JohnnyCage
Európában nem népszerűek a Tablet PC-k
A notebookok utódjának tartott Tablet PC-k az öreg kontinensen egyelőre nem örvendenek nagy népszerűségnek, és a várakozásokkal ellentétben még stabil növekedés sem érezhető a szegmensben.
A könyvhöz hasonló méretű és formájú, érintésérzékeny kijelzővel, illetve egyes modellek esetében kinyitható billentyűzettel rendelkező Tablet PC-ket több szakértő a notebookok utódjának tartja. A felhasználók ennek ellenére jelenleg nem kedvelik különösebben a megoldást, az európai eladások pedig messze elmaradnak még a legszerényebb becslésektől is.
A gyártók számára az európai piac várhatóan a közeljövőben sem lesz túl kedvező, mivel a készülékek iránti kereslet nem mutat számottevő növekedést. A Tablet PC eladások a készülékek 2002 negyedik negyedévi kiadását követően Nyugat-Európában áprilisban érték el eddigi csúcspontjukat, állítja a londoni székhelyű Context piackutató cég, amely társaság az európai forgalmazók eladási adataiból állította össze jelentését.
Áprilist követően májusban és júniusban egyaránt jelentősen, együttesen mintegy 33 százalékkal visszaestek a Tablet PC-k eladásai, amelyet júliusban mintegy 16,7 százalékos fellendülés kísért. A piackutató cég szerint az eladások növekedését elsősorban a Tablet PC készülékek átlagos árának szintén 16,7 százalékos csökkenése eredményezte, nem pedig az eszközök iránti fokozódó érdeklődés.
A Context szerint a Tablet PC-k árának a jövőben jelentősen csökkennie kell ahhoz, hogy a társaságok átálljanak az ígéretes, de jelenleg még meglehetősen borsos árú készülékekre.
A Tablet PC-k legnagyobb gyártója jelenleg a Hewlett-Packard, amely társaság vezető pozíciója ellenére sem tudja megvalósítani értékesítési terveit a szegmensben.
A könyvhöz hasonló méretű és formájú, érintésérzékeny kijelzővel, illetve egyes modellek esetében kinyitható billentyűzettel rendelkező Tablet PC-ket több szakértő a notebookok utódjának tartja. A felhasználók ennek ellenére jelenleg nem kedvelik különösebben a megoldást, az európai eladások pedig messze elmaradnak még a legszerényebb becslésektől is.
A gyártók számára az európai piac várhatóan a közeljövőben sem lesz túl kedvező, mivel a készülékek iránti kereslet nem mutat számottevő növekedést. A Tablet PC eladások a készülékek 2002 negyedik negyedévi kiadását követően Nyugat-Európában áprilisban érték el eddigi csúcspontjukat, állítja a londoni székhelyű Context piackutató cég, amely társaság az európai forgalmazók eladási adataiból állította össze jelentését.
Áprilist követően májusban és júniusban egyaránt jelentősen, együttesen mintegy 33 százalékkal visszaestek a Tablet PC-k eladásai, amelyet júliusban mintegy 16,7 százalékos fellendülés kísért. A piackutató cég szerint az eladások növekedését elsősorban a Tablet PC készülékek átlagos árának szintén 16,7 százalékos csökkenése eredményezte, nem pedig az eszközök iránti fokozódó érdeklődés.
A Context szerint a Tablet PC-k árának a jövőben jelentősen csökkennie kell ahhoz, hogy a társaságok átálljanak az ígéretes, de jelenleg még meglehetősen borsos árú készülékekre.
A Tablet PC-k legnagyobb gyártója jelenleg a Hewlett-Packard, amely társaság vezető pozíciója ellenére sem tudja megvalósítani értékesítési terveit a szegmensben.