MTI
Idén 17%-kal bővült eddig a mobilpiac
A világ mobiltelefon-piaca az idei első negyedben 17 százalékkal bővült, több mint 180 millió készüléket értékesítettek világszerte.
A piacvezető finn Nokia - jó délkelet-ázsiai eladásainak köszönhetően - ismét javított helyzetén, a Siemens ugyanakkor gyenge negyedet tudhat maga mögött. Minden térségben növekedés mutatkozott, különösen Kelet-Európa, a Közel-Kelet, Afrika és Latin-Amerika mutatott fel erős bővülést a negyedben - derül ki a Gartner Dataquest amerikai tanácsadó cég kimutatásából.
Az első negyed adatai alapján a Nokia 30,4 százalékos részesedéssel vezet a világpiacon a tavalyi 28,8 százalékot követően, a második a Motorola, 16,8 százalékkal, a tavalyi 16,3 százalék után, a Samsung 13,3 százalékkal a harmadik, tavaly 12,6 százalék volt a részesedése. Az élbolyt kissé lemaradva követi a 6,2 százalékos LG, majd az 5,5-5,5 százalékos Siemens, illetve Sony Ericsson, holtversenyben.
Az idei év egészére 750 millió eladott mobiltelefont várnak, 13 százalékos növekedéssel tavalyhoz képest. Ugyanakkor a forgalomnövekedés csökkenő nyereségarány mellett folytatódik, és ez különösen a kis cégeket helyezi nyomás alá, amelyek ennek következtében eltűnnek a piacról, vagy felvásárolják őket.
A piacvezető finn Nokia - jó délkelet-ázsiai eladásainak köszönhetően - ismét javított helyzetén, a Siemens ugyanakkor gyenge negyedet tudhat maga mögött. Minden térségben növekedés mutatkozott, különösen Kelet-Európa, a Közel-Kelet, Afrika és Latin-Amerika mutatott fel erős bővülést a negyedben - derül ki a Gartner Dataquest amerikai tanácsadó cég kimutatásából.
Az első negyed adatai alapján a Nokia 30,4 százalékos részesedéssel vezet a világpiacon a tavalyi 28,8 százalékot követően, a második a Motorola, 16,8 százalékkal, a tavalyi 16,3 százalék után, a Samsung 13,3 százalékkal a harmadik, tavaly 12,6 százalék volt a részesedése. Az élbolyt kissé lemaradva követi a 6,2 százalékos LG, majd az 5,5-5,5 százalékos Siemens, illetve Sony Ericsson, holtversenyben.
Az idei év egészére 750 millió eladott mobiltelefont várnak, 13 százalékos növekedéssel tavalyhoz képest. Ugyanakkor a forgalomnövekedés csökkenő nyereségarány mellett folytatódik, és ez különösen a kis cégeket helyezi nyomás alá, amelyek ennek következtében eltűnnek a piacról, vagy felvásárolják őket.