Gyurkity Péter
A vásárlók szerint az eBay a legmegbízhatóbb
Az Egyesült Államokban végzett legfrissebb felmérés alapján a vásárlók személyes adatainak kezelésében az eBay. a legmegbízhatóbb amerikai vállalat, de a többi internetes cég sem szerepelt rosszul.
A rangsorban előkelő helyen végeztek az internetes cégek, a bankok, valamint az egészségügyi szervezetek, ugyanakkor a fogyasztók szerint kevésbé lehet megbízni a vendéglátóiparban és az élelmiszerüzletek eladóiban. A Ponemon Institute és a TRUSTe közös kutatásába bevont több mint 6300 fogyasztó véleménye szerint az első tízben az alábbi vállalatok végeztek: eBay, American Express, Procter & Gamble, Amazon.com, Hewlett-Packard, USPS (Amerikai Posta), IBM, EarthLink, Citibank és a Dell. Az internetes keresőjéről híres Google - amely a tervek szerint reklámokat fűzne a Gmail rendszerben továbbított elektronikus üzenetekbe - pozitív értékelést kapott, de nem került be az első 20 helyezett közé.
Az eBay, amely a PayPal online fizetési rendszer és számos pénzügyi hálózat tulajdonosa, kiváló minősítést kapott, jóllehet az utóbbi időben számos támadás érte. Az ilyen támadások során a csalók jól ismert bankok, hitelkártya szolgáltatók nevében küldtek szét elektronikus üzeneteket, amelyekben adataik frissítésére kérték fel a bankszámlák tulajdonosait. Az eBay - válaszolva az ügyfelek panaszaira - tavaly szeptemberben indította el biztonsági központját, ahol az online vásárlás veszélyeire, és azok elkerülésére hívják fel a vásárlók figyelmét.
A megkérdezettek elmondása szerint a vásárlóknak általában a cég hírneve az első, míg a személyes adatok hozzáférhetőségének korlátozása csak a második legfontosabb befolyásoló tényező. Kevésbé fontosabb számukra, hogy a reklámokban a vállalat mennyire hangsúlyozza az információk bizalmas kezelését.
Fran Maier, a kutatást elvégző TRUSTe elnöke szerint a személyes adatok megfelelő kezelése nagyon fontos, és a jövőben egyre fontosabb lesz: "A Nagy Testvér mindenütt ott van és senki sem szeretne kitárulkozni előtte."
A rangsorban előkelő helyen végeztek az internetes cégek, a bankok, valamint az egészségügyi szervezetek, ugyanakkor a fogyasztók szerint kevésbé lehet megbízni a vendéglátóiparban és az élelmiszerüzletek eladóiban. A Ponemon Institute és a TRUSTe közös kutatásába bevont több mint 6300 fogyasztó véleménye szerint az első tízben az alábbi vállalatok végeztek: eBay, American Express, Procter & Gamble, Amazon.com, Hewlett-Packard, USPS (Amerikai Posta), IBM, EarthLink, Citibank és a Dell. Az internetes keresőjéről híres Google - amely a tervek szerint reklámokat fűzne a Gmail rendszerben továbbított elektronikus üzenetekbe - pozitív értékelést kapott, de nem került be az első 20 helyezett közé.
Az eBay, amely a PayPal online fizetési rendszer és számos pénzügyi hálózat tulajdonosa, kiváló minősítést kapott, jóllehet az utóbbi időben számos támadás érte. Az ilyen támadások során a csalók jól ismert bankok, hitelkártya szolgáltatók nevében küldtek szét elektronikus üzeneteket, amelyekben adataik frissítésére kérték fel a bankszámlák tulajdonosait. Az eBay - válaszolva az ügyfelek panaszaira - tavaly szeptemberben indította el biztonsági központját, ahol az online vásárlás veszélyeire, és azok elkerülésére hívják fel a vásárlók figyelmét.
A megkérdezettek elmondása szerint a vásárlóknak általában a cég hírneve az első, míg a személyes adatok hozzáférhetőségének korlátozása csak a második legfontosabb befolyásoló tényező. Kevésbé fontosabb számukra, hogy a reklámokban a vállalat mennyire hangsúlyozza az információk bizalmas kezelését.
Fran Maier, a kutatást elvégző TRUSTe elnöke szerint a személyes adatok megfelelő kezelése nagyon fontos, és a jövőben egyre fontosabb lesz: "A Nagy Testvér mindenütt ott van és senki sem szeretne kitárulkozni előtte."