Spencer
Ingyenesen kipróbálható a megújult Napster
Karácsony közeledtével a Napstert üzemeltető Roxio új akciót indított: a felhasználók számára decemberben három napig korlátlan és ingyenes belehallgatást biztosít a Napster több mint 500 ezer zenei felvételébe, valamint elérést nyújt negyven internetes rádióadó műsorához.
A Napster 2.0 ingyenes telepítési lehetőségét sajnos csak az Egyesült Államokbeli felhasználók vehetik igénybe, és közülük is csak azok, akik Microsoft-féle Windows XP, illetve Windows 2000 operációs rendszert futtatnak számítógépeiken. Melissa Foo, a Napster egyik menedzsere az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy amennyiben a háromnapos próbaidőszak után valaki regisztrálja magát a 9,95 dolláros havidíjú szolgáltatásra, ingyenesen tölthet le öt olyan zenei felvételt, melyet később CD-re lehet írni, vagy éppen hordozható zenelejátszóra másolni.
A Napster 2.0 szolgáltatás októberi indítása óta a Roxio mindent megtesz annak érdekében, hogy az egykor oly népszerű ingyenes online zenefájl cserebere szolgáltatás, a Napster utódja teljesen legális módon komoly bevételi forrásokat jelentsen számára. A régi Napsterre már alig hasonlítható Napster 2.0 olyan fizetős internetes zenei szolgáltatásokkal konkurál, mint amilyen például a MusicNet, vagy éppen a mostanság oly sikeres, Apple Computer-féle iTunes.
Az új Napster üzletekben árusított előre fizetett (pre-paid) kártyája
Emlékezetes, hogy a teljesen ingyenesen használható eredeti Napstert a hanglemezkiadó cégek körülbelül két évvel ezelőtt vonták ki a forgalomból, mondván, hogy annak működése alaposan sérti a szerzői jogokat. Ezt követően a Napster lényegében csak vegetált, amíg fel nem tűnt a színen a szolgáltatást és a hozzá kapcsolódó összes szellemi tulajdont felvásárló Roxio. A Santa Clara-i (Kalifornia) székhelyű vállalat az elmúlt év végén mintegy 5 millió dollárt fizetett a Napsterért. A Roxio egyébként idén májusban 39,5 millió dollárért a Vivendi Universal és a Sony Music Entertainment által alapított Pressplay szolgáltatást is megvásárolta, és tulajdonképpen a Pressplay technológiai megoldásaira építette fel a megújított Napstert.
Az immár előfizetéses rendszerben működő Napster 2.0 üzemeltetőjének mind az öt nagy hanglemezkiadó céggel, valamint több kisebb kiadóval is érvényes szerződése van, vagyis elmondható, hogy a szolgáltatás zenei repertoárja igencsak gazdag.
A Napster 2.0 ingyenes telepítési lehetőségét sajnos csak az Egyesült Államokbeli felhasználók vehetik igénybe, és közülük is csak azok, akik Microsoft-féle Windows XP, illetve Windows 2000 operációs rendszert futtatnak számítógépeiken. Melissa Foo, a Napster egyik menedzsere az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy amennyiben a háromnapos próbaidőszak után valaki regisztrálja magát a 9,95 dolláros havidíjú szolgáltatásra, ingyenesen tölthet le öt olyan zenei felvételt, melyet később CD-re lehet írni, vagy éppen hordozható zenelejátszóra másolni.
A Napster 2.0 szolgáltatás októberi indítása óta a Roxio mindent megtesz annak érdekében, hogy az egykor oly népszerű ingyenes online zenefájl cserebere szolgáltatás, a Napster utódja teljesen legális módon komoly bevételi forrásokat jelentsen számára. A régi Napsterre már alig hasonlítható Napster 2.0 olyan fizetős internetes zenei szolgáltatásokkal konkurál, mint amilyen például a MusicNet, vagy éppen a mostanság oly sikeres, Apple Computer-féle iTunes.
Az új Napster üzletekben árusított előre fizetett (pre-paid) kártyája
Emlékezetes, hogy a teljesen ingyenesen használható eredeti Napstert a hanglemezkiadó cégek körülbelül két évvel ezelőtt vonták ki a forgalomból, mondván, hogy annak működése alaposan sérti a szerzői jogokat. Ezt követően a Napster lényegében csak vegetált, amíg fel nem tűnt a színen a szolgáltatást és a hozzá kapcsolódó összes szellemi tulajdont felvásárló Roxio. A Santa Clara-i (Kalifornia) székhelyű vállalat az elmúlt év végén mintegy 5 millió dollárt fizetett a Napsterért. A Roxio egyébként idén májusban 39,5 millió dollárért a Vivendi Universal és a Sony Music Entertainment által alapított Pressplay szolgáltatást is megvásárolta, és tulajdonképpen a Pressplay technológiai megoldásaira építette fel a megújított Napstert.
Az immár előfizetéses rendszerben működő Napster 2.0 üzemeltetőjének mind az öt nagy hanglemezkiadó céggel, valamint több kisebb kiadóval is érvényes szerződése van, vagyis elmondható, hogy a szolgáltatás zenei repertoárja igencsak gazdag.