Specker Balázs
Médiaháború az apróhirdetések piacáért
A Craiglist egy független, bárki által használható, helyi szinten szerveződő apróhirdetési oldal, mely egyesek szerint komoly veszélyt jelent a hagyományos újságok hasábjain megtalálható hasonló célú rovatokra.
Ugyan hazánkban ez a név még nem cseng olyan jól, mint az eBayé, de mindenképpen figyelemre méltó, hogy a cég három számjegyű éves növekedési mutatóval büszkélkedhet. Mára 25 ország 120 városának 2,4 milliárd oldalát kínálják havonta - írja az E-commerce Times. Az sem elhanyagolható tény, hogy a fent említett internetes aukciós piactól eltérően - amit eredetileg arra szántak, hogy határokon keresztül, a földrajzi akadályokat legyőzve biztosítsa a tőke és a termékek szabad áramlását - ezen az oldalon tényleg minden helyi szinten van szervezve. A könnyebb és gyorsabb tájékozódás kedvéért az egyes listákat városonként állították össze, legyen szó kereskedelemről, álláslehetőségről, ingatlanról, magánhirdetésekről, eseményekről, önkéntes munkáról vagy akár egy vitafórumról.
A sikernek persze nem mindenki örül. A Craigslist térnyerése elszívja a hirdetőket a hagyományos újságok hasábjairól, ezért a Los Angeles Times kiadója, a Tribune válaszul kemény ellentámadásban lendült. Saját hasonlóan neves hirdetési oldalát, a Recycler.com-ot - amely nemzetközileg jelenleg 100 000 hirdetésnek ad helyet - a jövőben bővíteni kívánja, valamint lapja online verzióján is igyekeznek az apróhirdetéseket jobban kiemelni - olvasható a Los Angles Business Journal oldalán.
Colby Atwood, a Borrell Associates média tanácsadócég alelnöke, aki maga is ügyfélkapcsolatban áll a Timesszal, így reagált az eseményekre a lapnak adott interjújában: "Az újságok meglehetősen agresszívan válaszoltak a helyzetre, de nem féltem a Craigslistet és a hozzá hasonló oldalakat, úgy vélem lépéselőnyben vannak a lapokkal szemben. Az internet manapság a legkézenfekvőbb hely a hirdetések kereséséhez és feladásához, így nincs miért csodálkozni, hogy egyre inkább ez a lehetőség kerül előtérbe".
Ugyan hazánkban ez a név még nem cseng olyan jól, mint az eBayé, de mindenképpen figyelemre méltó, hogy a cég három számjegyű éves növekedési mutatóval büszkélkedhet. Mára 25 ország 120 városának 2,4 milliárd oldalát kínálják havonta - írja az E-commerce Times. Az sem elhanyagolható tény, hogy a fent említett internetes aukciós piactól eltérően - amit eredetileg arra szántak, hogy határokon keresztül, a földrajzi akadályokat legyőzve biztosítsa a tőke és a termékek szabad áramlását - ezen az oldalon tényleg minden helyi szinten van szervezve. A könnyebb és gyorsabb tájékozódás kedvéért az egyes listákat városonként állították össze, legyen szó kereskedelemről, álláslehetőségről, ingatlanról, magánhirdetésekről, eseményekről, önkéntes munkáról vagy akár egy vitafórumról.
A sikernek persze nem mindenki örül. A Craigslist térnyerése elszívja a hirdetőket a hagyományos újságok hasábjairól, ezért a Los Angeles Times kiadója, a Tribune válaszul kemény ellentámadásban lendült. Saját hasonlóan neves hirdetési oldalát, a Recycler.com-ot - amely nemzetközileg jelenleg 100 000 hirdetésnek ad helyet - a jövőben bővíteni kívánja, valamint lapja online verzióján is igyekeznek az apróhirdetéseket jobban kiemelni - olvasható a Los Angles Business Journal oldalán.
Colby Atwood, a Borrell Associates média tanácsadócég alelnöke, aki maga is ügyfélkapcsolatban áll a Timesszal, így reagált az eseményekre a lapnak adott interjújában: "Az újságok meglehetősen agresszívan válaszoltak a helyzetre, de nem féltem a Craigslistet és a hozzá hasonló oldalakat, úgy vélem lépéselőnyben vannak a lapokkal szemben. Az internet manapság a legkézenfekvőbb hely a hirdetések kereséséhez és feladásához, így nincs miért csodálkozni, hogy egyre inkább ez a lehetőség kerül előtérbe".