JohnnyCage
Jelentősen növekedett a mobilpiac 2002-ben
A mobiltelefonok eladásai a tavalyi évben jelentősen felülmúlták a várakozásokat, közölte egy piackutató cég hétfőn. A kedvező 2002-es mutatókból ugyanakkor a vártnál erősebb 2003-as évre is lehet számítani.
2002-ben összesen mintegy 423 millió darab mobiltelefont értékesítettek a gyártók, amely 6 százalékkal több a 2001-ben eladott 400 millió darabnál, és több millióval felülmúlta a várakozásokat, közölte a Gartner Dataquest piackutató cég hétfőn.
Az öt legnagyobb gyártó piaci részesedése a tavalyi év utolsó negyedében csak kisebb mértékben változott. A piacvezető finn Nokia 2002 utolsó három hónapjában több, mint kétszer annyi mobiltelefont adott el, mint a második helyen álló Motorola. A Nokia ugyanakkor nem szerzett további piaci részesedést a kisebb riválisokkal szemben.
"Igen jelentős növekedéssel találkoztunk olyan országokban, mint például Németország, valamint az ázsiai térségben" - mondta Ben Wood, a Gartner Dataquest egyik elemzője. A növekedést a telített piacokon az alapozta meg, hogy a vásárlók a vártnál hamarabb elkezdték lecserélni régi készülékeiket. Wood szerint a mobilszolgáltatók akciói az év utolsó negyedében nem változtak jelentősen a korábbi időszakokhoz képest, ezért a fellendülést valószínűleg a vonzó, új készülékek, valamint a mögöttük álló marketingtevékenység eredményezték.
- Az idei évre 10-15 százalékos növekedéssel számolunk - mondta Wood. Amennyiben megvalósul, ez lesz az első kétszámjegyű növekedés 2000 óta, amikor az eladások mintegy 50 százalékos növekedéssel 400 millióra ugrottak, majd stagnálni kezdtek.
Mivel a fogyasztók többsége már rendelkezik mobiltelefonnal, a gyártók elsősorban azokra a vásárlókra számítanak, akik le szeretnék cserélni készülékeiket. Ehhez azonban olyan új funkciókat kell kínálniuk a gyártóknak készülékeikben, amelyek valóban vásárlásra ösztönzik a felhasználókat.
Bár az elmúlt időszakban egyre nagyobb figyelem kezdte övezni a színes kijelzővel, illetve digitális kamerával rendelkező készülékeket, a tavalyi év slágerei az alsókategóriás mobilok voltak, amelyek alacsony áruk ellenére sokkal több funkcióval rendelkeznek, mint a korábbi változatok. "Az új, csúcskategóriás mobilok a szaküzletekbe csalták a vásárlókat, ahol rádöbbentek, hogy az olcsó mobilok is nagyon sok új funkciót ismernek."
2002-ben összesen mintegy 423 millió darab mobiltelefont értékesítettek a gyártók, amely 6 százalékkal több a 2001-ben eladott 400 millió darabnál, és több millióval felülmúlta a várakozásokat, közölte a Gartner Dataquest piackutató cég hétfőn.
Az öt legnagyobb gyártó piaci részesedése a tavalyi év utolsó negyedében csak kisebb mértékben változott. A piacvezető finn Nokia 2002 utolsó három hónapjában több, mint kétszer annyi mobiltelefont adott el, mint a második helyen álló Motorola. A Nokia ugyanakkor nem szerzett további piaci részesedést a kisebb riválisokkal szemben.
"Igen jelentős növekedéssel találkoztunk olyan országokban, mint például Németország, valamint az ázsiai térségben" - mondta Ben Wood, a Gartner Dataquest egyik elemzője. A növekedést a telített piacokon az alapozta meg, hogy a vásárlók a vártnál hamarabb elkezdték lecserélni régi készülékeiket. Wood szerint a mobilszolgáltatók akciói az év utolsó negyedében nem változtak jelentősen a korábbi időszakokhoz képest, ezért a fellendülést valószínűleg a vonzó, új készülékek, valamint a mögöttük álló marketingtevékenység eredményezték.
- Az idei évre 10-15 százalékos növekedéssel számolunk - mondta Wood. Amennyiben megvalósul, ez lesz az első kétszámjegyű növekedés 2000 óta, amikor az eladások mintegy 50 százalékos növekedéssel 400 millióra ugrottak, majd stagnálni kezdtek.
Mivel a fogyasztók többsége már rendelkezik mobiltelefonnal, a gyártók elsősorban azokra a vásárlókra számítanak, akik le szeretnék cserélni készülékeiket. Ehhez azonban olyan új funkciókat kell kínálniuk a gyártóknak készülékeikben, amelyek valóban vásárlásra ösztönzik a felhasználókat.
Bár az elmúlt időszakban egyre nagyobb figyelem kezdte övezni a színes kijelzővel, illetve digitális kamerával rendelkező készülékeket, a tavalyi év slágerei az alsókategóriás mobilok voltak, amelyek alacsony áruk ellenére sokkal több funkcióval rendelkeznek, mint a korábbi változatok. "Az új, csúcskategóriás mobilok a szaküzletekbe csalták a vásárlókat, ahol rádöbbentek, hogy az olcsó mobilok is nagyon sok új funkciót ismernek."