Gyurkity Péter

Márciusban jön a Radeon X1800 GTO

A következő hónapban ezen a néven jelenik meg az ATI R590 kódjelű grafikus chipje - lapértesülések szerint az X1800 GTO kedvezőbb árral érkezik, feladata az eredeti széria hibáinak kiküszöbölése.

A hírt a DailyTech tette közzé belső vállalati forrásra, egészen pontosan az ATI útitervének legújabb változatára hivatkozva. Eszerint a március elején érkező X1800 GTO órajele alacsonyabb, illetve néhány funkcióját le is tiltották az új zászlóshajónak tervezett X1900-hoz képest, ám a butítás lehetővé teszi az ár csökkentését, ami által jóval vonzóbbá válhat ez a változat. Arról nem esik szó, hogy pontosan mely funkciókat kell nélkülöznünk az új kártyán.

A lap állítása szerint a GTO az eredeti széria, vagyis az R520 kódjelű grafikus processzor hibáit, kedvezőtlen oldalát hivatott kiküszöbölni. Az elképzelés nem új, hiszen a jelzés már egy generációval korábban, az X800 kártyáknál is felbukkant, és akkor különösen a túlhúzók körében örvendett nagy népszerűségnek. Ezt a vállalat most igyekszik elkerülni. Az értesülés szerint az R590 szoftveres úton nem módosítható, így a megoldás legfőbb erőssége az árban keresendő: a 279 dolláros ajánlott ár (a tengerentúlon) mintegy 56 ezer forintnak felel meg. Ez alapján a felső középkategóriába sorolják a GTO-t, és itt valószínűleg meg is találja majd a helyét.

A március eleji megjelenés alapján valószínű, hogy a kártya a hannoveri CeBIT kiállításon mutatkozik be a nagyközönség előtt. Ugyanitt várható az Nvidia felturbózott verziója is, amely GeForce 7900 GTX néven készül, a vetélytárs tehát némileg jobban áll, főleg ha a várható teljesítményt nézzük. Ennek legfőbb ellenfele a Radeon X1900 sorozat, amelynek érkezéséről már decemberben beszámoltunk.

A közelebbről meg nem nevezett hírforrás emellett az ATI következő generációs versenyzőjéről, az R600-ról is szót ejt. Állítása szerint a 80 nanométeres gyártástechnológiával készülő grafikus chip októberben mutatkozik be, a részletek egyelőre nem ismertek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • dez #14
    Én nem mondanám csekélynek. Csak a fizika nem rá tartozik.

    Egyébként vannak még érdekességei, pl. a video-memória virtuális-memóriaként kezelése, aminek a segítségével a mainál sokkal nagyobb és részletesebb tereket lehet majd viszonylag könnyen kezelni, vagy hogy egyszerre több 3D-s alkalmazás is futhat (ha jól emlékszem).
  • Ecology #13
    Kár itt veszekedni mert kell a DX10!!! A fejlődés útját nem szabad akadályozni legyen az bármilyen csekély!!
  • TommoT #12
    source motor alatt is elmozdulnak a tárgyak
  • BiroAndras #11
    "de még nem olvastam róla semmit..."

    Akkor mi a francért fikázod le máris???
    Inkább olvass.
  • Szefmester #10
    Pontosan... a DX10 szerintem csak a shaderekben és árnyékokban fog újjat hozni... de még nem olvastam róla semmit...
  • dez #9
    Azt az elmozdulást nem a DX10 teszi, hanem a játék motorja, ill. az abban megvalósított fizika.
  • Inquisitor #8
    Mert, hogy ugye az X1900(R580)-ból lesz butítva ...
  • Inquisitor #7
    Azért az túlzás, hogy javítani akarja az X1800 hibáit. Milyen hibák is azok?
    Másrészt az árából és típúsjelőlésből jól látható, hogy az X1800-nél gyengébb kártya lesz. Vagy kevesebb pipe vagy kevesebb pixelshader egység lesz benne. Plusz alacsonyabb órajel ...
  • Mardel #6
    Vannak olyan emberek akik nem minden 3 hónapban cserélik le a videókarijukat. Ugyanis tudják, hogy a játékoknál nem csak high meg low grafika van, meg betudják álltani ezeket a dolgokat!
  • Chriss745 #5
    Ez a szomorú emberek! Megveszel 50ért egy kártyát, holnapre elavult!

    Ez csak egy játék! És ti fizetitek a zsetonokat!