JohnnyCage

A játékszoftverektől várnak nyereséget a konzolgyártók

A három vezető konzolgyártó tavaly karácsony előtt minden erejével azon fáradozott, hogy minél több felhasználó karácsonyfája alá bejuttassa játékkonzolját. Idén azonban már a játékoké a főszerep.

Az utóbbi időben mind a Sony-ra, mind pedig a Microsoftra és Nintendóra jellemző, hogy játékkonzoljaikat előállítási ár alatt értékesítik. A társaságok a készülékek minél nagyobb térhódítása érdekében óriási összegeket veszítenek a kedvezményes áron kínált konzolokért, amelyeket később a játékszoftverek eladásaiból pótolnak.

Az évi 30 milliárd dolláros játékkonzolipar az elmúlt karácsonyi időszakban jelentős veszteségeket halmozott fel, a készülékek azonban rengeteg otthonba bejutottak. A társaságok most, az idei karácsonyi szezonra készülve számos új játék kiadásával próbálják fellendíteni a játékeladásokat, amelyek a cégek reményei szerint visszahozzák a korábbi befektetéseket.

Szakértők szerint a konzolokhoz kínált játékszoftverek éves eladásainak felét a karácsonyt megelőző mintegy kéthónapos időszakban érik el a társaságok, így gyakorlatilag minden a karácsonyi szereplésen áll vagy bukik.

A szoftveróriás Microsoft teljes gőzzel készül az Xbox Live online játékszolgáltatás november 15-ei beindításán, a Nintendo tovább szeretné bővíteni felhasználói körét, a piacvezető Sony pedig igyekszik megtartani pozícióját.

"Folyamatosan harcot kell folytatnunk a vásárlókért" - mondta John O'Rouke, a Microsoft Xbox-szal foglalkozó részlegének marketingigazgatója. "A piaci részesedés nagymértékben függ attól, hogy milyen jól szerepelsz ebben az időszakban" - tette hozzá.

Bár a karácsonyi szezon csúcsa még hetekre van, a társaságok igyekeznek minél több és minél ígéretesebb játékot piacra dobni, hogy már jó előre felcsigázzák a játékosokat, mondják az elemzők. A Microsoft szerint egyelőre úgy tűnik, érdeklődésre nem lehet panasz: A társaság online szolgáltatásának tesztelésére több, mint 100 ezer Xbox tulajdonos jelentkezett, noha a redmondi (Washington) székhelyű szoftvercég csak néhány ezerre számított. Szeptember közepétől egyre jelentősebb kereslet mutatkozik a szolgáltatáshoz szükséges Xbox bővítőcsomag iránt is, amely 49 dollárba kerül, és egy játékszoftvert, egy headsetet, valamint egy éves Xbox Live előfizetést tartalmaz.

Az Xbox-hoz kapható játékok száma karácsonyig eléri a kétszázat, ráadásul az új játékszoftverek között olyan nagyágyúk is megtalálhatóak, mint a Quantum Redshift, vagy a Blinx: The Time Sweeper.

Bár a Microsoft megmutatta, hogy komolyan veszi a konzolpiacot, egyes elemzők megkérdőjelezik az Xbox Live szolgáltatás sikerét. "Ez valóban egy izgalmas dolog a hardcore játékosoknak, de a jelenlegi piaci körülmények között ez nem számít igazán" - mondta Dan Hsu, az Electronic Gaming magazin szerkesztője.

A Nintendo, amely egykor vezető szerepet töltött be a játékkonzol iparban, és most is piacvezető a hordozható játékgépek körében, jelenleg a harmadik helyet foglalja el, hajszállal lemaradva a Microsoft mögött. A társaság elsősorban a Super Mario Sunshine, Star Fox Adventures, és Metroid Prime játéktriótól várja a karácsonyi sikert.

- Az idei karácsonyi időszak különösen kritikus - mondta Peter MacDougall, a Nintendo America marketing részlegének elnökhelyettese. A társaság egyelőre kevésbé optimista az online játékszolgáltatásokkal kapcsolatban, mint a Microsoft: - Nem hiszem, hogy valaki is komolyan gondolja, hogy az online játékszolgáltatások az idei évben számottevő hatást gyakorolnak a konzolpiacra - hangsúlyozta a vezető.

A piacvezető Sony egyelőre őrzi pozícióját, és olyan játékoktól várja további térhódítását, mint a Ratchet & Clank, a Sly Cooper, és a Thievius Raccoonus. A társaság augusztusban dobta piacra a PlayStation 2 konzolhoz készített online adaptert, amely lehetővé teszi az online játékot. "Az adapter kezdeti eladásai egyértelműen sikert jelentenek" - mondta Kaz Hirai, a Sony Computer Entertainment of America elnöke hozzátéve, hogy a társaság várhatóan túlteljesíti az idei évre tervezett 400 ezer darabos eladási előjelzést.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • tomcs #8
    aze nem rossz 1x mar emlitettem de tenyleg ez 1 olyan dolog hogy mindenki hot buszke a maga cuccara es megalapozott ervek ellen is kepes vitaba szallni "csakazertis" alapon. multkor 1 nokia-fan gyerek kezdte el magyarazni hogy a 3510 4szurkes.. nem hitte el nekem hogy jobban tudom a speckoit.. ez ugyanilyen es - valljuk be - eszmeletlenul gyerekes.... de meg magamon is eszrevettem vagy 3-4x volt a vodafonommal olyan helyen tererom ahol a pannonnak semmi es vigyorogtam a haveromra pedig igazabol tudom hogy a pannonnak van a jobb halozata.. szal 1 kicsit el is kene neha gondolkodni, ezt az egeszet csak peldanak mondtam, meg hogy nem kene olyan dolgokat tenykent emlegetni amit csak "szeretnenk"
  • CSOCSO #6
    "harmadik helyet foglalja el, hajszállal lemaradva a Microsoft mögött" most a veszteséget nézzük tényleg a gc áll leghátul de akkor nem hajszállal marad le az X mögött... amugy meg pár millioval több GC kelt el a világon mint Xbox!!!
  • D0C #5
    Jól tudod. :)))
  • Laci73 #3
    Mástól nem is igen várhatnának, lévén hogy a konzolok hardver-"anyaga" eleve vesztességgel vagy önköltségi áron jut a piacra, a fizetős online szolgáltatások pedig nemigen jöttek be. Na és a PC-t sem lehet leírni...
  • rolika #2
    a Sly Cooper, és a Thievius Raccoonus
    :DDD
    ez egy játék: Sly Copper and the Thievius Raccoonus :)