Berta Sándor
Ma indul a Google Music
Az internetes zenei piaci őrület a népszerű online keresőt fejlesztő és üzemeltető céget is elérte: ők sem akarnak kimaradni a bizniszből, és kérnek egy szeletet a jelképes tortából.
A vállalat által indított új szolgáltatás - nem nagy meglepetésre - a Google Music nevet kapta. Mint azt Marissa Mayer, a cég illetékes alelnöke elmondta, a társaság a maga módján jelenik meg a jövőben az online zenei piacon. Ezt azt jelenti, hogy a kereső a jövőben fel fogja tüntetni az internetes letöltőhelyek és zenei boltok, a dalszövegek, a diszkográfiák, a zenei kritikák, az elemzések és a zenészekről információkat közlő oldalak linkjeit. Ezeket a linkeket egy különleges ikonnal fogják jelölni, hogy a felhasználók így különböztethessék meg őket a többi találattól.
A Google Music tehát nem egy saját zenei webbolt lesz. A cég inkább arra vállalkozik, hogy a felhasználók számára információkat nyújtson az egyre növekvő zenei kínálatban és segítsen nekik az eligazodásban vagy a keresésben. Különleges jelölést kapnak az Apple iTunes, a RealNetworks Rhapsody, az eMusic és az Amazon.com hálózatainak virtuális zeneboltjaiban elérhető találatok. Ezzel még inkább meg akarják könnyíteni a gyors tájékozódást.
"Nem az volt a célunk, hogy létrehozzunk egy saját online zenei boltot, abban nem lenne semmi egyedi. Így viszont mi igazíthatjuk útba az embereket, és ők megkereshetik a lehető legjobb ajánlatokat. Ezzel a szolgáltatással remélhetőleg sok felhasználónak leszünk segítségére, és az előzetes felméréseink szerint jelentős igény volt már egy ideje egy ilyen adatbázisra kereső alkalmazásra" - nyilatkozta az alelnök.
A vállalat által indított új szolgáltatás - nem nagy meglepetésre - a Google Music nevet kapta. Mint azt Marissa Mayer, a cég illetékes alelnöke elmondta, a társaság a maga módján jelenik meg a jövőben az online zenei piacon. Ezt azt jelenti, hogy a kereső a jövőben fel fogja tüntetni az internetes letöltőhelyek és zenei boltok, a dalszövegek, a diszkográfiák, a zenei kritikák, az elemzések és a zenészekről információkat közlő oldalak linkjeit. Ezeket a linkeket egy különleges ikonnal fogják jelölni, hogy a felhasználók így különböztethessék meg őket a többi találattól.
A Google Music tehát nem egy saját zenei webbolt lesz. A cég inkább arra vállalkozik, hogy a felhasználók számára információkat nyújtson az egyre növekvő zenei kínálatban és segítsen nekik az eligazodásban vagy a keresésben. Különleges jelölést kapnak az Apple iTunes, a RealNetworks Rhapsody, az eMusic és az Amazon.com hálózatainak virtuális zeneboltjaiban elérhető találatok. Ezzel még inkább meg akarják könnyíteni a gyors tájékozódást.
"Nem az volt a célunk, hogy létrehozzunk egy saját online zenei boltot, abban nem lenne semmi egyedi. Így viszont mi igazíthatjuk útba az embereket, és ők megkereshetik a lehető legjobb ajánlatokat. Ezzel a szolgáltatással remélhetőleg sok felhasználónak leszünk segítségére, és az előzetes felméréseink szerint jelentős igény volt már egy ideje egy ilyen adatbázisra kereső alkalmazásra" - nyilatkozta az alelnök.