JohnnyCage
60 % részesedést szeretne a kínai piacon az ATI
A kanadai központú ATI Technologies célba vette a kínai videókártya piacot, amelyen a társaság a jövő év végére 60 százalékos részesedést szeretne elérni.
Ahogy az amerikai, európai, és japán PC piacok telítődnek, az IT ipari társaságok egyre inkább Kína felé fordítják figyelmüket. Ezen trend alól az ATI sem kívétel, derült ki Ho Kwok-yuen vezérigazgató tajvani látogatása során.
Az ATI Technologies a közelmúltban azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az idei év végére vezető pozíciót szerez Kína grafikus chip piacán. Mivel a társaság csak az elmúlt hetekben tudott nagyobb megrendeléseket szerezni a kínai OEM cégektől, ezt az eredményt a társaság már nem tudja elérni.
Az ATI azonban továbbra is gőzerővel dolgozik a kínai piac meghódításán, így a GPU gyártó új célokat tűzött ki maga elé. A társaság a kínai OEM PC gyártók mellett a kiskereskedőket is célba vette Retailer Program elnevezésű projektjével. Kwok-yuen szerint az ATI-nak reális esélye van arra, hogy 60 százalék körüli részesedést szerezzen a kínai grafikus processzor piacon a jövő év végéig. A társaság egy ennél esetlegesen kisebb részesedést kudarcként fog megítélni, közölte a vezető.
Az Asia Pac Partner Program (APPP) elnevezésű kedvezmény program mellett a társaság "Retailer Program" projektje is közel 20 százalékos kedvezményt nyújt a kínai forgalmazóknak a Radeon 9500 megoldások árából.
Az ATI 2003-as kilátásairól kérdezve Kwok-yuen elmondta, hogy a társaság rendkívül bizakodó a jövőt illetően. A gyártó 2003-as költségvetési évének november 30-án véget ért első negyedévében közel 4 millió grafikus processzort tudott értékesíteni havonta, amely 34,5 százalékos növekedésnek felelt meg.
Ami az üzleti piacot illeti, a Kwok-yuen szerint az ATI nem érezte a vállalati piac újbóli felélénkülését, amelyet az elemzők előzőleg vártak. Amennyiben a cégek a közeljövőben tényleg lecserélik elavult számítógépeit, a vezető szerint a lépésre feltehetően a március - április időszakban kerülhet majd sor.
Ahogy az amerikai, európai, és japán PC piacok telítődnek, az IT ipari társaságok egyre inkább Kína felé fordítják figyelmüket. Ezen trend alól az ATI sem kívétel, derült ki Ho Kwok-yuen vezérigazgató tajvani látogatása során.
Az ATI Technologies a közelmúltban azt a célt tűzte ki maga elé, hogy az idei év végére vezető pozíciót szerez Kína grafikus chip piacán. Mivel a társaság csak az elmúlt hetekben tudott nagyobb megrendeléseket szerezni a kínai OEM cégektől, ezt az eredményt a társaság már nem tudja elérni.
Az ATI azonban továbbra is gőzerővel dolgozik a kínai piac meghódításán, így a GPU gyártó új célokat tűzött ki maga elé. A társaság a kínai OEM PC gyártók mellett a kiskereskedőket is célba vette Retailer Program elnevezésű projektjével. Kwok-yuen szerint az ATI-nak reális esélye van arra, hogy 60 százalék körüli részesedést szerezzen a kínai grafikus processzor piacon a jövő év végéig. A társaság egy ennél esetlegesen kisebb részesedést kudarcként fog megítélni, közölte a vezető.
Az Asia Pac Partner Program (APPP) elnevezésű kedvezmény program mellett a társaság "Retailer Program" projektje is közel 20 százalékos kedvezményt nyújt a kínai forgalmazóknak a Radeon 9500 megoldások árából.
Az ATI 2003-as kilátásairól kérdezve Kwok-yuen elmondta, hogy a társaság rendkívül bizakodó a jövőt illetően. A gyártó 2003-as költségvetési évének november 30-án véget ért első negyedévében közel 4 millió grafikus processzort tudott értékesíteni havonta, amely 34,5 százalékos növekedésnek felelt meg.
Ami az üzleti piacot illeti, a Kwok-yuen szerint az ATI nem érezte a vállalati piac újbóli felélénkülését, amelyet az elemzők előzőleg vártak. Amennyiben a cégek a közeljövőben tényleg lecserélik elavult számítógépeit, a vezető szerint a lépésre feltehetően a március - április időszakban kerülhet majd sor.