JohnnyCage
Nokia: növekvő eladások, csökkenő mobiltelefon árak
A világ legnagyobb mobilgyártója az élénk piaci kereslet miatt a mobiltelefon eladások növekedésére számít a harmadik negyedévben. A kiélezett versenyhelyzet azonban a készülékek árának további esését eredményezte.
A finn óriáscég szerint a társaság harmadik negyedéves mobiltelefon eladásai felül fogják múlni a korábbi várakozásokat. A vártnál több készülék értékesítéséből származó bevételnövekedést azonban teljes egészében el fogja vinni a mobilok átlagos árának csökkenése, amely a rendkívül kiélezett piaci versenyhelyzet eredménye. A Nokia korábbi közleménye szerint a társaság eladásainak növekedését elsősorban az olyan fejlődő országok piacai segítik elő, mint India, és Kína.
A nemrég bemutatott Nokia 2300
"A mennyiség növekszik, de az átlagos értékesítési ár visszaesett" - mondta Mika Paliranta, a Carnegie egyik elemzője. "Ez utóbbi elsősorban annak tudható be, hogy a Nokia termékskálája meglehetősen öreg Európában, valamint a harmadik negyedév rendszerint árcsökkenést szokott hozni" - tette hozzá Paliranta.
A finn gyártó jelenleg több, mint kétszer annyi mobiltelefont értékesít, mint elsőszámú riválisa, az amerikai Motorola. A Nokia piaci részesedése jelenleg 40 százalék körül mozog, amely minden riválisánál nagyobb nyereséget eredményez a cég számára a meglehetősen zsúfolt piaci szegmensben. A társaság mobiltelefon eladásai a harmadik negyedévben több, mint 10 százalékkal fognak növekedni.
"A negyedév folyamán a Nokia jelentősen növelni tudta az eladási mennyiséget, és általánosan elmondható, hogy a mobilpiac egésze erőteljesen alakult" - közölte a társaság, amely bevételeinek 80 százalékát a mobiltelefonok értékesítéséből szerzi.
A finn óriáscég szerint a társaság harmadik negyedéves mobiltelefon eladásai felül fogják múlni a korábbi várakozásokat. A vártnál több készülék értékesítéséből származó bevételnövekedést azonban teljes egészében el fogja vinni a mobilok átlagos árának csökkenése, amely a rendkívül kiélezett piaci versenyhelyzet eredménye. A Nokia korábbi közleménye szerint a társaság eladásainak növekedését elsősorban az olyan fejlődő országok piacai segítik elő, mint India, és Kína.
A nemrég bemutatott Nokia 2300
"A mennyiség növekszik, de az átlagos értékesítési ár visszaesett" - mondta Mika Paliranta, a Carnegie egyik elemzője. "Ez utóbbi elsősorban annak tudható be, hogy a Nokia termékskálája meglehetősen öreg Európában, valamint a harmadik negyedév rendszerint árcsökkenést szokott hozni" - tette hozzá Paliranta.
A finn gyártó jelenleg több, mint kétszer annyi mobiltelefont értékesít, mint elsőszámú riválisa, az amerikai Motorola. A Nokia piaci részesedése jelenleg 40 százalék körül mozog, amely minden riválisánál nagyobb nyereséget eredményez a cég számára a meglehetősen zsúfolt piaci szegmensben. A társaság mobiltelefon eladásai a harmadik negyedévben több, mint 10 százalékkal fognak növekedni.
"A negyedév folyamán a Nokia jelentősen növelni tudta az eladási mennyiséget, és általánosan elmondható, hogy a mobilpiac egésze erőteljesen alakult" - közölte a társaság, amely bevételeinek 80 százalékát a mobiltelefonok értékesítéséből szerzi.