JohnnyCage
Az internetezők már hajlandóak fizetni a zenéért
Az elmúlt 12 hónap óriási változást hozott az online zeneszolgáltatások piacán. A korábbi viszonyokkal ellenben a felhasználók immár hajlandóak fizetni a Világhálóról letöltött zenékért, így megnyílhat az út a sikeres szolgáltatások előtt.
Legalábbis ezt állítják egyes elemzők, többnyire az Apple Computer iTunes Music Store zeneszolgáltatásának sikere kapcsán. Az Apple április óta mintegy 6 millió zeneszámot adott el az Interneten keresztül, pedig szolgáltatását jelenleg csak a Mac tábor érheti el. Az America OnLine (AOL) február óta mintegy 75 ezer előfizetőt szerzett, akik 10 dolláros havidíjat fizetnek a társaság MusicNetre épülő szolgáltatásának használatáért.
A kedvező irányú változásokat a szakértők szerint az is nagymértékben elősegítette, hogy a lemezkiadók a kezdeti, erőteljes ellenállás után már hajlandóan elérhetővé tenni zeneszámaikat az online forgalmazók számára.
A piac kedvező irányba való elindulását mintegy öt évnyi, problémákkal, és sikertelen próbálkozásokkal teli erőfeszítés előzte meg, az online zenepiac képviselői mostmár azonban okkal bízhatnak a szolgáltatások széleskörű elterjedésében. "Úgy véljük, fordulóponthoz érkeztünk" - mondta Richard Wolpert, a RealNetworks egyik vezetője. "Már látjuk azt az utat, amelyet követve a megoldás mind a felhasználók, mind pedig a lemezkiadók, és saját magunk számára értelmet nyer" - tette hozzá Wolpert.
Bár az elemzők szerint az Apple és AOL cégek által elért 4 millió dolláros bevétel eltörpül az éves szinten 32 milliárd dollár bevételt termelő zeneiparban, a lényeg, hogy a felhasználók már hajlandóak fizetni az online letöltött zenékért. A kihívás mostmár elsősorban az lesz a zeneipar, illetve az online szolgáltatók számára, hogy miként lehet általánossá tenni ezen szolgáltatásokat.
"A cél az, hogy ezen szolgáltatásokat ne csak a rajongók használják, hanem az átlagfelhasználó is igénybe vegye" - mondta Sean Ryan, a Listen.com vezérigazgatója.
Legalábbis ezt állítják egyes elemzők, többnyire az Apple Computer iTunes Music Store zeneszolgáltatásának sikere kapcsán. Az Apple április óta mintegy 6 millió zeneszámot adott el az Interneten keresztül, pedig szolgáltatását jelenleg csak a Mac tábor érheti el. Az America OnLine (AOL) február óta mintegy 75 ezer előfizetőt szerzett, akik 10 dolláros havidíjat fizetnek a társaság MusicNetre épülő szolgáltatásának használatáért.
A kedvező irányú változásokat a szakértők szerint az is nagymértékben elősegítette, hogy a lemezkiadók a kezdeti, erőteljes ellenállás után már hajlandóan elérhetővé tenni zeneszámaikat az online forgalmazók számára.
A piac kedvező irányba való elindulását mintegy öt évnyi, problémákkal, és sikertelen próbálkozásokkal teli erőfeszítés előzte meg, az online zenepiac képviselői mostmár azonban okkal bízhatnak a szolgáltatások széleskörű elterjedésében. "Úgy véljük, fordulóponthoz érkeztünk" - mondta Richard Wolpert, a RealNetworks egyik vezetője. "Már látjuk azt az utat, amelyet követve a megoldás mind a felhasználók, mind pedig a lemezkiadók, és saját magunk számára értelmet nyer" - tette hozzá Wolpert.
Bár az elemzők szerint az Apple és AOL cégek által elért 4 millió dolláros bevétel eltörpül az éves szinten 32 milliárd dollár bevételt termelő zeneiparban, a lényeg, hogy a felhasználók már hajlandóak fizetni az online letöltött zenékért. A kihívás mostmár elsősorban az lesz a zeneipar, illetve az online szolgáltatók számára, hogy miként lehet általánossá tenni ezen szolgáltatásokat.
"A cél az, hogy ezen szolgáltatásokat ne csak a rajongók használják, hanem az átlagfelhasználó is igénybe vegye" - mondta Sean Ryan, a Listen.com vezérigazgatója.