Specker Balázs

A TiVo is beszáll a filmletöltési üzletbe

Amellett, hogy a felhasználók így hozzáférhetnek majd a friss mozifilmkehez, egy filmcsatorna egyéb exkluzív meglepetéseket is tartogat az előfizetőknek, mint például kimaradt jelentek vagy egyéb le nem sugárzott anyagok.

A leginkább digitális felvevőiről ismert TiVo bejelentette, hogy próba jelleggel elindítja új videó letöltős szolgáltatását az IFC-vel (Független Film Csatorna) közösen. A szolgáltatás segítségével a TiVo felhasználók DVR készülékekre tölthetik le az IFC anyagait szélessávú Internet kapcsolatukon keresztül - áll a cég sajtóközleményében.

"A televíziózás jövője magában foglalja a nézők választási lehetőségeinek kiterjesztését, beleértve a műsorválasztást a hagyományos és a szélessávú csatornákon egyaránt." - fejtette ki Brodie Keast, a TiVo-tól az IT Worldnek. "A TiVo igyekszik segíteni a vásárlókat, hogy könnyben dönthessenek ebben az összetett kérdésben, így egyszerűen, szórakozva találhatnak rá arra, amire vágynak és akkor nézhetik meg a kívánt műsort, amikor és ahol csak akarják."

Ám a TiVo távolról sem az egyetlen, aki ezt a felmerülő igényt igyekszik kielégíteni. Az internet keresőpiacának szereplőitől kezdve a hagyományos hálózatokon át a különböző szórakoztató anyagok tulajdonosaiig - mint ahogy a Timer Warner az AOL-en keresztül - mind-mind kacsintgatnak a kívánságra történő szélessávú műsorszórás kínálta lehetőségek felé. Nate Elliot, a Jupiter piackutató cég elemzője úgy gondolja, a piac egyes szereplőinek talán jobbak az esélyei. Blogjában azt fejtegette, hogy a TiVo nem tud direkt és élő IPTV szolgáltatást nyújtani, amire a kábelszolgáltatók és sokan mások helyzetüknél fogva képesek. Vagyis a TiVo szolgáltatásának az lehet az egyik gyenge pontja, hogy felhasználóiknak először le kell tölteniük a kívánt anyagot készülékük merevlemezére ahhoz, hogy megnézhessék őket.

Azonban úgy tűnik, a másik fél is bizakodva tekint a most született megállapodásra. "Számunkra ennek az egyezségnek fő előnye, hogy olyan fogyasztók is letölthetik három vadonatúj sorozatunkat szélessávú kapcsolaton keresztül, akiknek egyébként nincs hozzáférésük az IFC-hez" - magyarázta az Evan Shapiro, az IFC vezetője az E-Commerce Times oldalán. "Így műsorainkat egy teljesen új közönségnek mutathatjuk be, ami reményeink szerint kedvező hatással lesz az amúgy is elég erősnek mondható hagyományos műsorszóró csatornánkra."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!