55
  • David8
    #55
    Vkinek van x1900-a?
    Ha igen akkor írja már le hány FPS-e van cod2-be pls.
    Nekem 6600 GT-m van és 200 FPS-el cod2zök, de jó lenne vagy 300-350 FPS.
    Kéne vmi új karit venni csak nem tom még miet, és akkor ha 10m-re mellé lövök is beadja :D
    Ha esetleg vkinek van 6600 GT-hez vmi driver vagy beállítás amivel megnövelte FPS-ét az is írhat köszi
  • [Jakuza]
    #54
    Na a DF 2 ala azert olyan bohom processzor kellett a voxelspace szoftver renderje miatt, hogy vagy 2 ev mulva futott a kiadasa utan rendesen.
  • maximix
    #53
    En megveszem
  • item
    #52
    Ebben látod egyetértünk!
  • BiroAndras
    #51
    "Emlékszem még azokra az időkre amikor egy "normal" vga karin is elég szép játékok futottak elég jó fps mellett!"

    Még ma is elfut majdnem minden egy R9700-on, pedig az már nem mai darab.
  • Inquisitor
    #50
    Na jah, volt benne szép hullámzó, csillogó, tükröző és áttetsző víz ... mindenféle shader nélkül.
  • Inquisitor
    #49
    OFF:
    Mai napig többre becsülöm a DeltaForce 1-2-t, mint az új csilivili shaderes szemeteket. Nagyon ott volt a toppon, mikor a susnyásban bújkáltál a távcsövessel ...
    Outcast meg istencsászár TPS/FPS/Kaland/Akció keverék volt, hetekig lehetett vele játszani, és mikor meguntad volna, mindíg történt valami érdekes és új. :)
  • item
    #48
    Nem rossz teljesítmény 1 2001-2002 es engine től nem ?

    "Revolutionary Graphics-engine combining Voxel-landscapes and -buildings with Polygon-characters
    • 6 huge worlds
    • 163000 displayed voxels per frame
    • 24 million voxels per world
    • Over 20 different character types
    • Skeletal Animation
    • 52000 motion-captured animation frames
    • Up to 20 textures per character
    • All current state-of-the-art graphic-features like Gouraud Shading, Coloured Lighting, Texture Mapping, Mip-mapping, 32 bit Z-buffering, Bilinear Filtering etc.
    • Bump-Mapping
    • Anti-Aliasing
    • Dynamic Shadowing
    • Advanced Particle System
    • Advanced materials rendering (skin, chrome, metal, translucend...)
    • Realistic Physics Engine
    • Advanced AI featuring natural instincts (self-preservation, hunger, exhaustion...), emotions (curiosity, fear...) and wishes (earn money, information, make friends...)
    • Complete social structure with money, food and information flow consisting of 600 individual NPCs
    • 1st and 3rd person perspective
    • Intelligent AI-grunts, who communicate, duck behind obstacles, use advanced combat tactics (flanking, covering...) and flee when they are about to be overrun
    • 6 weapons, each of which can be upgraded 3 times (including Flame Thrower, Grenade Launcher, Laser...)
    • Lots of useful tools and items like X-ray goggles, a cloaking device, explosives, a holographic projector etc.
    • 60 minutes of original music (Moscow Symphony Orchestra) - 24 singers in the chorus
    "
  • item
    #47
    Na meg a másik kedvenc!
    OUTCAST AMI UGYE 2001 BEN KÉSZÜLT!
  • item
    #46
    Ja és ha nem tévedek, de javítsatok ki hogy ez még leginkább a szoftveres renderelésre épült.
  • item
    #45
    Aláírom, hogy több kapacitás kell, dehogy ennyire??! Azt azért kétlem! Emlékszem még azokra az időkre amikor egy "normal" vga karin is elég szép játékok futottak elég jó fps mellett! Ma miről is van szó ? Pénz pénz pénz pénz. Én elhiszem hogy nem egy egyszerű leprogramozni egy jó kódot, de azért nem lehetetlen. Ott volt például ami nekem nagyon tetszett régen a voxelspace motorra épülő Delta Force 2.



    Azért nem volt ez olyan rossz grafika!Delta Force 2 voxelspace engine
  • Inquisitor
    #44
    Azért egyezzünk meg abban, hogy a jövő játékai, meg most is elég sok, a Shader teljesítményre van kihegyezve. Na már most az X1900 széria shader teljesítménye papíron majdnem 3x akkora, mint az X1800-as szériának. Ha azt okosan elosztod kettővel, még akkor is igen erősen esélyes, hogy az új játékok esetén az eősebb GTX-re is ráver egy kicsit. Persze ez is illúzió, mert jön a 7900, de lassúnak vagy minimális előrelépésnek nem mondanám.

