Gyurkity Péter
Képmegosztó szolgáltatás a PayPal társalapítójától
A nyugati országokban oly népszerű szolgáltatás egyik alapítója a képmegosztást szeretné megkönnyíteni új kezdeményezésével, miközben az Apple az egységes iTunes-díj megváltoztatására kényszerülhet.
Max Levchin tavaly indította útjára Slide elnevezésű új vállalatát, amelybe több mint egymillió dollárt pumpált saját vagyonából. A cég azóta nem sokat hallatott magáról, ám a hírek szerint készülőben van új szolgáltatása, amely díjmentesen teszi lehetővé saját képeink megosztását a világhálón. A Cnet magazin értesülése szerint a 12 főt foglalkoztató vállalat hétfőn indítja be a képmegosztó szolgáltatást, amelynek béta változata egyelőre meghívásos alapon működik.
A szolgáltatás középpontjában egy letölhető asztali alkalmazás áll, amely indexeli a háttértárolókon található képeket, és az így összeállított sorozatot a képernyő szélén jeleníti meg. Itt jön be az internet a képbe: a meghívott tagok, ismerősök a megosztó engedélyével böngészhetnek a képek között, és kiegészíthetik saját galériájukat. Fontos, hogy a meghívásos működési elv korlátokat szab a megosztásban, így képeinket csak az általunk kiválasztott személyek tekinthetik meg.
A híroldal beszámolója után a vállalat egyik fejlesztője is részletekkel szolgált munkájáról, amely nem feltétlenül kecsegtet sikerrel. A Yahoo, a MySpace, a Flikr, vagy az Imeem ugyanis mind kínál hasonló szolgáltatást, amelyet a legtöbbször egyéb funkciókkal - blog, azonnali üzenetküldés, stb - egészítenek ki. Nem beszélhetünk tehát kihasználatlan területről, mivel egyre többen látnak fantáziát a dologban.
Eközben a legális zeneletöltések piacát uraló Apple nehéz döntésen töri a fejét. A The New York Times beszámolt arról, hogy több nagy zenekiadó nyomást gyakorolt a cégre az iTunes egységes díjának megváltoztatására. A kiadóknak ugyanis nem felel meg a 99 centes ár, és ők az egyes dallamok népszerűsége alapján határoznák meg a fizetendő összeget. Ennek értelmében egy vadonatúj szám akár másfél dollárba is kerülhet, míg egy régi sláger, vagy kevésbé ismert dallam jóval a jelenlegi ár alatt maradhat.
Steve Jobs, az Apple elnöke továbbra is szeretné megőrizni az egységes díjazást, amely szerinte az egyszerűséget, a szolgáltatás felhasználóbarátságát szimbolizálja. "Még mindig ő szeretné meghatározni a játékszabályokat. Véleményem szerint azonban most már túl sok pénz van az asztalon ahhoz, hogy a kiadók ne lépnének fel ez ellen" - jelentette ki Paul Vidich, az America Online tanácsadója, aki egykor a Warner Music Group alelnöke volt. Döntés egyelőre nem született, de nem túl valószínű, hogy Jobs sokáig ellen tudna állni a kiadók egységes rohamának.
Max Levchin tavaly indította útjára Slide elnevezésű új vállalatát, amelybe több mint egymillió dollárt pumpált saját vagyonából. A cég azóta nem sokat hallatott magáról, ám a hírek szerint készülőben van új szolgáltatása, amely díjmentesen teszi lehetővé saját képeink megosztását a világhálón. A Cnet magazin értesülése szerint a 12 főt foglalkoztató vállalat hétfőn indítja be a képmegosztó szolgáltatást, amelynek béta változata egyelőre meghívásos alapon működik.
A szolgáltatás középpontjában egy letölhető asztali alkalmazás áll, amely indexeli a háttértárolókon található képeket, és az így összeállított sorozatot a képernyő szélén jeleníti meg. Itt jön be az internet a képbe: a meghívott tagok, ismerősök a megosztó engedélyével böngészhetnek a képek között, és kiegészíthetik saját galériájukat. Fontos, hogy a meghívásos működési elv korlátokat szab a megosztásban, így képeinket csak az általunk kiválasztott személyek tekinthetik meg.
A híroldal beszámolója után a vállalat egyik fejlesztője is részletekkel szolgált munkájáról, amely nem feltétlenül kecsegtet sikerrel. A Yahoo, a MySpace, a Flikr, vagy az Imeem ugyanis mind kínál hasonló szolgáltatást, amelyet a legtöbbször egyéb funkciókkal - blog, azonnali üzenetküldés, stb - egészítenek ki. Nem beszélhetünk tehát kihasználatlan területről, mivel egyre többen látnak fantáziát a dologban.
Eközben a legális zeneletöltések piacát uraló Apple nehéz döntésen töri a fejét. A The New York Times beszámolt arról, hogy több nagy zenekiadó nyomást gyakorolt a cégre az iTunes egységes díjának megváltoztatására. A kiadóknak ugyanis nem felel meg a 99 centes ár, és ők az egyes dallamok népszerűsége alapján határoznák meg a fizetendő összeget. Ennek értelmében egy vadonatúj szám akár másfél dollárba is kerülhet, míg egy régi sláger, vagy kevésbé ismert dallam jóval a jelenlegi ár alatt maradhat.
Steve Jobs, az Apple elnöke továbbra is szeretné megőrizni az egységes díjazást, amely szerinte az egyszerűséget, a szolgáltatás felhasználóbarátságát szimbolizálja. "Még mindig ő szeretné meghatározni a játékszabályokat. Véleményem szerint azonban most már túl sok pénz van az asztalon ahhoz, hogy a kiadók ne lépnének fel ez ellen" - jelentette ki Paul Vidich, az America Online tanácsadója, aki egykor a Warner Music Group alelnöke volt. Döntés egyelőre nem született, de nem túl valószínű, hogy Jobs sokáig ellen tudna állni a kiadók egységes rohamának.