Berta Sándor
A Google olyan ismert, mint a Coca-Cola
Az Egyesült Államokban minden év végén kiadják a hatvan legismertebb, legbefolyásosabb cég nevét tartalmazó listát, melyen egyre több informatikai, számítástechnikai és szórakoztató elektronikai cég nevét lehet felfedezni.
A Google neve először szerepel az összesítésben, de a népszerű online keresőt fejlesztő csapat már legalább annyira ismert, mint az üdítőgyártó konszern. A Google "belépője" nem akármilyen, hiszen újoncként azonnal a New York-i Reputation Institute által összeállított lista harmadik helyére került. A Google-nál már csak a Coca-Cola, illetve a Johnson & Johnson népszerűbb, míg a keresőcég konkurensei közül a Microsoft csak a lista hetedik, míg az Apple csupán az összesítés huszonhetedik helyére tudott felkerülni.
Más informatikai és elektronikai óriások is elég előkelő helyen találhatók, a Sony például a hatodik, az Intel a tizedik, a Dell a tizenötödik, míg a Hewlett-Packard meglepő módon csak a harmincegyedik legismertebb és legnépszerűbb cég az Egyesült Államokban. A lista végén olyan vállalatok neve szerepel, amelyek ugyan jól ismertek, ám kevésbé népszerűek vagy finoman szólva közutálatnak örvendenek, azaz olajcégek és hadiipari vállalkozások. Ilyen például az Enron, a Worldcom, a Halliburton, az Exxon és a Shell.
Az összeállítást a Reputation Instute hétezer amerikai állampolgár bevonásával készítette el és mindegyiküknek két jó és két rossz hírnévvel rendelkező céget kellett megnevezniük. Az így kapott hatvan céget végül 19 500 felhasználó rendezte sorrendbe szociális érzékenysége, nemzetgazdasági jelentősége és más szempontok figyelembe vételével.
Az első hatvan cég
A Google neve először szerepel az összesítésben, de a népszerű online keresőt fejlesztő csapat már legalább annyira ismert, mint az üdítőgyártó konszern. A Google "belépője" nem akármilyen, hiszen újoncként azonnal a New York-i Reputation Institute által összeállított lista harmadik helyére került. A Google-nál már csak a Coca-Cola, illetve a Johnson & Johnson népszerűbb, míg a keresőcég konkurensei közül a Microsoft csak a lista hetedik, míg az Apple csupán az összesítés huszonhetedik helyére tudott felkerülni.
Más informatikai és elektronikai óriások is elég előkelő helyen találhatók, a Sony például a hatodik, az Intel a tizedik, a Dell a tizenötödik, míg a Hewlett-Packard meglepő módon csak a harmincegyedik legismertebb és legnépszerűbb cég az Egyesült Államokban. A lista végén olyan vállalatok neve szerepel, amelyek ugyan jól ismertek, ám kevésbé népszerűek vagy finoman szólva közutálatnak örvendenek, azaz olajcégek és hadiipari vállalkozások. Ilyen például az Enron, a Worldcom, a Halliburton, az Exxon és a Shell.
Az összeállítást a Reputation Instute hétezer amerikai állampolgár bevonásával készítette el és mindegyiküknek két jó és két rossz hírnévvel rendelkező céget kellett megnevezniük. Az így kapott hatvan céget végül 19 500 felhasználó rendezte sorrendbe szociális érzékenysége, nemzetgazdasági jelentősége és más szempontok figyelembe vételével.
Az első hatvan cég