Menedzsmentfórum
Nem ismerik saját telefonjukat a magyarok
Legalább minden tizedik mobiltulajdonosnak van MMS-küldésre és -fogadásra alkalmas készüléke, ám pontos számuk nem ismert, mivel a legtöbb válaszadó csak telefonja márkájával van tisztában. Az MMS-ezők 75 százaléka elégedett jelenlegi készülékével, tudtuk meg a GfK és a Szonda Ipsos közös adatbázisából, a PMX-ből.
A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által közösen létrehozott adatbázis, a Product Media Index (PMX) 2005/I. féléves adatainak tanúsága szerint ma Magyarországon minden tizedik mobil telefonkészülék tulajdonosról, azaz közel 585 ezer emberről tudjuk biztosan, hogy MMS-küldésre és -fogadásra alkalmas készüléke van. Tekintve, hogy a tulajdonosok több készülékmárkával kapcsolatban is csupán a gyártó nevét ismerték biztosan, így a multimédiás üzenet küldésére és fogadására alkalmas készülékkel rendelkezők tényleges aránya ennél csak magasabb lehet.
Érdekes adat, hogy az MMS-es telefonnal jelenleg rendelkezők háromnegyede nem tervezi új készülék beszerzését, tehát vagy elégedett jelenlegi készülékével, vagy elképzelhető, hogy nincs pénze a cserére. Az ilyen készülékek tulajdonosai az országos átlagnál nagyobb arányban élnek a megyeszékhelyeken, és más városokban, arányuk a községekben lakók körében alacsonyabb. Talán nem meglepő módon főleg a fiatalokat hódította meg a kommunikációs technológia e vívmánya, hiszen a 15-39 éves korosztály az, melyben az MMS mobil az átlagosnál sokkal elterjedtebb: az ilyen készülékkel rendelkezők közel 70 százaléka ebből a korcsoportból kerül ki. Meglepő az MMS mobilosok aránya a szakmunkásképzőt végzettek körében, hiszen az eléri a 27 százalékot.
A közép- és felsőfokú végzettségűekre vonatkozó adatok - azt mondhatjuk - hozták a papírformát: ők együttesen 51 százalékot képviselnek az MMS-es mobillal rendelkezők között. Az MMS készüléktulajdonosok gazdasági aktivitásának vizsgálata sem hozott az általános vélekedésektől eltérő eredményeket: a tanulók és dolgozók körében felülreprezentáltak az ilyen készülékkel rendelkezők, míg a technológiai újdonságokat talán már annyira nem követő nyugdíjasok, illetve a munkanélküliek körében alulreprezentáltak.
Az MMS küldésre és fogadásra alkalmas készülékeket birtoklók jellemzően az országos átlag fölötti arányban rendelkeznek szórakoztató elektronikai cikkekkel: 26 százalékuk birtokol digitális fényképezőgépet, nem egészen 10 százalékuk digitális kamerát. E készüléktulajdonosok több mint a felének van DVD-lejátszója vagy házimozivja, s 2 százalékuk tervez vásárlást; közel háromnegyedüknek van hifi-berendezése, s közel két százalékuk tervezi ilyen berendezés vásárlását.
A GfK Hungária Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos által közösen létrehozott adatbázis, a Product Media Index (PMX) 2005/I. féléves adatainak tanúsága szerint ma Magyarországon minden tizedik mobil telefonkészülék tulajdonosról, azaz közel 585 ezer emberről tudjuk biztosan, hogy MMS-küldésre és -fogadásra alkalmas készüléke van. Tekintve, hogy a tulajdonosok több készülékmárkával kapcsolatban is csupán a gyártó nevét ismerték biztosan, így a multimédiás üzenet küldésére és fogadására alkalmas készülékkel rendelkezők tényleges aránya ennél csak magasabb lehet.
Érdekes adat, hogy az MMS-es telefonnal jelenleg rendelkezők háromnegyede nem tervezi új készülék beszerzését, tehát vagy elégedett jelenlegi készülékével, vagy elképzelhető, hogy nincs pénze a cserére. Az ilyen készülékek tulajdonosai az országos átlagnál nagyobb arányban élnek a megyeszékhelyeken, és más városokban, arányuk a községekben lakók körében alacsonyabb. Talán nem meglepő módon főleg a fiatalokat hódította meg a kommunikációs technológia e vívmánya, hiszen a 15-39 éves korosztály az, melyben az MMS mobil az átlagosnál sokkal elterjedtebb: az ilyen készülékkel rendelkezők közel 70 százaléka ebből a korcsoportból kerül ki. Meglepő az MMS mobilosok aránya a szakmunkásképzőt végzettek körében, hiszen az eléri a 27 százalékot.
A közép- és felsőfokú végzettségűekre vonatkozó adatok - azt mondhatjuk - hozták a papírformát: ők együttesen 51 százalékot képviselnek az MMS-es mobillal rendelkezők között. Az MMS készüléktulajdonosok gazdasági aktivitásának vizsgálata sem hozott az általános vélekedésektől eltérő eredményeket: a tanulók és dolgozók körében felülreprezentáltak az ilyen készülékkel rendelkezők, míg a technológiai újdonságokat talán már annyira nem követő nyugdíjasok, illetve a munkanélküliek körében alulreprezentáltak.
Az MMS küldésre és fogadásra alkalmas készülékeket birtoklók jellemzően az országos átlag fölötti arányban rendelkeznek szórakoztató elektronikai cikkekkel: 26 százalékuk birtokol digitális fényképezőgépet, nem egészen 10 százalékuk digitális kamerát. E készüléktulajdonosok több mint a felének van DVD-lejátszója vagy házimozivja, s 2 százalékuk tervez vásárlást; közel háromnegyedüknek van hifi-berendezése, s közel két százalékuk tervezi ilyen berendezés vásárlását.