    Azért a HDR ha arra használják amire való, igencsak megdobbja alátványt és élethűséget. Nem összekeverendő a Bloom effektel és egyébb vizuális hányingerrel. Elég szép volumetrikus fényszerűséget lehet vele csinálni, meg élethű ellenfény/sötétség hatásokat.
    (Persze van akit ez idegesít, pláne egy FPS-ben, de ők is maximum gammával tolják a játékot, lebutított effektekkel, meg 1x1-es textúrával a'la Quake 1 huszárok.)
  • Inquisitor
    #43
    "nemtok róla hogy ezek mennek-e SLIben. de sokkal job 2 SLI-s nem csak a teljesítmény miatt, hanem ha az 1ik gallyra megy"
    OFF: Eddig a fórumokat nézegetve, és beszélve pár arccal, aki használta is, az SLI kevés játéknál használható, és rengeteg baj van vele. (Éppen elég, hogy letegyenek róla, és vegyenek egy darab, de ütős kártyát.)
    Félreértések elkerülése végett a Crossfire-t se látom jobb szinben. Annak idején a 3Dfx időben is a vásárlók egy nagyon kis százaléka vett két kártyát ...
  • Anotino
    #42
    Az optimalizaltsag jatekonkent valtozik. Az eros allitas, hogy elmarad, van ahol eleg hangsulyos.

    Amugy optimalizalj nekem ugy egy kodot, hogy egy 6600gt (tekintsuk ezt kozepkategorianak) kinyomjon mondjuk 50-100 milla poligont megfejelve 10 textura reteggel. Meglatjuk hogyan sikerul :)

    A mainal sokkal tobb izom kell a vga-knak elethuhoz kozeli megjelenites eleresehez.
  • BiroAndras
    #41
    "Azért lássátok be, az ATI egy kicsit lemaradt"

    Le azért még nem maradt, csak elvesztette az előnyét.

    "hiszen a nagy játékfejlesztő cégek nVidiára optimalizálnak szinte minden új játékot."

    Mi például mindkettőre optimalizálunk. A gépek felében X700 a másik felében GF6600 van.
  • BiroAndras
    #40
    "Bakker már lassan 500e Ft 1 normális konfig amin talán meg is mozdul valami!"

    Érdekes, az öcsém 4.5 éves konfigján még egész csomó új játék is eldöcög.
    Szerintem 150-ből is kijön egy oyaln kofig, amin a mai játékok többsége elmegy (persze nem max. graffal).
  • fawcet
    #39
    Én 33-ért vettem a 6600GT-t majd ha meszet ettem akkor veszek 140ért karit.
  • fawcet
    #38
    Ezek csak csúcsgrafikák, szerintem inkább 6600 GT és akörül érdemes vásárolni. Atinál meg ha jól tudom X850GO-t érdemes kezdeni. Milyen játékra kell, ami megéri a 7800GTX-et meg feljebb? Cod2höz elég a 6600GT is.
  • item
    #37
    Bakker már lassan 500e Ft 1 normális konfig amin talán meg is mozdul valami!
  • item
    #36
    Remélem hogy nem úgy fogják mecsinálni a következő generációs gmákat mint a 3Dmark 06-ot meg a társait??! Mert akkor 10 ATI 1900XTX meg 7900 kari nem lesz elég a procikról nem is beszélve! Hol marad az optimalizálás???????? Szörnyű világ, kapzsi kapitalista rendszer! Szánalmas!
  • Cat #35
    és sokkal jobb a memóraivezérlése is - de ez itt erősen OFF.
  • dez
    #34
    Ja igen, A64-nél 1 HyperTransport link van, Opteronnál 3.
  • dez
    #33
    Az Opteront ma is fejlesztik, abból is van dual-core. (Most látom, hogy időközben már leírták.) De még ha nem is lenne belőle dual-core, akkor is jobb lenne: a mai jétékok (és sok más program) többsége "1-magos", és Opteronból a leggyorsabb 1-magos 2.8GHz-es, miközben A64-ből 2.4-es. (Persze mindenki overclockol, főleg a játékosok.) Azt nem tudom, van-e még egyéb különbség az (egyprocis rendszerekbe való) Opteron javára, de elképzelhető. Szal inkább ne is próbáld kioktatni az AMD usereket... ;)
  • dez
    #32
    Ugyan, ugyan. Szerintem belőled csak az elvakultság beszél. Talán túl nagyra vetted a HDR-t abban a bizonyos demóban, amivel az ATI-sok villogtak annak idején (2-3 éve). És tényleg jól is nézett ki! Mivel sokkal élethűbb volt a kép, mint amit real-time-ban lehetett addig látni. Hamarosan totál alapfeatura lesz a HDR. Aki mást mond, azt sem tudja, mi ez.
  • Unreal1942
    #31
    Hát olyan nagy különbségek nem alakulnak ki a két gyártó termékei közt, hogy csak ezért érdemes legyen váltani.
    Ez olyan mint az AMD vs Intel. Nekem pl mondhatják, hogy milyen jó az AMD. Elhiszem, de nem érdekel.
    Az Intel teljesítménye is bőven megfelel.
    Volt már Ati kártyám is és nem is voltak rosszak. Főleg amikor az FX szériával gyengélkedett az nvidia. Viszont az Nvidia szimpatikusabb...valahogy. Ezért ha nincs igazán nagy különbség akkor nem váltanék vissza Atira.
  • JiBBeRiSH
    #30
    Mielőtt írsz valamit, azért tájékozódj előtte!
    Az Opteront is fejlesztik folyamatosan.
    Ez most a legjobb belőle:

