Gyurkity Péter
Kétnapos rendezvényen ünneplik az Xbox 360 startolását
Hétfő reggel indult útjára az a kétnapos találkozó, amelyen rajongók ezrei gyűltek össze, hogy megünnepeljék a következő generációs konzol debütálását - és hogy hozzájussanak az első példányokhoz.
A Microsoft közleménye szerint mintegy 3500 rajongó gyűlt össze a kaliforniai Mojave-sivatagban, hogy a "Nulladik Óra" elnevezésű rendezvényen elsőként vehessék kézbe a konzolt. A vállalat ugyanis ígéretet tett, hogy a látogatók a játéklehetőség mellett egyben az első példányokhoz is hozzájutnak, miközben az Egyesült Államokban mintegy 4500 viszonteladó kezdi meg a termék, a különböző kiegészítők, és a rendelkezésre álló 18 játékszoftver forgalmazását.
"Az Xbox 360 elstartolása a Microsoft legjelentősebb eseménye a fogyasztói szegmensben" - jelentette ki Robbie Bach, a fejlesztésért felelős részleg igazgatója, hozzátéve, hogy a konzol páratlan lehetőségeket kínál ezen a téren. Az árusítás azonban egyes helyeken már pénteken megkezdődött. A Cnet tudósítása szerint a CircuitCity.com péntek délután hirdette meg az első példányokat, ám az oldal hamarosan csaknem összeomlott a forgalom hirtelen megugrása miatt.
Az érdeklődés nagyságát jól jelzi, hogy most is rendkívül nehéz (ha egyáltalán lehetséges) bejutni az oldalra. Amanda Tate, a cég szóvivője megerősítette, hogy a látogatók nagy száma miatt lassult be az oldal, és egyben elárulta, hogy a kiéhezett vásárlók három óra alatt kifosztották a készletüket. Arról nem árult el pontos információt, hogy hány darab készüléket sikerült eladniuk.
A Wal-Mart oldala szintén arról tájékoztat, hogy kifogytak az első készletből, így a kevésbé szerencsés rajongóknak keddig várniuk kell. A konzol tehát a várakozásoknak megfelelően óriási érdeklődésre tarthat számot és ezt természetesen a Microsoft saját rendezvényén is igyekeznek kihasználni, mégpedig a Best Buy gárdájával összefogva. A "Nulladik Óra" látogatói ugyanis ottani idő szerint már hétfő este hozzájuthatnak az első darabokhoz, és kedden a cég szerte az Államokban elérhetővé teszi a konzolt.
Kérdés, hogy mennyiben tudnak eleget tenni az igényeknek, és tartani magukat a korábban kiszivárogtatott stratégiához, amely a folyamatos, ámde némileg visszafogottabb forgalmat igyekszik előtérbe helyezni. Európában december 2-án, Japánban pedig 10-én indul útjára az új generáció.
A Microsoft közleménye szerint mintegy 3500 rajongó gyűlt össze a kaliforniai Mojave-sivatagban, hogy a "Nulladik Óra" elnevezésű rendezvényen elsőként vehessék kézbe a konzolt. A vállalat ugyanis ígéretet tett, hogy a látogatók a játéklehetőség mellett egyben az első példányokhoz is hozzájutnak, miközben az Egyesült Államokban mintegy 4500 viszonteladó kezdi meg a termék, a különböző kiegészítők, és a rendelkezésre álló 18 játékszoftver forgalmazását.
"Az Xbox 360 elstartolása a Microsoft legjelentősebb eseménye a fogyasztói szegmensben" - jelentette ki Robbie Bach, a fejlesztésért felelős részleg igazgatója, hozzátéve, hogy a konzol páratlan lehetőségeket kínál ezen a téren. Az árusítás azonban egyes helyeken már pénteken megkezdődött. A Cnet tudósítása szerint a CircuitCity.com péntek délután hirdette meg az első példányokat, ám az oldal hamarosan csaknem összeomlott a forgalom hirtelen megugrása miatt.
Az érdeklődés nagyságát jól jelzi, hogy most is rendkívül nehéz (ha egyáltalán lehetséges) bejutni az oldalra. Amanda Tate, a cég szóvivője megerősítette, hogy a látogatók nagy száma miatt lassult be az oldal, és egyben elárulta, hogy a kiéhezett vásárlók három óra alatt kifosztották a készletüket. Arról nem árult el pontos információt, hogy hány darab készüléket sikerült eladniuk.
A Wal-Mart oldala szintén arról tájékoztat, hogy kifogytak az első készletből, így a kevésbé szerencsés rajongóknak keddig várniuk kell. A konzol tehát a várakozásoknak megfelelően óriási érdeklődésre tarthat számot és ezt természetesen a Microsoft saját rendezvényén is igyekeznek kihasználni, mégpedig a Best Buy gárdájával összefogva. A "Nulladik Óra" látogatói ugyanis ottani idő szerint már hétfő este hozzájuthatnak az első darabokhoz, és kedden a cég szerte az Államokban elérhetővé teszi a konzolt.
Kérdés, hogy mennyiben tudnak eleget tenni az igényeknek, és tartani magukat a korábban kiszivárogtatott stratégiához, amely a folyamatos, ámde némileg visszafogottabb forgalmat igyekszik előtérbe helyezni. Európában december 2-án, Japánban pedig 10-én indul útjára az új generáció.