Médiainfó.hu
Külön utakon a vezető internetes oldalak
Eltérő irányba fejlődik az Ebay, a Google, a Yahoo és az Amazon.
A négy nagymenő - talán így lehetne a legjobban jellemezni, hogy mit jelent az internet világában az Ebay, a Google, a Yahoo és az Amazon neve. Egyszerre konkurensei egymásnak, és egyszerre egészítik ki egymás szolgáltatásait. A jövő azonban az lehet, hogy a négy nagy szolgáltató egyre inkább a saját területére specializálódik, és egyre kevésbé az egymással szembeni harc lesz a meghatározó. Legalábbis így látja a jövőt Meg Whitman, az eBay vezérigazgatója, aki a napokban adott interjút a Financial Timesnak.
"Azt hiszem, hogy a jövő a specializációé. Mi egyértelműen az e-kereskedelemben látjuk a jövőt. A Google a továbbiakban is főleg a netes keresések fejlesztésére fog összpontosítani, míg a Yahoo fő profilja a következő években is a tartalomfejlesztés lesz. Valószínűleg az Amazon is inkább a kiskereskedelem területén marad, és nem vezet be a többiekével konkuráló szolgáltatásokat. Jelen pillanatban tehát a négy nagy cég lefedi az internet legfontosabb területeit" - mondta a vezérigazgatónő.
Az egyes vállalatok fejlesztései azonban nem feltétlen a vezérigazgatónő szavait látszanak alátámasztani. A négy óriás igyekszik az összes területen létrehozni a saját szolgáltatását, így csábítva el a netezőket a konkurenciától. Erre jó példa, hogy a Google nemrégiben hozta létre a Google Base-t, amivel az eBaynek teremtett konkurenciát. Az eBay pedig, miután megvette a Skype-ot, az interneten megvalósítható telefonálás felé igyekszik terjeszkedni, miközben saját kereső oldalát is rohamosan fejleszti.
A négy nagymenő - talán így lehetne a legjobban jellemezni, hogy mit jelent az internet világában az Ebay, a Google, a Yahoo és az Amazon neve. Egyszerre konkurensei egymásnak, és egyszerre egészítik ki egymás szolgáltatásait. A jövő azonban az lehet, hogy a négy nagy szolgáltató egyre inkább a saját területére specializálódik, és egyre kevésbé az egymással szembeni harc lesz a meghatározó. Legalábbis így látja a jövőt Meg Whitman, az eBay vezérigazgatója, aki a napokban adott interjút a Financial Timesnak.
"Azt hiszem, hogy a jövő a specializációé. Mi egyértelműen az e-kereskedelemben látjuk a jövőt. A Google a továbbiakban is főleg a netes keresések fejlesztésére fog összpontosítani, míg a Yahoo fő profilja a következő években is a tartalomfejlesztés lesz. Valószínűleg az Amazon is inkább a kiskereskedelem területén marad, és nem vezet be a többiekével konkuráló szolgáltatásokat. Jelen pillanatban tehát a négy nagy cég lefedi az internet legfontosabb területeit" - mondta a vezérigazgatónő.
Az egyes vállalatok fejlesztései azonban nem feltétlen a vezérigazgatónő szavait látszanak alátámasztani. A négy óriás igyekszik az összes területen létrehozni a saját szolgáltatását, így csábítva el a netezőket a konkurenciától. Erre jó példa, hogy a Google nemrégiben hozta létre a Google Base-t, amivel az eBaynek teremtett konkurenciát. Az eBay pedig, miután megvette a Skype-ot, az interneten megvalósítható telefonálás felé igyekszik terjeszkedni, miközben saját kereső oldalát is rohamosan fejleszti.