JohnnyCage
Online zeneszolgáltatást indít az AOL
Az America OnLine azt reméli, több tízmilliós felhasználói bázisa sikeressé teheti a társaság előfizetés-alapú online zeneszolgáltatását a rivális, ingyenes fájlcsere hálózatokkal szemben.
Az AOL már több, mint egy éve tervezte a zeneszolgáltatás beindítását, a technológia gyermekbetegségei miatt azonban későbbre kellett halasztani a lépést. A társaság így szerdán kezdte meg az új, MusicNet-alapú szolgáltatás teszjét.
Az America OnLine a Yahoo, illetve a Microsoft által kínált Pressplay szolgáltatáshoz hasonló megoldást szeretne megvalósítani. A társaság azonban erőteljesen épít AOL szolgáltatására, illetve annak több tízmillió előfizetőjére.
"Ez az eddigi legnagyobb kísérlet, amely 27 millió okot ad arra, hogy figyelemmel kísérjük" - mondta P.J. McNealy, a GartnerG2 piackutató cég elemzője utalva az AOL többmilliós felhasználói táborára. "A szolgáltatást a vezető lemezkiadók folyamatosan figyelemmel fogják kísérni az elkövetkező hónapokban."
A MusicNet online zeneszolgáltatási hálózatot támogató lemezkiadók üdvözölték az új szolgáltatást, amelyet a társaságok jelentős lehetőségnek tartanak a MusicNet technológia széleskörű elterjesztésében. Ezidáig ugyanis sem a MusicNet, sem a Pressplay nem aratott sikert, bár az elmúlt egy év gyakorlatilag az online zeneterjesztési technológiák tökéletesítésével, illetve a kiadók támogatásának megnyerésével telt.
"Ez egy jelentős lépés a felhasználóbarát, legális online zeneszolgáltatások megjelenése felé" - mondta Ted Cohen, az EMI Recorded Music új média részlegének elnökhelyettese. "Itt az idő."
Az America OnLine új szolgáltatását az AOL előfizetők felár ellenében vehetik igénybe, de a társaság természetesen külső előfizetőket is vár. Az új online zeneszolgáltatás díjai nagyjából megegyeznek a riválisok áraival: Havi 3,95 dollárért a felhasználók 20 zeneszámot tölthetnek le, valamint online meghallgathatnak további huszat. 8,95 dolláros havidíjért az előfizető akármennyi zeneszámot meghallgathat, illetve letölthet, 17,95 dollárért pedig havi 10 dalt audió CD-re is másolhat.
Az AOL már több, mint egy éve tervezte a zeneszolgáltatás beindítását, a technológia gyermekbetegségei miatt azonban későbbre kellett halasztani a lépést. A társaság így szerdán kezdte meg az új, MusicNet-alapú szolgáltatás teszjét.
Az America OnLine a Yahoo, illetve a Microsoft által kínált Pressplay szolgáltatáshoz hasonló megoldást szeretne megvalósítani. A társaság azonban erőteljesen épít AOL szolgáltatására, illetve annak több tízmillió előfizetőjére.
"Ez az eddigi legnagyobb kísérlet, amely 27 millió okot ad arra, hogy figyelemmel kísérjük" - mondta P.J. McNealy, a GartnerG2 piackutató cég elemzője utalva az AOL többmilliós felhasználói táborára. "A szolgáltatást a vezető lemezkiadók folyamatosan figyelemmel fogják kísérni az elkövetkező hónapokban."
A MusicNet online zeneszolgáltatási hálózatot támogató lemezkiadók üdvözölték az új szolgáltatást, amelyet a társaságok jelentős lehetőségnek tartanak a MusicNet technológia széleskörű elterjesztésében. Ezidáig ugyanis sem a MusicNet, sem a Pressplay nem aratott sikert, bár az elmúlt egy év gyakorlatilag az online zeneterjesztési technológiák tökéletesítésével, illetve a kiadók támogatásának megnyerésével telt.
"Ez egy jelentős lépés a felhasználóbarát, legális online zeneszolgáltatások megjelenése felé" - mondta Ted Cohen, az EMI Recorded Music új média részlegének elnökhelyettese. "Itt az idő."
Az America OnLine új szolgáltatását az AOL előfizetők felár ellenében vehetik igénybe, de a társaság természetesen külső előfizetőket is vár. Az új online zeneszolgáltatás díjai nagyjából megegyeznek a riválisok áraival: Havi 3,95 dollárért a felhasználók 20 zeneszámot tölthetnek le, valamint online meghallgathatnak további huszat. 8,95 dolláros havidíjért az előfizető akármennyi zeneszámot meghallgathat, illetve letölthet, 17,95 dollárért pedig havi 10 dalt audió CD-re is másolhat.