SG.hu
Vezető nélküli metróvonalat avattak Torinóban
Az Olimpiai Játékok megnyitójával egyidejűleg Itália első vezető nélküli metróját is felavatták.
A teljesen automatizált torinói 1-es vonal hossza 7,5 km, és tizenegy állomással rendelkezik a városszéli Fermi-től a központban lévő December 18-ig. A metró a GTT - a torinói közlekedési vállalat - tömegközlekedési kínálatát lényegesen bővíti és javítja. A torinói rendszer természetesen bővíthető, és Lille, Toulouse, Rennes, Chicago hasonló rendszereit követi a sorban, melyek már évek óta bizonyítják megbízhatóságukat és jó hatásfokukat.
A torinói járművek most első ízben 4-részesre kialakított VAL 208 típusú, 52 m hosszú szerelvények, melyekből 23 db-ot szállít a Siemens a biztonságtechnikával ás a vezérlő központtal együtt. A szerelvények csúcssebessége 80 km/ó, a férőhelyek száma 444. A vonatok követési ideje rugalmasan alkalmazható az utasmennyiséghez, és akár 64 mp-re is rövidíthető. Így a vonal kapacitása óránként és irányonként 24 000 utas lehet.
A teljesen automatizált torinói 1-es vonal hossza 7,5 km, és tizenegy állomással rendelkezik a városszéli Fermi-től a központban lévő December 18-ig. A metró a GTT - a torinói közlekedési vállalat - tömegközlekedési kínálatát lényegesen bővíti és javítja. A torinói rendszer természetesen bővíthető, és Lille, Toulouse, Rennes, Chicago hasonló rendszereit követi a sorban, melyek már évek óta bizonyítják megbízhatóságukat és jó hatásfokukat.
A torinói járművek most első ízben 4-részesre kialakított VAL 208 típusú, 52 m hosszú szerelvények, melyekből 23 db-ot szállít a Siemens a biztonságtechnikával ás a vezérlő központtal együtt. A szerelvények csúcssebessége 80 km/ó, a férőhelyek száma 444. A vonatok követési ideje rugalmasan alkalmazható az utasmennyiséghez, és akár 64 mp-re is rövidíthető. Így a vonal kapacitása óránként és irányonként 24 000 utas lehet.