Kocza Zoltán
Nem bíznak az e-kormányzati honlapokban
Közvélemény kutatást végeztek arra vonatkozóan, hogy az angol és amerikai állampolgárok milyen gyakran veszik fel a kapcsolatot a kormányzati szervekkel a hivatalos honlapon keresztül.
A Pew Internet and American Life által végzett tanulmány szerint az amerikai lakosok egyértelműen a telefont preferálják, ha elintézni valójuk van az önkormányzattal. Az Egyesült Királyságban hasonló a helyzet, kétségek övezik a kormányzati honlapokat, melyek nem túl látogatottak, vagyis az e-kormányzatnak van mit tenni a lakosokkal történő kapcsolattartás terén. Angliában a Munkáspárt elkötelezte magát az e-kormányzat mellett és a kormányzati szolgáltatások javításának és korszerűsítésének eszközeként kezeli a témát.
A DirectGov honlapot az Egyesült Királyság e-képviselője, Andrew Pinder indította el idén márciusban. Elmondása szerint ideje volt megoldást keresni a korábbi UK Online honlap kicserélésére, mert a közvélemény reakciója nem jutott el a kormányzathoz. A Directgov-ot úgy tervezték, hogy közvetítse a lakosság véleményét, és hatékonyabb eszköz legyen a polgárok ügyeinek intézésében. Az E-Government Bulletinben megjelent felmérés tanúsága szerint azonban az e-kormányzatban dolgozók kétharmada szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy az új arculat több látogatót vonzana mint a régebbi.
Az amerikaiak inkább hozzászoktak a nethez, mint a britek, de ők is előnyben részesítik a telefont a világhálóval szemben. A Pew Internet szerint általánosan igaz, hogy bizonyos témákat ugyan szívesen megnéznek az emberek a kormányzati portálon, de 40 %-uk inkább használja a telefont, sőt 18 %-uk emailben érdeklődik.
Összegezve, az e-gov egy hasznos eszköz lehet a hatóságokkal történő kapcsolattartás terén, de a Pew Internet felmérése szerint nem hoz áttörést a kapcsolattartásban. A kormányzattal kapcsolatos ügyekben nem egy adott technika, hanem a mögötte álló emberek problémakezelő képessége számít a legtöbbet - állapítja meg a tanulmány. Mivel ráadásul az amerikaiak több mint egyharmada nem rendelkezik internet eléréssel, nem is lehet csodálkozni, hogy a kormányzati portáloknak kevés felhasználója van. Másik kiemelten fontos tényező a türelmetlenség: "Az emberek telefonon akarnak beszélni, vagyis igénylik az azonnali reakciót, illetve a személyes kontaktust bizonyos problémák esetén" - összegezte a szerző, John Horrigan.
A Pew Internet and American Life által végzett tanulmány szerint az amerikai lakosok egyértelműen a telefont preferálják, ha elintézni valójuk van az önkormányzattal. Az Egyesült Királyságban hasonló a helyzet, kétségek övezik a kormányzati honlapokat, melyek nem túl látogatottak, vagyis az e-kormányzatnak van mit tenni a lakosokkal történő kapcsolattartás terén. Angliában a Munkáspárt elkötelezte magát az e-kormányzat mellett és a kormányzati szolgáltatások javításának és korszerűsítésének eszközeként kezeli a témát.
A DirectGov honlapot az Egyesült Királyság e-képviselője, Andrew Pinder indította el idén márciusban. Elmondása szerint ideje volt megoldást keresni a korábbi UK Online honlap kicserélésére, mert a közvélemény reakciója nem jutott el a kormányzathoz. A Directgov-ot úgy tervezték, hogy közvetítse a lakosság véleményét, és hatékonyabb eszköz legyen a polgárok ügyeinek intézésében. Az E-Government Bulletinben megjelent felmérés tanúsága szerint azonban az e-kormányzatban dolgozók kétharmada szkeptikus azzal kapcsolatban, hogy az új arculat több látogatót vonzana mint a régebbi.
Az amerikaiak inkább hozzászoktak a nethez, mint a britek, de ők is előnyben részesítik a telefont a világhálóval szemben. A Pew Internet szerint általánosan igaz, hogy bizonyos témákat ugyan szívesen megnéznek az emberek a kormányzati portálon, de 40 %-uk inkább használja a telefont, sőt 18 %-uk emailben érdeklődik.
Összegezve, az e-gov egy hasznos eszköz lehet a hatóságokkal történő kapcsolattartás terén, de a Pew Internet felmérése szerint nem hoz áttörést a kapcsolattartásban. A kormányzattal kapcsolatos ügyekben nem egy adott technika, hanem a mögötte álló emberek problémakezelő képessége számít a legtöbbet - állapítja meg a tanulmány. Mivel ráadásul az amerikaiak több mint egyharmada nem rendelkezik internet eléréssel, nem is lehet csodálkozni, hogy a kormányzati portáloknak kevés felhasználója van. Másik kiemelten fontos tényező a türelmetlenség: "Az emberek telefonon akarnak beszélni, vagyis igénylik az azonnali reakciót, illetve a személyes kontaktust bizonyos problémák esetén" - összegezte a szerző, John Horrigan.