Gyurkity Péter

Jól teljesít az ATI X1900

Bár a gyártó még adós a hivatalos bejelentéssel, már megjelent az első teszteredmény a vállalat új zászlóshajójáról, amely ez alapján a rivális GeForce 7800 GTX kártyákat is maga mögött hagyja.

A DailyTech a napokban tette rá a kezét egy, közvetlenül a tajvani gyártósorról származó példányra, egészen pontosan egy Radeon X1900 XT kártyára. Információik szerint a legújabb sorozatban három különböző példány jelenik meg: az X1900 XT, az XTX, illetve a CrossFire változat, amely az elsődleges szerepet tölti be a többkártyás felállásoknál. A legmagasabb órajelet az XTX-nél érték el, egyéb technikai paraméterekben nincs eltérés a kártyák között.

A lap által végrehajtott tesztek során az ATI üdvöskéje egyértelmű előnnyel zárt a konkurens GeForce 7800 GTX kártyával szemben. Az adatok alapján a különbség igen jól érzékelhető az újabb játékoknál, főleg Anti-Aliasing használata esetén. Igaz, ebben segítségére volt a kétszeres memória, hiszen a GeForce kénytelen volt beérni 256 MB-tal. A kísérleti nyúl szerepét egy Opteron 165 munkaállomás töltötte be 2 GB DDR400 memóriával. A legújabb Catalyst (6.1) meghajtó azonban még nem ismerte fel a kártyát, ezért a tesztnél kénytelenek voltak egy decemberi bétát használni. A megvizsgált Radeon X1900 XT 625/1450 MHz-es órajelen futott, amit azonban az XTX változat túlteljesít a maga 650/1550 MHz-ével. Belső körökből származó információk szerint az ATI a jól ismert Platinum elnevezést váltotta le az XTX jelzéssel, mivel az sokak számára alacsony példányszámot, és az ezzel járó magasabb árat jelképezte.

Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide! Klikk ide!
Klikk a képekre a nagyobb változathoz

A helyzet emlékeztet a GeForce 5 szériánál tapasztaltakra. Akkor a GeForce 5800 jelent meg elsőként, ám a hibákat és a szerény teljesítményt csak az 5900 küszöbölte ki, amely végre betöltötte azt a szerepet, ami az előd feladata lett volna. Most a rivális került hasonló helyzetbe, és a hosszas késlekedést követően máris kénytelen kiadni a feltupírozott R580 magot, amely ugyanúgy az első sorozat hiányosságait pótolja. Ebben a magasabb órajel, 48 pixel shader, 512 MB GDDR3 memória, valamint a legújabb technológiák (Shader Model 3.0, Avivo, stb.) lesznek segítségére.

A hivatalos bejelentés holnap, kedden várható. Az Nvidia is készül azonban saját megoldásával, így hamarosan megtudhatjuk, hogy a tovább folytatódó versenyben melyik gyártó kaparintja meg a vezetést. Amennyiben a GeForce 7900 ugyanolyan jól sikerül, mint közvetlen elődje, az ATI nehéz időszak elé néz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • David8 #55
    Vkinek van x1900-a?
    Ha igen akkor írja már le hány FPS-e van cod2-be pls.
    Nekem 6600 GT-m van és 200 FPS-el cod2zök, de jó lenne vagy 300-350 FPS.
    Kéne vmi új karit venni csak nem tom még miet, és akkor ha 10m-re mellé lövök is beadja :D
    Ha esetleg vkinek van 6600 GT-hez vmi driver vagy beállítás amivel megnövelte FPS-ét az is írhat köszi
  • [Jakuza] #54
    Na a DF 2 ala azert olyan bohom processzor kellett a voxelspace szoftver renderje miatt, hogy vagy 2 ev mulva futott a kiadasa utan rendesen.
  • maximix #53
    En megveszem
  • item #52
    Ebben látod egyetértünk!
  • BiroAndras #51
    "Emlékszem még azokra az időkre amikor egy "normal" vga karin is elég szép játékok futottak elég jó fps mellett!"

    Még ma is elfut majdnem minden egy R9700-on, pedig az már nem mai darab.
  • Inquisitor #50
    Na jah, volt benne szép hullámzó, csillogó, tükröző és áttetsző víz ... mindenféle shader nélkül.
  • Inquisitor #49
    OFF:
    Mai napig többre becsülöm a DeltaForce 1-2-t, mint az új csilivili shaderes szemeteket. Nagyon ott volt a toppon, mikor a susnyásban bújkáltál a távcsövessel ...
    Outcast meg istencsászár TPS/FPS/Kaland/Akció keverék volt, hetekig lehetett vele játszani, és mikor meguntad volna, mindíg történt valami érdekes és új. :)
  • item #48
    Nem rossz teljesítmény 1 2001-2002 es engine től nem ?

    "Revolutionary Graphics-engine combining Voxel-landscapes and -buildings with Polygon-characters
    • 6 huge worlds
    • 163000 displayed voxels per frame
    • 24 million voxels per world
    • Over 20 different character types
    • Skeletal Animation
    • 52000 motion-captured animation frames
    • Up to 20 textures per character
    • All current state-of-the-art graphic-features like Gouraud Shading, Coloured Lighting, Texture Mapping, Mip-mapping, 32 bit Z-buffering, Bilinear Filtering etc.
    • Bump-Mapping
    • Anti-Aliasing
    • Dynamic Shadowing
    • Advanced Particle System
    • Advanced materials rendering (skin, chrome, metal, translucend...)
    • Realistic Physics Engine
    • Advanced AI featuring natural instincts (self-preservation, hunger, exhaustion...), emotions (curiosity, fear...) and wishes (earn money, information, make friends...)
    • Complete social structure with money, food and information flow consisting of 600 individual NPCs
    • 1st and 3rd person perspective
    • Intelligent AI-grunts, who communicate, duck behind obstacles, use advanced combat tactics (flanking, covering...) and flee when they are about to be overrun
    • 6 weapons, each of which can be upgraded 3 times (including Flame Thrower, Grenade Launcher, Laser...)
    • Lots of useful tools and items like X-ray goggles, a cloaking device, explosives, a holographic projector etc.
    • 60 minutes of original music (Moscow Symphony Orchestra) - 24 singers in the chorus
    "
  • item #47
    Na meg a másik kedvenc!
    OUTCAST AMI UGYE 2001 BEN KÉSZÜLT!
  • item #46
    Ja és ha nem tévedek, de javítsatok ki hogy ez még leginkább a szoftveres renderelésre épült.