Gyurkity Péter
Szövetség az internetes sütik védelmére
Internetes ügynökségek, kiadók, kutató- és statisztikai cégek tömörültek szövetségbe, hogy hatékonyabbá tegyék a cookie fájlokat, és minimálisra csökkentsék a sütik használatából fakadó potenciális veszélyeket.
A szövetség - amely a Safecount.org nevet kapta - elsődleges feladatának tekinti egy közös fórum létrehozását, amelynek segítségével a reklámcégek és az internetezők közösen dolgozhatják ki a hatékonyabb és biztonságosabb eljárásokat, semlegesítve ezzel az esetleges veszélyforrásokat. A legfrissebb felmérésekből ugyanis kiderült, hogy a felhasználók nagy része - a korábbi feltevésekkel ellentétben - meglehetősen gyakran törli az internetes sütiket, és egyáltalán nem bízik meg ezekben az apró, de hasznos fájlokban.
A legnagyobb visszhangot a Jupiter Research tanulmánya váltotta ki, amelyből kiderült, hogy a megkérdezettek 40 százaléka havonta legalább egyszer törli a cookie fájlokat. "Kétségtelen, hogy a tanulmánnyal nagy felzúdulást váltottunk ki, de mindenképpen pozitívum, hogy máris nagyobb erővel dolgoznak a probléma megoldásán" - jelentette ki Eric Peterson az elemzést elkészítő szakember.
Nick Nyhan, a Dynamic Logic alapító-elnöke ezzel egy időben hangsúlyozta, hogy az ágazat túl sokáig hunyt szemet a sütik sebezhetősége felett. A vállalat sajtóközleményében megjelent nyilatkozatban Nyhan kijelentette, hogy nem megkerülni, hanem megoldani akarják a problémát, és fokozottan figyelnek majd a személyiségi jogok védelmére. A szervezet 19 alapítóval indult útjára, amelyek között megtalálható a Carat Interactive, az Universal McCann, a Razorfish; az MSN, az About.com; és két kutatócég, a Dynamic Logic, illetve a Luntz Research.
Szakértők üdvözölték a szövetség megalakítását, bár egyes vélemények szerint semmi szükség egy újabb szervezetre, amely a cookie-k védelmét tekinti elsődleges céljának.
Eric Howes, a SpywareWarrior.com kutatója a MediaDailyNews-nak adott interjújában jogosnak vélte a reklámcégek kezdeményezését, de leszögezte, hogy a fogyasztókat is be kell vonni a munkába, és naprakész információt kell nyújtani a célokról és az elért eredményekről. Enélkül a kezdeményezés könnyen ellenkezést válthat ki, és még azelőtt eltűnhet a süllyesztőben, mielőtt bizonyíthatna.
A szövetség - amely a Safecount.org nevet kapta - elsődleges feladatának tekinti egy közös fórum létrehozását, amelynek segítségével a reklámcégek és az internetezők közösen dolgozhatják ki a hatékonyabb és biztonságosabb eljárásokat, semlegesítve ezzel az esetleges veszélyforrásokat. A legfrissebb felmérésekből ugyanis kiderült, hogy a felhasználók nagy része - a korábbi feltevésekkel ellentétben - meglehetősen gyakran törli az internetes sütiket, és egyáltalán nem bízik meg ezekben az apró, de hasznos fájlokban.
A legnagyobb visszhangot a Jupiter Research tanulmánya váltotta ki, amelyből kiderült, hogy a megkérdezettek 40 százaléka havonta legalább egyszer törli a cookie fájlokat. "Kétségtelen, hogy a tanulmánnyal nagy felzúdulást váltottunk ki, de mindenképpen pozitívum, hogy máris nagyobb erővel dolgoznak a probléma megoldásán" - jelentette ki Eric Peterson az elemzést elkészítő szakember.
Nick Nyhan, a Dynamic Logic alapító-elnöke ezzel egy időben hangsúlyozta, hogy az ágazat túl sokáig hunyt szemet a sütik sebezhetősége felett. A vállalat sajtóközleményében megjelent nyilatkozatban Nyhan kijelentette, hogy nem megkerülni, hanem megoldani akarják a problémát, és fokozottan figyelnek majd a személyiségi jogok védelmére. A szervezet 19 alapítóval indult útjára, amelyek között megtalálható a Carat Interactive, az Universal McCann, a Razorfish; az MSN, az About.com; és két kutatócég, a Dynamic Logic, illetve a Luntz Research.
Szakértők üdvözölték a szövetség megalakítását, bár egyes vélemények szerint semmi szükség egy újabb szervezetre, amely a cookie-k védelmét tekinti elsődleges céljának.
Eric Howes, a SpywareWarrior.com kutatója a MediaDailyNews-nak adott interjújában jogosnak vélte a reklámcégek kezdeményezését, de leszögezte, hogy a fogyasztókat is be kell vonni a munkába, és naprakész információt kell nyújtani a célokról és az elért eredményekről. Enélkül a kezdeményezés könnyen ellenkezést válthat ki, és még azelőtt eltűnhet a süllyesztőben, mielőtt bizonyíthatna.