Berta Sándor
Csődbe mehet a CardSystems Solutions
A néhány hónappal ezelőtti hitelkártya-adatlopás minden bizonnyal megrendítheti a vállalat gazdasági helyzetét, sőt, a cég akár bele is bukhat az ügybe.
Mint ismeretes, idén júniusban ismeretlen személyek a biztonsági rendszer egyik hibáját kihasználva bejutottak a társaság adatbázisába és ellopták több millió hitel- és bankkártyával rendelkező ügyfél személyes adatait. Az azóta eltelt néhány hét alatt a CardSystems Solutions élete szinte maga a pokol és egyre több olyan hangot lehet hallani, hogy a cégnek semmi keresnivalója sincs ezen a területen. Erről panaszkodott a kongresszusi meghallgatáson résztvevő John M. Perry is, aki a CardSystems Solutions első embere.
Két partnercég, a Visa USA és az American Express képviselői máris bejelentették hogy gyakorlatilag semmilyen üzleti kapcsolatot nem akarnak fenntartani a CardSystems Solutionsszal és nem hajlandók a CardSystems Solutionst érintő tranzakcióknak a végrehajtására. A cég idén október 31-ig kapott ultimátumszerű haladékot.
A lépés egyúttal azt is jelenti, hogy amennyiben a két vállalat nem gondolja meg magát, gyakorlatilag csődbe mehet az adatlopási ügybe keveredett cég és kénytelen lesz elbocsájtani mind a 115 alkalmazottját. Perry szerint ez a lépés azért hordoz magában veszélyeket, mert félő, hogy a jövőben a hasonló ügyekbe keveredő cégek inkább nem fogják nyilvánosságra hozni ezeket a hiányosságokat és kínos részleteket, csupán azért, hogy elkerüljék a véget.
Rosetta Jones, a Visa szóvivője megvédte a drasztikus intézkedést, mondván arra azért kerül sor, mert a CardSystems Solutions megsértette a szerződésben vállalt biztonsági előírásokat. A szóvivő ugyanakkor bejelentette, hogy Rick Rezi republikánus képviselő nyomására készek tárgyalni a vállalattal az intézkedésről szóló határozat felfüggesztéséről, illetve megsemmisítéséről. Eközben több kongresszusi képviselő is a bankok és pénzintézetek ügyfelei jogainak kibővítése mellett lobbizik, mivel úgy vélik, így elérhető lenne, hogy maguk az emberek engedélyezzenek egyes tranzakciókat vagy egy hasonló ügyben befagyasszák a bankszámlájukat.
Mint ismeretes, idén júniusban ismeretlen személyek a biztonsági rendszer egyik hibáját kihasználva bejutottak a társaság adatbázisába és ellopták több millió hitel- és bankkártyával rendelkező ügyfél személyes adatait. Az azóta eltelt néhány hét alatt a CardSystems Solutions élete szinte maga a pokol és egyre több olyan hangot lehet hallani, hogy a cégnek semmi keresnivalója sincs ezen a területen. Erről panaszkodott a kongresszusi meghallgatáson résztvevő John M. Perry is, aki a CardSystems Solutions első embere.
Két partnercég, a Visa USA és az American Express képviselői máris bejelentették hogy gyakorlatilag semmilyen üzleti kapcsolatot nem akarnak fenntartani a CardSystems Solutionsszal és nem hajlandók a CardSystems Solutionst érintő tranzakcióknak a végrehajtására. A cég idén október 31-ig kapott ultimátumszerű haladékot.
A lépés egyúttal azt is jelenti, hogy amennyiben a két vállalat nem gondolja meg magát, gyakorlatilag csődbe mehet az adatlopási ügybe keveredett cég és kénytelen lesz elbocsájtani mind a 115 alkalmazottját. Perry szerint ez a lépés azért hordoz magában veszélyeket, mert félő, hogy a jövőben a hasonló ügyekbe keveredő cégek inkább nem fogják nyilvánosságra hozni ezeket a hiányosságokat és kínos részleteket, csupán azért, hogy elkerüljék a véget.
Rosetta Jones, a Visa szóvivője megvédte a drasztikus intézkedést, mondván arra azért kerül sor, mert a CardSystems Solutions megsértette a szerződésben vállalt biztonsági előírásokat. A szóvivő ugyanakkor bejelentette, hogy Rick Rezi republikánus képviselő nyomására készek tárgyalni a vállalattal az intézkedésről szóló határozat felfüggesztéséről, illetve megsemmisítéséről. Eközben több kongresszusi képviselő is a bankok és pénzintézetek ügyfelei jogainak kibővítése mellett lobbizik, mivel úgy vélik, így elérhető lenne, hogy maguk az emberek engedélyezzenek egyes tranzakciókat vagy egy hasonló ügyben befagyasszák a bankszámlájukat.