SG.hu
Tavaly 75 millióan vásároltak spamben kínált árut
[Menedzsmentforum] Az internetezők nem tudnak ellenállni a spamek ajánlatainak.
A kéretlen üzleti levelek küldői az amerikai Direct Marketing Association felmérése szerint tavaly 11,7 milliárd értékű árut adtak el a vevőknek.
Miközben a netezők folyamatosan tiltakoznak a spam áradat ellen, jelentős részük mégis vásárol a DM leveleket küldözgető vállalkozásoktól. A DM Association elemzése szerint a tavalyi évben novemberig negyvenmillió amerikai lépett kapcsolatba a spamek feladóival, azaz a felnőtt lakosság 19 százaléka válaszolt legalább egy kéretlen ajánlatra.
Az összes kereskedelmi e-mail nyomán 258,1 millió vásárlás zajlott le az USÁ-ban, ebből 75,4 millió esetben kéretlen levél nyomán. Az összes üzleti ajánlatot tartalmazó, megválaszolt levél 36 százaléka volt spam, derült ki a DM felméréséből. Az internetezők tehát korántsem utasítják el a kéretlen leveleket. A spamek esetében egy átlagos vétel értéke 155 dollár volt, míg az engedéllyel küldött kereskedelmi levelekre válaszolók átlagban 114 dollárt költöttek.
A kutatás során nem vették figyelembe a törvénytelen, a vásárlókat becsapó ajánlatokat.
A Direct Marketing Association véleménye szerint 8,1 milliárd dollárt lehet megtakarítani a kereskedelmi e-mailek kedvező ajánlatainak elfogadásával, és ebből 3 milliót takaríthatnak meg a fogyasztóknak a spamek.
Miközben a netezők folyamatosan tiltakoznak a spam áradat ellen, jelentős részük mégis vásárol a DM leveleket küldözgető vállalkozásoktól. A DM Association elemzése szerint a tavalyi évben novemberig negyvenmillió amerikai lépett kapcsolatba a spamek feladóival, azaz a felnőtt lakosság 19 százaléka válaszolt legalább egy kéretlen ajánlatra.
Az összes kereskedelmi e-mail nyomán 258,1 millió vásárlás zajlott le az USÁ-ban, ebből 75,4 millió esetben kéretlen levél nyomán. Az összes üzleti ajánlatot tartalmazó, megválaszolt levél 36 százaléka volt spam, derült ki a DM felméréséből. Az internetezők tehát korántsem utasítják el a kéretlen leveleket. A spamek esetében egy átlagos vétel értéke 155 dollár volt, míg az engedéllyel küldött kereskedelmi levelekre válaszolók átlagban 114 dollárt költöttek.
A kutatás során nem vették figyelembe a törvénytelen, a vásárlókat becsapó ajánlatokat.
A Direct Marketing Association véleménye szerint 8,1 milliárd dollárt lehet megtakarítani a kereskedelmi e-mailek kedvező ajánlatainak elfogadásával, és ebből 3 milliót takaríthatnak meg a fogyasztóknak a spamek.