Tóth Kristóf

Cisco támogatóközpont nyílt Budapesten

A Cisco Systems Budapesten megnyitotta új Technológiai Támogató Központját, ahol a nap 24 órájában magasan képzett mérnökök nyújtanak technológiai támogatást a számítógépes és távközlési hálózatokkal kapcsolatos kérdésekben.

A vállalat közleménye szerint a magyarországi központtal tovább kívánják erősíteni a Cisco régióbeli ügyfeleinek nyújtott támogatást és egyben jelzik, hogy a társaság elkötelezett a növekvő, a versenyképes technológiák iránt nyitott gazdaságok vonatkozásában. Az új központ üzemeltetése a cég nagymúltú globális rendszerintegrátor partnerével, a Getronicsszal közösen történik. A budapesti központ a nemzetközi támogatóhálózat részét képezi.

A Cisco ügyfelei folyamatos műszaki támogatást élvezhetnek a hardver eszközök, szoftver frissítések, online információs források elérése, valamint a gyors műszaki problémamegoldás terén. A cég célja, hogy az ügyfelek hatékonyan, magas rendelkezésre állással működtethessék hálózataikat, folyamatosan hozzájuthassanak és telepíthessék a legújabb rendszerszoftvereket.


"Számos európai országot megvizsgáltunk, elemezve az infrastrukturális adottságokat, a munkaerő képzettségi színvonalát és a gazdasági környezetet. Magyarországra a magasan képzett munkaerő, az oktatás színvonala, valamint a technológiai fejlesztések és innováció iránti nyitottság miatt esett a választás. Örömünkre szolgál, hogy beruházásunkkal hozzájárulhatunk Magyarország gazdasági fejlődéséhez, a munkahelyteremtéshez és a tudásalapú gazdaság építéséhez" - mondta Rob Lloyd, a Cisco Systems európai, közel-keleti és afrikai térségért felelős elnöke.

Rob Lloyd hozzátette: "Az új Technológiai Támogató Központ jól illeszkedik regionális stratégiánkba, s ennek révén a közép-kelet európai régióban működő ügyfeleinknek helyben, a helyi igények figyelembe vételével tudunk szolgáltatásokat nyújtani."


Az eseményen Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter elmondta, hogy a központ létrehozásával hosszabb távon 500 munkahelyet termet a Cisco Magyarországon. Egy kormánydöntés alapján a cég állami támogatást is kapott a létesítmény létrehozáshoz, ennek mibenlétét a közeljövőben hozzák nyilvánosságra. A miniszter közölte, hogy az informatikát eszközként kívánja a kormány felhasználni arra, hogy a mainál olcsóbb, kisebb és hatékonyabb államigazgatás működjön Magyarországon.

Rátkai Péter, a Getronics Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta: a cég több nemzetközi vállalatnak is dolgozó budapesti irodájában jelenleg 110 alkalmazott dolgozik, de az év közepére - részben a Cisco megbízása miatt - a létszámot 250-re növelik, jövőre pedig valószínűleg 500-ra. A Getronics tavalyi árbevétele 8 milliárd forint volt, az idei pedig várhatón 10 milliárd forint lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • CAD #1
    Most Helpdesk vagy K+F reszleg kerult ide?