Gyurkity Péter
Ingyen zenével csábít a Napster
A fizetős zeneletöltő szolgáltatást működtető Napster útjára indította legújabb kezdeményezését, amelynek keretében néhány alkalommal bármely zeneszámot ingyen meghallgathatjuk.
A cég a Los Angelesben zajló második MUSEXPO alatt jelentette be a kínálat kibővülését. Az új kezdeményezés lényege, hogy az oldal látogatói szabadon válogathatnak a elérhető zeneszámok közül és bármelyiket meghallgathatják ingyen, legfeljebb öt alkalommal. A cég vezetése az ajánlattól a népszerűség növekedését várja.
"A Napster azon elgondolásból született, hogy le kell döntenünk minden határt, amely korlátoz minket a zene felfedezésében, élvezetében és az élmény megosztásában, és a hallgatók kezébe adjuk a döntés lehetőségét" - jelentette ki Chris Gorog, a cég elnök-vezérigazgatója. A közleményből kiderül, hogy az ingyenes lehetőséget egy gyors regisztrációt követően vehetjük igénybe, mégpedig minden külön szoftver, vagy beépülő bővítmény feltelepítése nélkül. A korlátozott alkalommal, egy-egy zeneszámnál legfeljebb ötször igénybe vehető ingyenes lehetőség kezdetben még csak az amerikai felhasználók számára elérhető, de tervezik a szolgáltatás kibővítését más országokra.
A Napster tehát egy meglehetősen merész, a kezdeti időszakra emlékeztető megoldással igyekszik kibővíteni vásárlói táborát, ami rá is fér a cégre. Amint arról januárban hírt adtunk, az előfizetők számra fokozatosan növekszik, ám a jelek szerint ez nem jelenti feltétlenül a bevételek párhuzamos növekedését. Mi több, tavaly novemberben elismerték, hogy 13,6 millió dolláros veszteséggel zárták az aktuális üzleti negyedévet és a helyzet azóta sem javult. A vezetés ugyan mindvégig optimizmusát hangoztatta, ez azonban nem volt elég meggyőző.
A cég új eszközökkel igyekszik népszerűsíteni ajánlatát és természetesen magát az oldalt: a NapsterLinks révén egyszerűen fűzhetünk a szolgáltatásra mutató hivatkozásokat az internetes tartalmakhoz, a Narchive pedig a művek véleményezésére és egyéb felhasználói anyagok (képek, vélemények, egyéb hivatkozások) beküldésére szolgál.
A cég a Los Angelesben zajló második MUSEXPO alatt jelentette be a kínálat kibővülését. Az új kezdeményezés lényege, hogy az oldal látogatói szabadon válogathatnak a elérhető zeneszámok közül és bármelyiket meghallgathatják ingyen, legfeljebb öt alkalommal. A cég vezetése az ajánlattól a népszerűség növekedését várja.
"A Napster azon elgondolásból született, hogy le kell döntenünk minden határt, amely korlátoz minket a zene felfedezésében, élvezetében és az élmény megosztásában, és a hallgatók kezébe adjuk a döntés lehetőségét" - jelentette ki Chris Gorog, a cég elnök-vezérigazgatója. A közleményből kiderül, hogy az ingyenes lehetőséget egy gyors regisztrációt követően vehetjük igénybe, mégpedig minden külön szoftver, vagy beépülő bővítmény feltelepítése nélkül. A korlátozott alkalommal, egy-egy zeneszámnál legfeljebb ötször igénybe vehető ingyenes lehetőség kezdetben még csak az amerikai felhasználók számára elérhető, de tervezik a szolgáltatás kibővítését más országokra.
A Napster tehát egy meglehetősen merész, a kezdeti időszakra emlékeztető megoldással igyekszik kibővíteni vásárlói táborát, ami rá is fér a cégre. Amint arról januárban hírt adtunk, az előfizetők számra fokozatosan növekszik, ám a jelek szerint ez nem jelenti feltétlenül a bevételek párhuzamos növekedését. Mi több, tavaly novemberben elismerték, hogy 13,6 millió dolláros veszteséggel zárták az aktuális üzleti negyedévet és a helyzet azóta sem javult. A vezetés ugyan mindvégig optimizmusát hangoztatta, ez azonban nem volt elég meggyőző.
A cég új eszközökkel igyekszik népszerűsíteni ajánlatát és természetesen magát az oldalt: a NapsterLinks révén egyszerűen fűzhetünk a szolgáltatásra mutató hivatkozásokat az internetes tartalmakhoz, a Narchive pedig a művek véleményezésére és egyéb felhasználói anyagok (képek, vélemények, egyéb hivatkozások) beküldésére szolgál.