JohnnyCage

A diverzifikációban látja a jövőt az ASUSTeK

A világ legnagyobb alaplapgyártója a jövőben három fő területre: a PC, kommunikációs, és fogyasztói piacokra kíván összpontosítani, és mintegy 5 éven belül a piacvezető gyártóvá is kíván válni.

Mindezt Johnny Shih, a tajvani óriáség elnök-vezérigazgatója jelentette be a napokban. A vezető a Tajvani Nemzeti Egyetemen tartott beszédében vázolta fel a társaság közeljövőbeli terveit az intézmény hallgatóinak. Az ASUSTeK Computer számít az ország legnagyobb egyetemén végzett tehetséges fiatalok munkájára a dinamikusan növekedő társaságban.

Miután az alaplapok szegmensében az egyre kiélezettebb konkurenciaharc miatt jelentősen lecsökkent a társaság nyeresége, a cég több riválisához hasonlóan új területeket hódított meg, úgymint például az optikai meghajtók, notebookok, videókártyák, mobiltelefonok, játékkonzolok, és egyéb megoldások szegmense. Az ASUSTeK dinamikus, többirányú diverzifikatív fejlődési stratégiát választott, amely a folyamatos kapacitásbővítéssel együttesen az elmúlt években lehetővé tette a társaság gyors növekedését.

Bár Shih a közelmúltban elmondta, hogy a hivatalosan előjelzett 25 milliónál jóval több, közel 30 millió darab alaplap eladására számít az idei évben, az alaplapok mégis egyre kisebb részét, jelenleg mintegy 36 százalékát képviselik a cég bevételének. Az év első felében ez az arány még mintegy 42 százalék, 2002 első felében pedig 58 százalék volt.

Mivel az ASUSTeK az utóbbi időben jelentősen növelni tudta alaplap eladásait, a csökkenő részarány méginkább arra utal, hogy a társaság sikert aratott a cég által célba vett, új területeken is. A tajvani gyártó az év első háromnegyedében 80 százalékkal nagyobb bevételt ért el, mint egy évvel korábban, és Shih szerint ez a tendencia a jövő évben is hasonló mértékű lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • gz8 #1
    A monomerek polimerizációjáról már nem is beszélve! :)))