberk #2
    Telefonkártyák, vagy mobilra feltöltött összegek se használhatok fel korlátlan ideig.
  • Praetor
    #1
    Jogos a kritika, a tulajdonjog nem "évül el".