JohnnyCage
Új összeköttetési technológia a Rambus-tól
A Rambus DRAM memória technológiáról ismert Rambus Inc. bejelentette Redwood elnevezésű chip összeköttetési technológiáját, amely a rivális megoldásoknál jóval nagyobb adatátviteli sebességet ígér.
A Los Altos-i (Kalifornia) központú társaság új chip összeköttetési technológiája lehetővé teszi a chipek közötti adatkommunikáció sebességének drasztikus növelését az olyan rivális megoldásokhoz képest, mint az AMD-féle HyperTransport, vagy a Rapid I/O.
A Redwood elnevezésű technológia 6,4 GHz-es órajelet használ az adatok továbbítására, míg a jelenlegi HyperTransport változat 1,6 GHz-en működik, közölte Rich Warmke, a Rambus marketingigazgatója. Az igazsághoz hozzátartozik azonban, hogy 2004-ben a HyperTransportnak is megjelenik egy új, gyorsabb változata.
A Redwood azon megoldások egyike, amelyekkel a Rambus ki szeretne törni a memória technológiák szegmenséből. Bár a társaság a Rambus DRAM memória technológiával vált ismertté, a jövőben a különféle I/O technológiák, valamint egyéb megoldások fejlesztésére kíván összpontosítani. Ilyen megoldás például a Raser, amely a különböző típusú nyákok összekapcsolását teszi lehetővé.
A jelenlegi párhuzamos összeköttetési technológiák hatékony szinkronizálást igényelnek, miközben az adatok az egyik chiptől a másikig eljutnak, ezért az összekötő vezetékek hosszának egyezőnek kell lennie. Ezt azonban nem egyszerű megoldani, mert a nyákon a chipek egyes kivezetései közelebb, egyesek pedig távolabb helyezkednek el egymástól. A gyártók mindezt úgy küszöbölik ki, hogy a rövidebb utakon vezetett szálak hosszát kígyózással, kanyargással hosszabbítják meg, amíg az így kialakuló hossz meg nem egyezik a leghosszabbéval.
A Redwood ezt a problémát a FlexPhase technológiával kerüli meg, amely lehetővé teszi az adatok aszinkron továbbítását. "A vezérlő átrendezi az adatok továbbítási rendjét, hogy az adatátvitel a lehető leggyorsabb legyen. Olyan módszert fejlesztettünk ki, amellyel a párhuzamos buszok igazán gyorsak lehetnek" - mondta Warmke.
A technológia széleskörű elterjedése még korántsem biztos, a Sony mindenesetre már bejelentette, hogy Redwood összeköttetéseket kíván alkalmazni a "Sejt" (Cell) elnevezésű processzorban.
A Rambus az új technológiából nem licenszdíjon keresztül kíván bevételhez jutni, mint az RDRAM esetében, hanem beépíti azt partnereinek chipjeibe, amelyért fejlesztési költséget számol fel. Ez a módszer pénzügyileg is versenyképessé teszi a Redwoodot, állítja Kevin Donnelly, a Rambus logikai interfész divíziójának elnökhelyettese. "Egy I/O sejttel látjuk el partnereink chipjeit. Ez jelentősen eltér attól a stratégiától, amelyet az RDRAM esetében alkalmaztunk" - tette hozzá.
A HyperTransport, illetve a Rapid I/O egyaránt szabadon felhasználható technológia, implementálásához azonban költséges fejlesztéseket kell végeznie a társaságoknak.
A Los Altos-i (Kalifornia) központú társaság új chip összeköttetési technológiája lehetővé teszi a chipek közötti adatkommunikáció sebességének drasztikus növelését az olyan rivális megoldásokhoz képest, mint az AMD-féle HyperTransport, vagy a Rapid I/O.
A Redwood elnevezésű technológia 6,4 GHz-es órajelet használ az adatok továbbítására, míg a jelenlegi HyperTransport változat 1,6 GHz-en működik, közölte Rich Warmke, a Rambus marketingigazgatója. Az igazsághoz hozzátartozik azonban, hogy 2004-ben a HyperTransportnak is megjelenik egy új, gyorsabb változata.
A Redwood azon megoldások egyike, amelyekkel a Rambus ki szeretne törni a memória technológiák szegmenséből. Bár a társaság a Rambus DRAM memória technológiával vált ismertté, a jövőben a különféle I/O technológiák, valamint egyéb megoldások fejlesztésére kíván összpontosítani. Ilyen megoldás például a Raser, amely a különböző típusú nyákok összekapcsolását teszi lehetővé.
A jelenlegi párhuzamos összeköttetési technológiák hatékony szinkronizálást igényelnek, miközben az adatok az egyik chiptől a másikig eljutnak, ezért az összekötő vezetékek hosszának egyezőnek kell lennie. Ezt azonban nem egyszerű megoldani, mert a nyákon a chipek egyes kivezetései közelebb, egyesek pedig távolabb helyezkednek el egymástól. A gyártók mindezt úgy küszöbölik ki, hogy a rövidebb utakon vezetett szálak hosszát kígyózással, kanyargással hosszabbítják meg, amíg az így kialakuló hossz meg nem egyezik a leghosszabbéval.
A Redwood ezt a problémát a FlexPhase technológiával kerüli meg, amely lehetővé teszi az adatok aszinkron továbbítását. "A vezérlő átrendezi az adatok továbbítási rendjét, hogy az adatátvitel a lehető leggyorsabb legyen. Olyan módszert fejlesztettünk ki, amellyel a párhuzamos buszok igazán gyorsak lehetnek" - mondta Warmke.
A technológia széleskörű elterjedése még korántsem biztos, a Sony mindenesetre már bejelentette, hogy Redwood összeköttetéseket kíván alkalmazni a "Sejt" (Cell) elnevezésű processzorban.
A Rambus az új technológiából nem licenszdíjon keresztül kíván bevételhez jutni, mint az RDRAM esetében, hanem beépíti azt partnereinek chipjeibe, amelyért fejlesztési költséget számol fel. Ez a módszer pénzügyileg is versenyképessé teszi a Redwoodot, állítja Kevin Donnelly, a Rambus logikai interfész divíziójának elnökhelyettese. "Egy I/O sejttel látjuk el partnereink chipjeit. Ez jelentősen eltér attól a stratégiától, amelyet az RDRAM esetében alkalmaztunk" - tette hozzá.
A HyperTransport, illetve a Rapid I/O egyaránt szabadon felhasználható technológia, implementálásához azonban költséges fejlesztéseket kell végeznie a társaságoknak.