SG.hu
Már a kamerás mobil az alap
[Menedzsmentfórum] Európában 2004 végéig négyszer annyi kamerás mobiltelefont adnak el, mint a tavalyi évben, a globális adatok pedig 104 százalékos növekedést mutatnak, áll a Gartner kutatóintézet frissen közzétett elemzésében.
A tanulmányban szereplő adatok szerint 2008-ig a mobiltelefonok 70 százaléka már beépített kamerával kerül a boltokba, Japánban ez az arány 95 százalékos is lehet. A képalkotó technológiák fejlődésével párhuzamosan a kamerás mobil egyre kevésbé számít luxuscikknek, és a képminőségre sem lehet panasz. Az európai telefonokkal is már készíthetünk 1,3 megapixeles képeket, Japánban és a csendes-óceáni térségben pedig, ahol még előrébb járnak a fejlesztésekben, nem ritka a 3,2 megapixeles kamerával felszerelt mobil sem.
Amikor először dobtak piacra kamerás telefonokat, a gyenge képminőség, valamint a multimédiás üzenetküldés bonyolultsága és drágasága sokakat elriasztott. Az utóbbi másfél évben azonban a piaci helyzet alapvetően megváltozott, a készülékgyártók és a szolgáltatók nagy erőfeszítéseket tettek a használat könnyítéséért. A Sony Ericsson legfrissebb eredményei azt igazolják, érdemes volt áldozni a fejlesztésekre: a cég profitja triplájára nőtt a harmadik negyedben, az eladott mobilok hatvan százaléka már a kamerás készülékek közül került ki.
A tanulmány arra is rámutat, hogy amíg a jó felbontású képet adó kamerák általánossá nem válnak, az emberek nem fogják igényelni, hogy kinyomtassák a telefonnal készített fényképeket. Ez a Gartner szerint körülbelül 2005 második felére várható, amikor a legtöbb telefon kamerájának felbontása eléri a két megapixelt.
A tanulmányban szereplő adatok szerint 2008-ig a mobiltelefonok 70 százaléka már beépített kamerával kerül a boltokba, Japánban ez az arány 95 százalékos is lehet. A képalkotó technológiák fejlődésével párhuzamosan a kamerás mobil egyre kevésbé számít luxuscikknek, és a képminőségre sem lehet panasz. Az európai telefonokkal is már készíthetünk 1,3 megapixeles képeket, Japánban és a csendes-óceáni térségben pedig, ahol még előrébb járnak a fejlesztésekben, nem ritka a 3,2 megapixeles kamerával felszerelt mobil sem.
Amikor először dobtak piacra kamerás telefonokat, a gyenge képminőség, valamint a multimédiás üzenetküldés bonyolultsága és drágasága sokakat elriasztott. Az utóbbi másfél évben azonban a piaci helyzet alapvetően megváltozott, a készülékgyártók és a szolgáltatók nagy erőfeszítéseket tettek a használat könnyítéséért. A Sony Ericsson legfrissebb eredményei azt igazolják, érdemes volt áldozni a fejlesztésekre: a cég profitja triplájára nőtt a harmadik negyedben, az eladott mobilok hatvan százaléka már a kamerás készülékek közül került ki.
A tanulmány arra is rámutat, hogy amíg a jó felbontású képet adó kamerák általánossá nem válnak, az emberek nem fogják igényelni, hogy kinyomtassák a telefonnal készített fényképeket. Ez a Gartner szerint körülbelül 2005 második felére várható, amikor a legtöbb telefon kamerájának felbontása eléri a két megapixelt.