Gyurkity Péter
Adware programot vásárol fel a Microsoft?
Amerikai források szerint a szoftvercég az internetes keresőkhöz való felzárkózás részeként a Claria nevű szoftver felvásárlását tervezi, amely nem más, mint a felbukkanó reklámjairól jól ismert Gator szoftver utóda.
A The New York Times értesülése szerint a Microsoft tegnap már 500 millió dollárt kínált a szoftver fejlesztőjének, ám könnyen lehet, hogy a tárgyalások mégis zátonyra futnak. A vállalathoz közel álló források szerint ugyanis a felvásárlást meglehetősen sokan ellenzik a Microsofton belül, attól tartva, hogy az ágazat jelentős szereplői és a felhasználók egyaránt erős kritikával illetik majd a lépést, és azzal vádolják meg a vállalatot, hogy minden eddiginél szorosabb ellenőrzésre törekszik a világhálón.
Az egyezség támogatói viszont azzal érvelnek, hogy a Claria/Gator felvásárlásával kezelhetőbbé válik az reklámszoftverek területe, és szigorú szabályok bevezetésével megakadályozhatják a korábbi kihágásokat.
A belső források szerint maga Steve Ballmer vezérigazgató, és Bill Gates, a Microsoft elnöke is tevékenyen kiveszi részét a vitákból. Nem véletlen, hogy a vállalaton belül ilyen heves ellenállást vált ki a gondolat, ugyanis az egykori Gator mellékhatásai meglehetősen jól ismertek az internetezők körében, és azok akik egyszer már kapcsolatba kerültek a szoftverrel, másodszorra már nagy valószínűséggel igyekeznek messzire elkerülni azt. Ez igaz még akkor is, ha más hasonló programokkal ellentétben a Gator nem törekedett saját maga álcázására, és több szabadon terjesztett szoftver reklámhátteréül is szolgált.
Ezt a program fejlesztője is érzékelte, ezért a névváltoztatást követően a vállalat megpróbált némi nyugalmat teremteni maga körül, és megváltozott stratégiájával igyekezett javítani a cégekhez és felhasználókhoz fűződő kapcsolatán. Ezt szolgálta a tavaly szeptemberben nyilvánosságra hozott peren kívüli megállapodás, illetve a februárban meghirdetett átfogó webes reklámhálózat, amelynek révén a fejlesztő cég a felhasználók igényeihez igazodó célzott hirdetésekre helyezte át profilját.
Szakértők szerint a Microsoft is ebben lát fantáziát, nem pedig a felbukkanó reklámokban, és elsősorban a Claria hosszú távú felhasználásában lehet érdekelt. Az egyeztetésekről szóló hírt eddig egyik vállalat sem erősítette meg.
A The New York Times értesülése szerint a Microsoft tegnap már 500 millió dollárt kínált a szoftver fejlesztőjének, ám könnyen lehet, hogy a tárgyalások mégis zátonyra futnak. A vállalathoz közel álló források szerint ugyanis a felvásárlást meglehetősen sokan ellenzik a Microsofton belül, attól tartva, hogy az ágazat jelentős szereplői és a felhasználók egyaránt erős kritikával illetik majd a lépést, és azzal vádolják meg a vállalatot, hogy minden eddiginél szorosabb ellenőrzésre törekszik a világhálón.
Az egyezség támogatói viszont azzal érvelnek, hogy a Claria/Gator felvásárlásával kezelhetőbbé válik az reklámszoftverek területe, és szigorú szabályok bevezetésével megakadályozhatják a korábbi kihágásokat.
A belső források szerint maga Steve Ballmer vezérigazgató, és Bill Gates, a Microsoft elnöke is tevékenyen kiveszi részét a vitákból. Nem véletlen, hogy a vállalaton belül ilyen heves ellenállást vált ki a gondolat, ugyanis az egykori Gator mellékhatásai meglehetősen jól ismertek az internetezők körében, és azok akik egyszer már kapcsolatba kerültek a szoftverrel, másodszorra már nagy valószínűséggel igyekeznek messzire elkerülni azt. Ez igaz még akkor is, ha más hasonló programokkal ellentétben a Gator nem törekedett saját maga álcázására, és több szabadon terjesztett szoftver reklámhátteréül is szolgált.
Ezt a program fejlesztője is érzékelte, ezért a névváltoztatást követően a vállalat megpróbált némi nyugalmat teremteni maga körül, és megváltozott stratégiájával igyekezett javítani a cégekhez és felhasználókhoz fűződő kapcsolatán. Ezt szolgálta a tavaly szeptemberben nyilvánosságra hozott peren kívüli megállapodás, illetve a februárban meghirdetett átfogó webes reklámhálózat, amelynek révén a fejlesztő cég a felhasználók igényeihez igazodó célzott hirdetésekre helyezte át profilját.
Szakértők szerint a Microsoft is ebben lát fantáziát, nem pedig a felbukkanó reklámokban, és elsősorban a Claria hosszú távú felhasználásában lehet érdekelt. Az egyeztetésekről szóló hírt eddig egyik vállalat sem erősítette meg.