Franczy

Linux-os klasztert vásárolt a DaimlerChrysler az IBM-től

A DaimlerChrysler a napokban száznyolc darab duálprocesszoros, Linux operációs rendszerrel ellátott munkaállomás számítógépet vásárolt az IBM-től, mely rendszerek segítségével az autóipari konszern törésteszt szimulációkat kíván végrehajtani, és amely rendszerek újabb bizonyítékul szolgálnak arra, hogy a relatíve kedvező árú, klaszter-alapú szuperszámítógépek nagy jövő előtt állnak.

A DaimlerChrysleren belül a Chrysler gépkocsik fejlesztésével foglalkozó részleg fogja használni az említett, száznyolc Linux-os számítógépből felépülő klasztert, mely nagy segítséget jelent a cég munkatársainak abban, hogy elvégezzék a különböző, rendkívül bonyolult számítási feladatokkal járó ütközési szimulációkat. Ezen szimulációkat a nagy számítási teljesítményigény miatt koránt sem olcsó mulatság elvégezni, azonban a töréstesztek ily módon történő virtuális elvégzése még mindig sokkal olcsóbb, mintha a gyártó igazi autókat törne össze. Ehhez hozzájön, hogy a hamarosan üzembe helyezendő, Linux operációs rendszeren alapuló klaszter minden korábbi hasonló rendszernél költséghakékonyabb megoldást jelent, vagyis szakértők szerint a DaimlerChrysler rendkívül jó vételt csinált. A bejelentés kapcsán az IBM munkatársai elmondták, hogy a száznyolc duálprocesszoros munkaállomásból álló klasztert az IBM saját maga helyezi üzembe, ezenkívül pedig ugyancsak az IBM szállítja a DaimlerChrysler számára az új klaszterhez kapcsolódó nagykapacitású háttértár rendszereket.

A DaimlerChrsylerről tudni kell, hogy a hagyományos töréstesztek mellett már a 90-es évek eleje óta használ különböző törésteszt szimulációs megoldásokat annak érdekében, hogy gépjárművei a legnagyobb biztonságot nyújtsák a bennülők számára. A cégnél a 90-es évek legelején szimpla szuperszámítógépeket használtak a törésteszt szimulációk lebonyolításához, néhány évvel később pedig áttértek a Unix operációs rendszert használó klaszterek használatára. A DaimlerChrysler vezetősége a közelmúltban döntött úgy, hogy ezen szimulációs feladatokat a jövőben már olyan költséghatékony klaszterek segítségével kell végrehajtani, melyek Intel-alapú, duálprocesszoros, Linux-os munkaállomásokra támaszkodnak. A DaimlerChrysler egyébként az IBM-től most száznyolc olyan IntelliStation M Pro 6850 típusjelzésű munkaállomást vásárolt, melyek mindegyikében két-két darab 2,2 GHz-es frekvenciájú Intel processzor található.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • mir #18
    szerintem csak annyit kellene tenni zebbel, hogy senki nem szól hozzá, ha senkit sem érdekel a sok hülyeség, akkor előbb utóbb abbahgyja. de jelen pillanatban mindenki vele foglalkozik és ez biztosan nagyon tetszik neki.
  • TheZsenyka #17
    zebulon, a Te arcod leginkább a farmergatyára hasonlít, ráfér egy ki koptatás
  • Pheel #15
    Sok múlhatott azon is, hogy ki rakta fel és állította be. "Ha füstöl a kocsid még nem biztos, hogy szar a benzin" :)
  • CAD #10
    zeb te egy isten vagy... csak rossz bolygon probalsz templomot epitettni magadnak
  • mir #8
    iagzad van, bár sztem a blade szerver egy termékcsoportot jelöl, mégpedig a pengeszervereket, arra is inkább a magyart használnám.