Berta Sándor
A spam után jön a spim
Mintha a felhasználók életét nem keserítené meg éppen elég "kártevő", újabb "támadás" indult, amely az Instant Messaging-szolgáltatásokat használók ellen irányul.
Ha azt hallottuk, hogy kéretlen reklám, általában a postaládánkba bedobott újságokra és kiadványokra, vagy az elektronikus postafiókunkat elárasztó levéláradatra gondoltunk. Ez azonban lassan már a múlt homályába vész, legalábbis, ami a "rossz fiúk" fantáziáját illeti. Ugyanis többen közülük nem találták már eléggé "meggyőzőnek" és "hatásosnak" a spam e-maileket, ezért megszületett a spim.
De mi is az a spim? A spim nem más, mint egy spam-levél, amelyet azonban a küldők nem az elektronikus postafiókunkba küldenek, hanem amely az úgynevezett Instant Messaging hálózatokon, tehát a különböző üzenőcsatornákon és szolgáltatásokon (ICQ stb.) keresztül terjed.
A piaci elemzők szerint ugyanakkor a spimekből közel sem lesz akkora és annyi probléma, mint lett korábban a kéretlen elektronikus reklámlevelekből. A Radicati piackutató központ szerint a problémát a szakértők többsége eltúlzottnak tartja. Paul Ritter, a Yankee Group munkatársa például úgy vélte: "A spimet nem jellemezném "különleges problémaként". Ugyanakkor szerinte azért a spim-tevékenységre is oda kell majd figyelniük a jövőben az információ-technológiai menedzsereknek és szakembereknek.
Pánikra ugyanakkor semmi ok - legalábbis ezt mondják a szakértők. Ritter szerint jelenleg az Instant Messaging-üzenetek öt-nyolc százaléka spim, ez az érték a következő esztendőkben sem fog nagyon növekedni. Ezen kívül a különböző Instant Messaging-hálózatokat üzemeltető cégek, mint például az AOL, a Yahoo vagy az MSN már dolgoznak azon, hogy biztonságosabbá tegyék a kliensalkalmazásokat, ezáltal a spim-küldőknek még az eddigieknél is nehezebb lesz egy-egy felhasználó azonosítójához vagy címéhez hozzájutni.
De mi is az a spim? A spim nem más, mint egy spam-levél, amelyet azonban a küldők nem az elektronikus postafiókunkba küldenek, hanem amely az úgynevezett Instant Messaging hálózatokon, tehát a különböző üzenőcsatornákon és szolgáltatásokon (ICQ stb.) keresztül terjed.
A piaci elemzők szerint ugyanakkor a spimekből közel sem lesz akkora és annyi probléma, mint lett korábban a kéretlen elektronikus reklámlevelekből. A Radicati piackutató központ szerint a problémát a szakértők többsége eltúlzottnak tartja. Paul Ritter, a Yankee Group munkatársa például úgy vélte: "A spimet nem jellemezném "különleges problémaként". Ugyanakkor szerinte azért a spim-tevékenységre is oda kell majd figyelniük a jövőben az információ-technológiai menedzsereknek és szakembereknek.
Pánikra ugyanakkor semmi ok - legalábbis ezt mondják a szakértők. Ritter szerint jelenleg az Instant Messaging-üzenetek öt-nyolc százaléka spim, ez az érték a következő esztendőkben sem fog nagyon növekedni. Ezen kívül a különböző Instant Messaging-hálózatokat üzemeltető cégek, mint például az AOL, a Yahoo vagy az MSN már dolgoznak azon, hogy biztonságosabbá tegyék a kliensalkalmazásokat, ezáltal a spim-küldőknek még az eddigieknél is nehezebb lesz egy-egy felhasználó azonosítójához vagy címéhez hozzájutni.