Berta Sándor

A Google olyan ismert, mint a Coca-Cola

Az Egyesült Államokban minden év végén kiadják a hatvan legismertebb, legbefolyásosabb cég nevét tartalmazó listát, melyen egyre több informatikai, számítástechnikai és szórakoztató elektronikai cég nevét lehet felfedezni.

A Google neve először szerepel az összesítésben, de a népszerű online keresőt fejlesztő csapat már legalább annyira ismert, mint az üdítőgyártó konszern. A Google "belépője" nem akármilyen, hiszen újoncként azonnal a New York-i Reputation Institute által összeállított lista harmadik helyére került. A Google-nál már csak a Coca-Cola, illetve a Johnson & Johnson népszerűbb, míg a keresőcég konkurensei közül a Microsoft csak a lista hetedik, míg az Apple csupán az összesítés huszonhetedik helyére tudott felkerülni.

Más informatikai és elektronikai óriások is elég előkelő helyen találhatók, a Sony például a hatodik, az Intel a tizedik, a Dell a tizenötödik, míg a Hewlett-Packard meglepő módon csak a harmincegyedik legismertebb és legnépszerűbb cég az Egyesült Államokban. A lista végén olyan vállalatok neve szerepel, amelyek ugyan jól ismertek, ám kevésbé népszerűek vagy finoman szólva közutálatnak örvendenek, azaz olajcégek és hadiipari vállalkozások. Ilyen például az Enron, a Worldcom, a Halliburton, az Exxon és a Shell.

Az összeállítást a Reputation Instute hétezer amerikai állampolgár bevonásával készítette el és mindegyiküknek két jó és két rossz hírnévvel rendelkező céget kellett megnevezniük. Az így kapott hatvan céget végül 19 500 felhasználó rendezte sorrendbe szociális érzékenysége, nemzetgazdasági jelentősége és más szempontok figyelembe vételével.

Az első hatvan cég

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • FTeR #19
    igaz. megint egy félrevezető cím. szal legjobb esetben is a népszerűsége egyezik meg.
    habár nemtom mennyire imádnák a kuglit, ha minden felhasználója tisztában lenne vele, h minden lépését kielemzik.
  • Tetsuo #18
    Úgy látszik azt nem olvastátok L hogy a cím nem fedi a zigazságot, hiszen a cikk végén olvasható:
    "Minden megkérdezett csávónak két jó és két rossz hírnévvel rendelkező céget kellett megnevezniük. Az így kapott hatvan céget végül 19 500 felhasználó rendezte sorrendbe szociális érzékenysége, nemzetgazdasági jelentősége és más szempontok figyelembe vételével."
    Tehát a Coca Cola-t biztos többen ismerték, de többször hátrább került mint a Gúgli. (Vagyis sok ember látta a Supersize Me-t is. :)
  • FTeR #17
    azért ezt én sem hiszem. usában minden sarkon van egy kóla autómata (lassan nálunk is), még a mikulás is coca-cola.
  • archkoven #16
    A zárt osztályhoz sincs sok köze, sokkal inkább a börtönhöz.
    Szerintem 80 óta azon gondolkodik valóban ér-e ennyit a hírnév. Szerencsére lesz még ideje párszor jól átgondolni.
  • archkoven #15
    Én amit írtam észak amerikára értettem, máshol szerintem még kevésbé ismert a Google. Nem hiszem, hogy ott is a fiatalok többsége a Google-ről hallott volna többet, már csak a Coca-Cola sok éve erős reklámhadjáratának köszönhetően sem.
  • EvilDevil #14
    Lennon-t egy elmeháborodott barom lötte le.. köze nincs a hithez.. maximum a zárt osztályhoz
  • Laci73 #13
    Archkoven: Én inkább az egyes országok fejlettsége szerint határolnám be. A Google ott a legnépszerűbb ahol egyáltalán létezhet - azok körében akik napi rendszerességgel használják a Hálót. A világ fejelttebb részén ez igen széles réteg (10-60 éves fiúk és lányok csapata :)), míg máshol ez az ismeretség gyakorlatilag nulla.

    Quantum, Whitehawk: Ti már egy kozmetikázott verziót ismertek. Mark David Chapman (Lennon gyilkosa) vallásos környezetben nőtt fel (atlantai YMCA tagja volt, igen konzervatív és szigorú iskolákat végzett) Azonban Lennon kijelentése, valamint későbbi "Imagine" c. dala(ami egy valóban nagyhatású, szinte forradalmi dal) annyira sokkolta Chapmant, hogy megingott korábbi világképe, és tudathasadás lépett fel nála. Egy könyv hatására (Salinger: Zabhegyező-je) az akkor már elborult elméjű srác New York-ba utazott, és elhatározta - amint ő maga fogalmazta - helyreállítandó saját identitását, megöli Johnt. Így is tett.
    Mivel nagyon kellemetlen lett volna világnézeti okokkal magyarázni a gyilkosságot, kitalálták az általatok is ismert sztorit.

    Keressetek rá a Google-ban :)
  • pepe003 #12
    Szerintem a google a legjobb internetes kereső. Nincs teli nagy helyet elfoglaló, lassan betöltődő reklámokkal, flash movie-kal stb. A Coca-Cola szerintem nem olyan jó. Pepsi az igazi
  • archkoven #11
    Szerintem ez teljes képtelenség.
    nem hiszem,hogy létezik olyan korcsoport ahol a Google ismertebb lenne a Coca-Cola-nál.
    Pl. szerintem a Google a 14-20 éves fiúk között a legismertebb, de nem hiszem, hogy többen lennének akik hallottak már a Google-ről, de még nem hallottak a Coca-Cola-ról mint fordítva.
    40 év felett meg már a kérdés felvetése is nevetséges, ott teljesen egyértelmű a válasz.
  • takysoft #10
    azért ezt a cikket meg fogom mutatni, ha legközelebb valaki a Yahooval meg a MSN Searchel jön nekem...