    Dual-Core AMD Opteron™ Processor Model 880
    2.4GHz
    L2 Cache Size 2 MB

    Szóval ott van, mint egy 4800+ -os X2 kb. de lehet, hogy gyorsabb.
  • RiddleR
    #29
    Az opi kb egy 3800+ ~ 4000+ környéki A64-el van pariban.
    Egy X2 már simán letolja.
    Bár soha nem foglalkoztam AMD-vel, de úgy emléxem, hogy az opteron az server procinak készült, dehát már elég koros típus, szóval a mostani korrekt x2-esekkel nem tud mit kezdeni.
  • IMYke2.0.0.0
    #28
    A HDR akkora paarsztvakítás - szinte szószerint is - , mint ide Jeruzsálem!
    Már az elejétől fogva nem értettem, hogy miért rinyálnak egyesek örömükben / bánatukban e feature miatt! Szart sem ér - újabb marketing fogás.
  • MacrosTheBlack
    #27
    Ja, csakhogy HDR mellett elfelejtheted az AA-t, ami azért elég durva ár érte...
  • tehen_m
    #26
    Szerinted mit optimalizálnak?
  • RpPRO
    #25
    Nem ertek egyet a cikkiroval, h az r580 egy javitott valtozat volna. Az ATI utemterveben egyertelmu volt, mi mikor erkezik. Sajnos az r520-at problemak miatt nem tudtak kihozni akkor, amikorra terveztek, ez viszont nem befolyasolta a rakovetkezo (tehat r580) megjelenesi datumat. Ha tavaly nyaron megjelent volna az r520, akkor is most (2006 jan vege) hoznak ki az r580-at.
  • Runo
    #24
    Azérse veszek.. majha használtan 30-ér megkapom
  • HUmanEmber41st
    #23
    Azért lássátok be, az ATI egy kicsit lemaradt, hiszen a nagy játékfejlesztő cégek nVidiára optimalizálnak szinte minden új játékot.
    Itt a hangsúly az optimalizálnak szón van.
    Úgy van belőve, h ezen menjen a legjobban, és ezt senki sem titkolja..Persze nagyüzemben hegesztik már mindkét cégnél a következő generációs chipeket, melyek a maihoz képest dupla teljesítményt fognak nyújtani..
  • JiBBeRiSH
    #22
    A 7800GTX-512 nem csak a memóriában különbözik a 7800GTX-től!

    7800GTX:
    • 430MHz core clock speed
    • 1.2GHz 256MB GDDR3 memory

    7800GTX-512:
    • 550MHz core clock speed
    • 1.7GHz 512MB GDDR3 memory

    Szóval erősen lett volna rá esély, hogy már ez lemossa ezt a kártyát.
  • dez
    #21
    -t
  • dez
    #20
    /Egyébként mióta kell nagybetűkkel írni az, hogy anti-aliasing?/
  • grebber
    #19
    Olvastam hogy ősszel jönnek a DX10-es karik ezért nem is érdemes most újat vennem.Majd akkor.
  • Anotino
    #18
    esznel vagy te opteron sokkal jobb, mint ezek a desktop szarok amikkel altalaban tesztelnek :) 512 mb ram meg nem nagyon huzza ki a 7800-ast a xarbol, a teszt szituaciok 10% -anal szamit kb.

    mindazonaltal tenyleg nem egy szuperteszt.
  • asysoft
    #17
    Remélhetőleg tényleg jól fog teljesíteni, nem lenne jó, ha az nVidia egyedül maradna a csúcson. Remélem azért egy X1600-utód is megjelenik, amely végre jelentősen gyorsabb lesz, mint a 6600GT, lejjebb nyomva ezzel az árakat...
  • k0zi
    #16
    Bárcsak nekem is lenne 1-2 ilyen nyomoronc opteronom :)