JohnnyCage

A DRM rendszerek jelenthetik a választ a kalózmásolásra

A technológiai óriáscégek, mint a Microsoft és a Sony a digitális jogmenedzselő (másolásvédelmi) rendszerekben látják a jogszerű online zene- és videószolgáltatások sikerének kulcsát, illetve a kalózmásolás visszaszorítását.

Egyes szakértők szerint a DRM digitális másolásvédelmi rendszerek örökre megváltoztathatják a médiafájlok, illetve a szoftverek használatának módját. Az IT óriások olyan DRM jogmenedzselő rendszerek bevezetését tervezik a közeljövőben, amelyek megakadályozzák, hogy a védett tartalmakhoz illetéktelenek is hozzáférhessenek a fájl megszerzésével.

A közelmúltban egyre több olyan megoldás bevezetéséről lehetett hallani, amely esetében DRM rendszerek gondoskodnak a tartalmak védelméről. A SUN Microsystems például a napokban jelentette be, hogy a mobiltelefonokon, illetve memóriakártyákon tárolt adatok védelmére új rendszert kíván kiadolgozni. A Warner Music ezzel egyidőben olyan DRM másolásvédelmi rendszerrel látta el Steely Dan "Everything Must Go" című albumának DVD-Audio változatát, amely megakadályoz mindenféle rippelést, az audió tartalom lefejtését.

A digitális jogmenedzselő rendszerek legnagyobb piacát várhatóan a különféle IT társaságok, kormány- és egyészségügyi intézmények fogják képviselni, amelyek számára az adatbiztonság kritikus tényező. A DRM technológiák piaci elterjedését egyelőre azonban elsősorban a szoftverek, zenék, és videók illegális online terjesztésének problémája fogja gerjeszteni.

Egyes vezető elektronikai gyártók, mint a Sony és a Nokia a közeljövőben olyan, DRM másolásvédelmi rendszerrel ellátott szórakoztatóelektronikai készüléket dobnak piacra, amelyek a hardver szinjén igyekeznek megalapozni a szoftveres másolásvédelmi megoldások hatékonyságát.

Kérdéses lehet azonban, hogy ezek a készülékek milyen vásárlói fogadtatásban fognak részesülni, illetve sikerül-e megteremteni az összhangot a szerzői jogok védelme, illetve a felhasználói igények között. "Olyan módszereket kell találnunk, amelyek enyhítik a nyílt formátumok okozta kalózmásolás problémáját. Mindeközben azonban figyelembe kell vennünk a vásárlók ezen formátumokkal szembeni elvárásait is" - mondta Barney Wragg, a Universal Music eLabs részlegének elnökhelyettese.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Reggel #32
    Szivesen srácok.Amúgy hidd el: kell az a 48Khz-es mintavételezés.
    Szóval:
    Peace and Make love not war.
    :))))
  • mrzool #29
    Sajnos pár óráig nem voltam netközelben, közben ahogy látam le is zárult a téma.:)

    Tompi, szerintem elég jól tisztában vagyok a mintavételi törvénnyel (végigkísér az egyetemen), de megkímélnék mindenkit attól, hogy harmadikként is beírjam.

    Reggel, lehet, hogy valóban nem vagyok teljesen tisztában az emberi hallással, ezt ugyanis még nem hallottam senkitől:

    "...nem csak a hallható hang tartományában kell a mintavételezés, hanem a felharmónikusok tartománynában is."

    Az odáig oké, hogy ha a hallható tartományban egy beszédhangból kiszűrjük a 3-4. vagy többi formánst, akkor érezheztő (hallható:)) romlást tapasztalunk. De hogy miért számítana az a komponens, ami nincs a hallható tartományban, azt nem tudom. Legalább tanultam vmi újat ma.:) Elhiszem neked, mert nincs meg hozzá a háttérismeretem, többet nem tudok hozzátenni.:))
  • Reggel #27
    Tompinak és mrzoolnak:

    "Minek? Az emberi fülnek tökmindegy... Már a 48kHz-es sampling is vicc, ismersz olyan embert, aki 24kHz-ig hall?"

    Tompi: az a törvény amire mrzool gondol a Shanon-törvény aminek a lényege hogy: a minta vételi frekvenciának legalább kétszeresnek kell lennie mint a minta legnagyobb frekvenciás összetevőjének.Ez azért kell mert csak ebben az esetben lehet visszaállítani az eredeti jelet.
    Egyébként meg egy hangot ahoz, hogy "szépnek" hallj nem csak a hallható hang tartományában kell a mintavételezés, hanem a felharmónikusok tartománynában is.És ezért kell a 48Khz es mintavételezési frekvencia.Lehet hogy nem hallod a 24Khz-es hangokat de a többit csak akkor hallod "szépnek" ha a felharmónikusok is ott vannak.És még valami: a legtöbb studióban 96Khz a mintavételezést használnak.
  • mrzool #23
    Látom még nem hallottál a mintavételi törvényről...
  • mrzool #21
    "...aminek sokszorosa lenne a minösége a mai CD-knél..."

    Minek? Az emberi fülnek tökmindegy... Már a 48kHz-es sampling is vicc, ismersz olyan embert, aki 24kHz-ig hall?:)
  • Joe #20
    A minöséggel lehetne felhasználókat nyerni. A legtöbb letöltött zene mp3-as formátumú, rosszabb az eredeti CD-nél. Lehetne 9,6GB-es nyomott DVD-n kiadni egy zenei albumot, aminek sokszorosa lenne a minösége a mai CD-knél és azt már érdemes lenne megvenni, föleg miután ma nem lehet 9,6GB-os DVD-t írni. A DVD mozikkal már ma is ezt csinálják - a másolt minösége mindig romlik - érdemes venni eredetit.
  • Reggel #19
    Kétlem, hogy megtudnák akadályozni bárhogy is egy lemez lemásolását.Óráig ideig lehet, de hogy hosszabb ideig nem az biztos.Anno a DVD másolásváédelmére is azt mondták, hogy senki nem töri fel, erre egy finn 15 éves srác töri fel hobbiból.:))))
    Egyébként egyik másolásvédelem sem olyan bonyolult, hogy elöbb-utóbb ne lehessen valami megoldást találni a feltörésére vagy annak megkerülésére akár.

    Peace.Make love not war.
  • Mike at home #18
    lásd Artisjus kacsalábon forgó palotája
  • Mike at home #17
    "a zenészeknél a koncert nem ugyanaz, iszonyat drága a technika felvonultatása, és ha megszakadnak sem látja őket egyszerre 50-60ezer embernél több"
    egy mozi fenntartása sincs azért ingyen
  • Mike at home #16
    hát nem egészen
    a dvd kiadás nem járulékos haszon, hanem nagyon jó üzlet a filmforgalmazóknak
    soxor ebből van az igazi bevétel, nem a mozikból