Berta Sándor
Ismeretlenül is hódít az IPTV
Az IPTV rövidítés az Internet Protocol Television fogalmat takarja. Az internetes televíziózás az elmúlt hónapokban egyre népszerűbbnek számít, és a jövő egyik jelentős szolgáltatása lehet.
Az internetes televíziózás (IPTV) a nemrég véget ért hannoveri CeBIT-kiállítás egyik legnagyobb érdeklődést kiváltó témája volt. Érdekesség ugyanakkor, hogy miközben az IPTV, mint fogalom népszerű az emberek körében, a felhasználók jelentős része százaléka azt sem tudja, hogy mit takar. Mindez azért érdekes, mert az emberek jelentős részének, bár tetszik nekik az IPTV szó, de gyakorlatilag fogalmuk nincs a kifejezés jelentéséről. Ez derül ki az Accenture piackutató cég által Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Államokban, összesen 6000 felhasználó bevonásával készített felméréséből.
Németországban az emberek 46 százaléka nem tudja, hogy mit takar az IPTV rövidítés, de a többi országban sem rózsás a helyzet. A felhasználók 20 százaléka mindenesetre örülne, ha ő állíthatná össze saját televízióprogramját és 55 százaléka átpártolna az internetes televíziókra, ha ott egyáltalán vagy alig lennének reklámok. "Az emberek arra vágynak, hogy ők dönthessék el mit néznek, és mivel az IPTV esetében erre minden esélyük meg is van, szimpatikusak nekik az új szolgáltatások" - nyilatkozta Nikolaus Mohr, az Accenture kommunikáció és high-tech részlegének vezetője.
A felmérésből az is kiderül, hogy az új szolgáltatóknak nagy gondot kell fordítaniuk az IPTV megismertetésére. Csak azok a televíziók lehetnek sikeresek, amelyek műsora ingyenesen vagy csekély díjszabás mellett nézhető. Természetszerűleg a férfiak fogékonyabbak az új technológiára mint a nők, és a fiatalok szíve is jobban megdobban az IPTV-k hallatán, szemben az idősekkel. A nézők számára a legfontosabb szempont az ár (ingyenesség), a választható kínálat, a filmek és más műsorok minősége, valamint a technológia megbízhatósága. Ezenkívül az emberek elvárják, hogy a szolgáltatás kényelmes, praktikus és egyszerűen használható legyen, s bárki akár a karosszékből, távirányítóval elindíthassa kedvenc filmjeit és sorozatait.
Az internetes televíziózás (IPTV) a nemrég véget ért hannoveri CeBIT-kiállítás egyik legnagyobb érdeklődést kiváltó témája volt. Érdekesség ugyanakkor, hogy miközben az IPTV, mint fogalom népszerű az emberek körében, a felhasználók jelentős része százaléka azt sem tudja, hogy mit takar. Mindez azért érdekes, mert az emberek jelentős részének, bár tetszik nekik az IPTV szó, de gyakorlatilag fogalmuk nincs a kifejezés jelentéséről. Ez derül ki az Accenture piackutató cég által Németországban, Nagy-Britanniában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és az Egyesült Államokban, összesen 6000 felhasználó bevonásával készített felméréséből.
Németországban az emberek 46 százaléka nem tudja, hogy mit takar az IPTV rövidítés, de a többi országban sem rózsás a helyzet. A felhasználók 20 százaléka mindenesetre örülne, ha ő állíthatná össze saját televízióprogramját és 55 százaléka átpártolna az internetes televíziókra, ha ott egyáltalán vagy alig lennének reklámok. "Az emberek arra vágynak, hogy ők dönthessék el mit néznek, és mivel az IPTV esetében erre minden esélyük meg is van, szimpatikusak nekik az új szolgáltatások" - nyilatkozta Nikolaus Mohr, az Accenture kommunikáció és high-tech részlegének vezetője.
A felmérésből az is kiderül, hogy az új szolgáltatóknak nagy gondot kell fordítaniuk az IPTV megismertetésére. Csak azok a televíziók lehetnek sikeresek, amelyek műsora ingyenesen vagy csekély díjszabás mellett nézhető. Természetszerűleg a férfiak fogékonyabbak az új technológiára mint a nők, és a fiatalok szíve is jobban megdobban az IPTV-k hallatán, szemben az idősekkel. A nézők számára a legfontosabb szempont az ár (ingyenesség), a választható kínálat, a filmek és más műsorok minősége, valamint a technológia megbízhatósága. Ezenkívül az emberek elvárják, hogy a szolgáltatás kényelmes, praktikus és egyszerűen használható legyen, s bárki akár a karosszékből, távirányítóval elindíthassa kedvenc filmjeit és sorozatait.