Berta Sándor
A szülőkhöz szól a zeneipar új kampánya
A Nemzetközi Zeneipari Szövetség, vagyis az IFPI a gyerekek és a fiatalkorúak szüleit szólította fel, hogy akadályozzák meg csemetéiket a szerzői jogok megsértésében.
A szervezet eddigi kampányainak célpontjául szolgáltak már a fiatal felhasználók, az egyetemisták, a fájlcserélők, az internetszolgáltatók, a nők és most sorra kerültek a szülők is. Nyugat-Európában immár két esztendeje ontják magukból azokat az IFPI-reklámokat a különböző rádió- és televíziócsatornák, internetes sajtóorgánumok, amelyek szerint mindenki nehéz bűnöző, aki szerzői vagy egyéb jogésértés(eke)t követ el, vagyis például illegálisan másolt zeneszámokat tölt le az internetről.
A legnagyobb probléma azonban az, hogy ezek a reklámkampányok inkább felháborodást okoztak, mintsem elgondolkoztatták volna az embereket. A felhasználók többsége szerint a reklámok inkább felháborítóak vagy egyes esetben nevetségesek, mint visszatartó erejűek. A Nemzetközi Zeneipari Szövetséget ráadásul korábban élesen kritizálták és támadták többek között az Egyesült Államokban is, mert gyerekeket vádolt meg szerzői jogsértésekkel. A szakmai szervezet ezért visszakozott és most a szülőkre próbál hatni, hogy figyeljenek oda a csemetéikre és ellenőrizzék őket, hogy még véletlenül se csináljanak semmi illegálisat.
A szülőket pornográf anyagok és a megosztás veszélyével riogatják
A mostani plakátokat és reklámtáblákat többek között szupermarketekben, könyvtárakban, iskolákban és hanglemezboltokban állították ki. Az akcióra az Egyesült Államokban és a világ 19 további országában kerül sor. A kiállított plakátok nemcsak a jogi, de a fájlcserélő rendszerek használatára vonatkozó egyéb veszélyekre (pl. vírusokkal riogatnak) is igyekeznek felhívni a figyelmet.
A fájlcserélő rendszerek jelentette probléma még közel sincs megoldva. Az IFPI azt tanácsolja, mindenki használjon legális letöltőhelyeket, akkor nem érhet baj senkit. Ez a tanács azonban - számukra érthetetlen módon - sokak számára nem elfogadható.
A szervezet eddigi kampányainak célpontjául szolgáltak már a fiatal felhasználók, az egyetemisták, a fájlcserélők, az internetszolgáltatók, a nők és most sorra kerültek a szülők is. Nyugat-Európában immár két esztendeje ontják magukból azokat az IFPI-reklámokat a különböző rádió- és televíziócsatornák, internetes sajtóorgánumok, amelyek szerint mindenki nehéz bűnöző, aki szerzői vagy egyéb jogésértés(eke)t követ el, vagyis például illegálisan másolt zeneszámokat tölt le az internetről.
A legnagyobb probléma azonban az, hogy ezek a reklámkampányok inkább felháborodást okoztak, mintsem elgondolkoztatták volna az embereket. A felhasználók többsége szerint a reklámok inkább felháborítóak vagy egyes esetben nevetségesek, mint visszatartó erejűek. A Nemzetközi Zeneipari Szövetséget ráadásul korábban élesen kritizálták és támadták többek között az Egyesült Államokban is, mert gyerekeket vádolt meg szerzői jogsértésekkel. A szakmai szervezet ezért visszakozott és most a szülőkre próbál hatni, hogy figyeljenek oda a csemetéikre és ellenőrizzék őket, hogy még véletlenül se csináljanak semmi illegálisat.
A szülőket pornográf anyagok és a megosztás veszélyével riogatják
A mostani plakátokat és reklámtáblákat többek között szupermarketekben, könyvtárakban, iskolákban és hanglemezboltokban állították ki. Az akcióra az Egyesült Államokban és a világ 19 további országában kerül sor. A kiállított plakátok nemcsak a jogi, de a fájlcserélő rendszerek használatára vonatkozó egyéb veszélyekre (pl. vírusokkal riogatnak) is igyekeznek felhívni a figyelmet.
A fájlcserélő rendszerek jelentette probléma még közel sincs megoldva. Az IFPI azt tanácsolja, mindenki használjon legális letöltőhelyeket, akkor nem érhet baj senkit. Ez a tanács azonban - számukra érthetetlen módon - sokak számára nem elfogadható.