Franczy

Helyzetjelentés a szélessávú eszközök piacáról

Egy a Strategy Analytics nevezetű piackutató cég által nyilvánosságra hozott jelentés szerint a szélessávú modemek és gateway-ek (átjárók) eladásaiból származó bevételek az elmúlt esztendőben világszinten mintegy 11 százalékkal visszaestek.

A cég szakértői szerint mindez nem tekinthető a piac úgymond múló rosszullétének, ugyanis az előrejelzések arról szólnak, hogy 2008-ig várhatóan folyamatosan csökkenni fog az ebben a piaci szegmensben lebonyolított forgalom.

Mindez persze korántsem jelenti azt, hogy a szélessávú eszközök esetlegesen visszaszorulnának a piacon, melynek egyébként ékes bizonyítéka, hogy ebben a piaci szegmensben 2002-ben több mint 26,3 millió darab eszközt hoztak forgalomba, ami az egy évvel korábbi hasonló adathoz képest mintegy 52 százalékos növekedést jelent. Az eladott eszközök darabszámának növekedését tekintve tehát a piac él és virágzik, azonban a rendkívül komoly konkurenciaharc a közelmúltban olyan roppant nyomott árakhoz vezetett, hogy az érintett cégek bevételei nem hogy növekedtek volna, hanem a legtöbb esetben csökkentek.

A Strategy Analytics előrejelzései szerint az elkövetkezendő években sem várható visszaesés az eladott eszközök darabszámának növekedését illetően, azonban mindez várhatóan továbbra sem lesz elegendő ahhoz, hogy a gyártók növelni, vagy legalább stabilizálni tudják bevételeiket. A piackutató cég szakértői szerint 2008-ban világszinten előreláthatóan már több mint 60 millió szélessávú modemet, illetve átjárót fognak forgalomba hozni, ami az előttünk álló öt évben évenkénti 15 százalékos növekedést fog jelenteni. Érdekesség, hogy míg az eladott eszközök darabszáma évente ilyen nagymértékben fog növekedni, addig a gyártóknak az elöttünk álló években évente átlagosan 5 százalékos bevételcsökkenéssel kell számolniuk. A gyártók mostanság egyébként megpróbálnak olyan új termékekkel előrukkolni, mint például a vezeték nélküli és egyéb új technológiákkal felvértezett átjárók, azonban szakértők szerint ezen újdonságok sem segíthetnek túl sokat a bevételi adatok javításában.

A Strategy Analytics adatai szerint a szélessávú modemek piacán 2002-ben növekedett a DSL eszközök piaci részesedése, egész pontosan ötvenhétről hatvankét százalékra. A kábelmodemek piaci részesedése tavaly mintegy harminchárom százalék volt.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Zedas #2
    A matáv nem patkány.
    Igazából nincs olyan szó, amivel megfelelően ki lehetne fejezni érzéseimet iránta (pedig a magyar nyerv közismerten gazdag káromkodásokban) :)