Franczy
Linux-os klasztert vásárolt a DaimlerChrysler az IBM-től
A DaimlerChrysler a napokban száznyolc darab duálprocesszoros, Linux operációs rendszerrel ellátott munkaállomás számítógépet vásárolt az IBM-től, mely rendszerek segítségével az autóipari konszern törésteszt szimulációkat kíván végrehajtani, és amely rendszerek újabb bizonyítékul szolgálnak arra, hogy a relatíve kedvező árú, klaszter-alapú szuperszámítógépek nagy jövő előtt állnak.
A DaimlerChrysleren belül a Chrysler gépkocsik fejlesztésével foglalkozó részleg fogja használni az említett, száznyolc Linux-os számítógépből felépülő klasztert, mely nagy segítséget jelent a cég munkatársainak abban, hogy elvégezzék a különböző, rendkívül bonyolult számítási feladatokkal járó ütközési szimulációkat. Ezen szimulációkat a nagy számítási teljesítményigény miatt koránt sem olcsó mulatság elvégezni, azonban a töréstesztek ily módon történő virtuális elvégzése még mindig sokkal olcsóbb, mintha a gyártó igazi autókat törne össze. Ehhez hozzájön, hogy a hamarosan üzembe helyezendő, Linux operációs rendszeren alapuló klaszter minden korábbi hasonló rendszernél költséghakékonyabb megoldást jelent, vagyis szakértők szerint a DaimlerChrysler rendkívül jó vételt csinált. A bejelentés kapcsán az IBM munkatársai elmondták, hogy a száznyolc duálprocesszoros munkaállomásból álló klasztert az IBM saját maga helyezi üzembe, ezenkívül pedig ugyancsak az IBM szállítja a DaimlerChrysler számára az új klaszterhez kapcsolódó nagykapacitású háttértár rendszereket.
A DaimlerChrsylerről tudni kell, hogy a hagyományos töréstesztek mellett már a 90-es évek eleje óta használ különböző törésteszt szimulációs megoldásokat annak érdekében, hogy gépjárművei a legnagyobb biztonságot nyújtsák a bennülők számára. A cégnél a 90-es évek legelején szimpla szuperszámítógépeket használtak a törésteszt szimulációk lebonyolításához, néhány évvel később pedig áttértek a Unix operációs rendszert használó klaszterek használatára. A DaimlerChrysler vezetősége a közelmúltban döntött úgy, hogy ezen szimulációs feladatokat a jövőben már olyan költséghatékony klaszterek segítségével kell végrehajtani, melyek Intel-alapú, duálprocesszoros, Linux-os munkaállomásokra támaszkodnak. A DaimlerChrysler egyébként az IBM-től most száznyolc olyan IntelliStation M Pro 6850 típusjelzésű munkaállomást vásárolt, melyek mindegyikében két-két darab 2,2 GHz-es frekvenciájú Intel processzor található.
A DaimlerChrysleren belül a Chrysler gépkocsik fejlesztésével foglalkozó részleg fogja használni az említett, száznyolc Linux-os számítógépből felépülő klasztert, mely nagy segítséget jelent a cég munkatársainak abban, hogy elvégezzék a különböző, rendkívül bonyolult számítási feladatokkal járó ütközési szimulációkat. Ezen szimulációkat a nagy számítási teljesítményigény miatt koránt sem olcsó mulatság elvégezni, azonban a töréstesztek ily módon történő virtuális elvégzése még mindig sokkal olcsóbb, mintha a gyártó igazi autókat törne össze. Ehhez hozzájön, hogy a hamarosan üzembe helyezendő, Linux operációs rendszeren alapuló klaszter minden korábbi hasonló rendszernél költséghakékonyabb megoldást jelent, vagyis szakértők szerint a DaimlerChrysler rendkívül jó vételt csinált. A bejelentés kapcsán az IBM munkatársai elmondták, hogy a száznyolc duálprocesszoros munkaállomásból álló klasztert az IBM saját maga helyezi üzembe, ezenkívül pedig ugyancsak az IBM szállítja a DaimlerChrysler számára az új klaszterhez kapcsolódó nagykapacitású háttértár rendszereket.
A DaimlerChrsylerről tudni kell, hogy a hagyományos töréstesztek mellett már a 90-es évek eleje óta használ különböző törésteszt szimulációs megoldásokat annak érdekében, hogy gépjárművei a legnagyobb biztonságot nyújtsák a bennülők számára. A cégnél a 90-es évek legelején szimpla szuperszámítógépeket használtak a törésteszt szimulációk lebonyolításához, néhány évvel később pedig áttértek a Unix operációs rendszert használó klaszterek használatára. A DaimlerChrysler vezetősége a közelmúltban döntött úgy, hogy ezen szimulációs feladatokat a jövőben már olyan költséghatékony klaszterek segítségével kell végrehajtani, melyek Intel-alapú, duálprocesszoros, Linux-os munkaállomásokra támaszkodnak. A DaimlerChrysler egyébként az IBM-től most száznyolc olyan IntelliStation M Pro 6850 típusjelzésű munkaállomást vásárolt, melyek mindegyikében két-két darab 2,2 GHz-es frekvenciájú Intel processzor található.