JohnnyCage
Sikeres karácsony áll az online boltok mögött
Az Egyesült Államok online áruházai november elejétől karácsonyig összesen mintegy 11,35 milliárd dollár bevételt értek el, amely a korábbi, borús kilátások ellenére meglehetősen jó eredmény.
A BizRate nevű, elektronikus kereskedelemmel foglalkozó weboldal felmérése szerint az amerikaiak mintegy 40 százalékkal több pénzt költöttek el az Interneten az idei karácsonyi vásárlószezonban, mint egy évvel korábban. A társaság jelentése egy olyan időszak kellős közepén készült, amikor a nagy amerikai áruházláncok, mint a Wal-Mart, a Federated Department Stores, vagy a Kmart még a meglehetősen óvatos előjelzésekhez képest is kiábrándító eredményeket értek el.
Az emberek, ha rá is veszik magukat a vásárlásra, csak a jelentős akciókat keresik, mondta Helen Malani, a BizRate igazgatója. A vezető szerint a megkérdezett online vásárlók 37 százaléka az ingyenes házhozszállítási ajánlatok miatt döntött az internetes ajándékvásárlás mellett. "Az idei évben számos akció várta az online vásárlókat, akik felfigyeltek ezen ajánlatokra" - mondta Malani. "Az emberek az utóbbi időben meglehetősen akció-centrikusak lettek, az online kereskedők pedig számos akcióval kedveskedtek nekik."
Az amerikai online áruházak sikertermékei az idei karácsonyi szezonban a könyvek, zene CD-k, és a videófilmek voltak. A Nielsen/NetRatings, Harris Interactive, és Goldman Sachs cégek jelentése szerint a vásárlók kategóriánként 1,86 milliárd dollárt költöttek az említett három termékcsoportra november 2. és december 13. között. Az online vásárolt ruházati cikkek 1,83 milliárd, az utazások 1,5 milliárd, a szórakoztatóelektronikai eszközök 1,2 milliárd, a játékok és játékszoftverek pedig 1,19 milliárd dollárt hoztak az online áruházak konyhájára.
"Ez az öt kategória felelős az online áruházak összbevételének közel kétharmadáért" - mondta Lori Iventosch-James, a Harris Interactive e-kereskedelemmel foglalkozó kutatási igazgatója.
A BizRate nevű, elektronikus kereskedelemmel foglalkozó weboldal felmérése szerint az amerikaiak mintegy 40 százalékkal több pénzt költöttek el az Interneten az idei karácsonyi vásárlószezonban, mint egy évvel korábban. A társaság jelentése egy olyan időszak kellős közepén készült, amikor a nagy amerikai áruházláncok, mint a Wal-Mart, a Federated Department Stores, vagy a Kmart még a meglehetősen óvatos előjelzésekhez képest is kiábrándító eredményeket értek el.
Az emberek, ha rá is veszik magukat a vásárlásra, csak a jelentős akciókat keresik, mondta Helen Malani, a BizRate igazgatója. A vezető szerint a megkérdezett online vásárlók 37 százaléka az ingyenes házhozszállítási ajánlatok miatt döntött az internetes ajándékvásárlás mellett. "Az idei évben számos akció várta az online vásárlókat, akik felfigyeltek ezen ajánlatokra" - mondta Malani. "Az emberek az utóbbi időben meglehetősen akció-centrikusak lettek, az online kereskedők pedig számos akcióval kedveskedtek nekik."
Az amerikai online áruházak sikertermékei az idei karácsonyi szezonban a könyvek, zene CD-k, és a videófilmek voltak. A Nielsen/NetRatings, Harris Interactive, és Goldman Sachs cégek jelentése szerint a vásárlók kategóriánként 1,86 milliárd dollárt költöttek az említett három termékcsoportra november 2. és december 13. között. Az online vásárolt ruházati cikkek 1,83 milliárd, az utazások 1,5 milliárd, a szórakoztatóelektronikai eszközök 1,2 milliárd, a játékok és játékszoftverek pedig 1,19 milliárd dollárt hoztak az online áruházak konyhájára.
"Ez az öt kategória felelős az online áruházak összbevételének közel kétharmadáért" - mondta Lori Iventosch-James, a Harris Interactive e-kereskedelemmel foglalkozó kutatási igazgatója.