Napi Online
Kábeltévéi húzzák a Time Warnert
A harmadik negyedévben tovább csökkent az AOL internetszolgáltató súlya az amerikai Time Warner Inc.-en, a világ legnagyobb médiabirodalmán belül, s mintegy ezt szimbolizálva távozott az igazgatótanácsból Stephen M. Case, az AOL alapítója és a két vállalat fúziójának értelmi szerzője.
A 2000-ben tető alá hozott ügylet - melyben az AOL tulajdonképpen felvásárolta a Time Warnert - a technológiai lufi kipukkadása után katasztrofálisnak bizonyult, több mint száz milliárd dollár értékcsökkenési leírást tett szükségessé. Az egykor AOL Time Warner néven működő csoport azóta megvált az AOL előtagtól, s most személyi szinten is szakít a múlttal. Case - aki 2003-ig a társaság elnöke volt - indoklása szerint azért mond le igazgatótanácsi tagságáról, hogy saját új befektetési vállalkozására összpontosítson.
A harmadik negyedévben a Time Warner árbevétele éves összehasonlításban 6,1 százalékkal, 10,54 milliárd dollárra nőtt, a teljes forgalmon belül az AOL-é 5 százalékkal, 2 milliárd dollárra apadt, aminek az az oka, hogy a divízió az előfizetésesről a hirdetésalapú értékesítésre áll át. A csoport adózott eredménye 80 százalékkal, 897 millió dollárra ugrott, a részvényenként 19 centes nyereség 2 centtel jobb az elemzői konszenzusnál. A társaságon belül a hetedik negyedéve az HBO-t is magában foglaló kábeltévés üzletág termeli a legtöbb nyereséget, s újabban különösen sikeresek a kombinált kábeltévés, telefonos és internet-hozzáférési csomagok.
A 2000-ben tető alá hozott ügylet - melyben az AOL tulajdonképpen felvásárolta a Time Warnert - a technológiai lufi kipukkadása után katasztrofálisnak bizonyult, több mint száz milliárd dollár értékcsökkenési leírást tett szükségessé. Az egykor AOL Time Warner néven működő csoport azóta megvált az AOL előtagtól, s most személyi szinten is szakít a múlttal. Case - aki 2003-ig a társaság elnöke volt - indoklása szerint azért mond le igazgatótanácsi tagságáról, hogy saját új befektetési vállalkozására összpontosítson.
A harmadik negyedévben a Time Warner árbevétele éves összehasonlításban 6,1 százalékkal, 10,54 milliárd dollárra nőtt, a teljes forgalmon belül az AOL-é 5 százalékkal, 2 milliárd dollárra apadt, aminek az az oka, hogy a divízió az előfizetésesről a hirdetésalapú értékesítésre áll át. A csoport adózott eredménye 80 százalékkal, 897 millió dollárra ugrott, a részvényenként 19 centes nyereség 2 centtel jobb az elemzői konszenzusnál. A társaságon belül a hetedik negyedéve az HBO-t is magában foglaló kábeltévés üzletág termeli a legtöbb nyereséget, s újabban különösen sikeresek a kombinált kábeltévés, telefonos és internet-hozzáférési csomagok.