MTI
A Sun szerint élénkül a magyar informatikai piac
A Sun Microsystems Kft. tapasztalatai szerint növekedni kezdett a magyar informatikai piac.
Hegedüs Gábor, a cég ügyvezető igazgatója szerint ez részben a telekommunikációs cégek és az állam megrendeléseinek köszönhető. Közölte, hogy idén a bevételeiknek 25-30 százaléka származik állami megrendelésből, míg korábban ez az arány 20 százalék alatt volt. Hegedüs Gábor elmondta: több megrendelés várható a pénzügyi és a nagyvállalati szektorból is. Elsősorban azért, mert nő az adatbiztonság megteremtése iránti igény, illetve kikényszeríti az informatikai fejlesztéseket például a tőzsdei szabályozás szigorodása is.
Az ügyvezető szerint az állami megrendelések főként az egészségügyi és az önkormányzati szektorból érkeznek majd, de az adózással és az egészségbiztosítási nyilvántartással kapcsolatos fejlesztések is növelhetik forgalmukat. Közlése szerint a Sun Microsystems Skócia mellett egy másik európai ügyféltámogatói központot is létrehoz. A helyszín kiválasztása még tart, a versenyben Magyarország is benne van. Az eseményen közölték azt is, hogy a Sun Microsystem új arculattal jelenik meg a piacon: így például a korábbiaknál dinamikusabb színeket és részben új logót alkalmaz, s nagyobb hangsúlyt fektet az üzleti megoldásokra. Ennek jegyében a negyedéves Network Computing rendezvényén új technológiákat és szolgáltatásokat mutattak be, amelyek intelligensebb funkciókat nyújtanak a vállalati és kormányzati felhasználóknak, kiterjesztik a Solaris 10 operációs rendszer, valamint a Sun Grid modell lehetőségeit, és új megoldásokat nyújtanak az adatközpontok égető problémáira.
A Sun üzleti stratégiáját az elmúlt években az ügyfélközpontúság, az új kihívásokra és igényekre való azonnali válasz képessége jellemezte. "A piac folyamatos módosulására jellemző, hogy öt-hat éve még az ügyfelek figyelme elsősorban a jelentős változások végrehajtására irányult, amely előtérbe helyezte a technológiai innovációt, és az IT rendszerek nagy átalakítását, fejlesztését eredményezte." - mondja Hegedüs Gábor, a Sun Microsystems Kft. ügyvezető igazgatója. "Két-három éve viszont minden a költségcsökkentésről szól, az elkövetkező időszakban az ügyfelek számára pedig legfőbb értéket az olyan biztonságos és praktikus, gyakorlati megoldások jelentik majd, amelyek költséghatékonyak, de meghagyják a választás szabadságát. Ez az irány a technológiai innováció mellett az üzleti innovációs képességet is megköveteli."
A teljes "re-design" legfőbb célja az volt, hogy a termékekről, szolgáltatásokról szóló információk és a kapcsolódó kereskedelmi akciók kerüljenek a középpontba
Hegedüs Gábor, a cég ügyvezető igazgatója szerint ez részben a telekommunikációs cégek és az állam megrendeléseinek köszönhető. Közölte, hogy idén a bevételeiknek 25-30 százaléka származik állami megrendelésből, míg korábban ez az arány 20 százalék alatt volt. Hegedüs Gábor elmondta: több megrendelés várható a pénzügyi és a nagyvállalati szektorból is. Elsősorban azért, mert nő az adatbiztonság megteremtése iránti igény, illetve kikényszeríti az informatikai fejlesztéseket például a tőzsdei szabályozás szigorodása is.
Az ügyvezető szerint az állami megrendelések főként az egészségügyi és az önkormányzati szektorból érkeznek majd, de az adózással és az egészségbiztosítási nyilvántartással kapcsolatos fejlesztések is növelhetik forgalmukat. Közlése szerint a Sun Microsystems Skócia mellett egy másik európai ügyféltámogatói központot is létrehoz. A helyszín kiválasztása még tart, a versenyben Magyarország is benne van. Az eseményen közölték azt is, hogy a Sun Microsystem új arculattal jelenik meg a piacon: így például a korábbiaknál dinamikusabb színeket és részben új logót alkalmaz, s nagyobb hangsúlyt fektet az üzleti megoldásokra. Ennek jegyében a negyedéves Network Computing rendezvényén új technológiákat és szolgáltatásokat mutattak be, amelyek intelligensebb funkciókat nyújtanak a vállalati és kormányzati felhasználóknak, kiterjesztik a Solaris 10 operációs rendszer, valamint a Sun Grid modell lehetőségeit, és új megoldásokat nyújtanak az adatközpontok égető problémáira.
A Sun üzleti stratégiáját az elmúlt években az ügyfélközpontúság, az új kihívásokra és igényekre való azonnali válasz képessége jellemezte. "A piac folyamatos módosulására jellemző, hogy öt-hat éve még az ügyfelek figyelme elsősorban a jelentős változások végrehajtására irányult, amely előtérbe helyezte a technológiai innovációt, és az IT rendszerek nagy átalakítását, fejlesztését eredményezte." - mondja Hegedüs Gábor, a Sun Microsystems Kft. ügyvezető igazgatója. "Két-három éve viszont minden a költségcsökkentésről szól, az elkövetkező időszakban az ügyfelek számára pedig legfőbb értéket az olyan biztonságos és praktikus, gyakorlati megoldások jelentik majd, amelyek költséghatékonyak, de meghagyják a választás szabadságát. Ez az irány a technológiai innováció mellett az üzleti innovációs képességet is megköveteli."
A teljes "re-design" legfőbb célja az volt, hogy a termékekről, szolgáltatásokról szóló információk és a kapcsolódó kereskedelmi akciók kerüljenek a középpontba