JohnnyCage
A játékszoftverektől várnak nyereséget a konzolgyártók
A három vezető konzolgyártó tavaly karácsony előtt minden erejével azon fáradozott, hogy minél több felhasználó karácsonyfája alá bejuttassa játékkonzolját. Idén azonban már a játékoké a főszerep.
Az utóbbi időben mind a Sony-ra, mind pedig a Microsoftra és Nintendóra jellemző, hogy játékkonzoljaikat előállítási ár alatt értékesítik. A társaságok a készülékek minél nagyobb térhódítása érdekében óriási összegeket veszítenek a kedvezményes áron kínált konzolokért, amelyeket később a játékszoftverek eladásaiból pótolnak.
Az évi 30 milliárd dolláros játékkonzolipar az elmúlt karácsonyi időszakban jelentős veszteségeket halmozott fel, a készülékek azonban rengeteg otthonba bejutottak. A társaságok most, az idei karácsonyi szezonra készülve számos új játék kiadásával próbálják fellendíteni a játékeladásokat, amelyek a cégek reményei szerint visszahozzák a korábbi befektetéseket.
Szakértők szerint a konzolokhoz kínált játékszoftverek éves eladásainak felét a karácsonyt megelőző mintegy kéthónapos időszakban érik el a társaságok, így gyakorlatilag minden a karácsonyi szereplésen áll vagy bukik.
A szoftveróriás Microsoft teljes gőzzel készül az Xbox Live online játékszolgáltatás november 15-ei beindításán, a Nintendo tovább szeretné bővíteni felhasználói körét, a piacvezető Sony pedig igyekszik megtartani pozícióját.
"Folyamatosan harcot kell folytatnunk a vásárlókért" - mondta John O'Rouke, a Microsoft Xbox-szal foglalkozó részlegének marketingigazgatója. "A piaci részesedés nagymértékben függ attól, hogy milyen jól szerepelsz ebben az időszakban" - tette hozzá.
Bár a karácsonyi szezon csúcsa még hetekre van, a társaságok igyekeznek minél több és minél ígéretesebb játékot piacra dobni, hogy már jó előre felcsigázzák a játékosokat, mondják az elemzők. A Microsoft szerint egyelőre úgy tűnik, érdeklődésre nem lehet panasz: A társaság online szolgáltatásának tesztelésére több, mint 100 ezer Xbox tulajdonos jelentkezett, noha a redmondi (Washington) székhelyű szoftvercég csak néhány ezerre számított. Szeptember közepétől egyre jelentősebb kereslet mutatkozik a szolgáltatáshoz szükséges Xbox bővítőcsomag iránt is, amely 49 dollárba kerül, és egy játékszoftvert, egy headsetet, valamint egy éves Xbox Live előfizetést tartalmaz.
Az Xbox-hoz kapható játékok száma karácsonyig eléri a kétszázat, ráadásul az új játékszoftverek között olyan nagyágyúk is megtalálhatóak, mint a Quantum Redshift, vagy a Blinx: The Time Sweeper.
Bár a Microsoft megmutatta, hogy komolyan veszi a konzolpiacot, egyes elemzők megkérdőjelezik az Xbox Live szolgáltatás sikerét. "Ez valóban egy izgalmas dolog a hardcore játékosoknak, de a jelenlegi piaci körülmények között ez nem számít igazán" - mondta Dan Hsu, az Electronic Gaming magazin szerkesztője.
A Nintendo, amely egykor vezető szerepet töltött be a játékkonzol iparban, és most is piacvezető a hordozható játékgépek körében, jelenleg a harmadik helyet foglalja el, hajszállal lemaradva a Microsoft mögött. A társaság elsősorban a Super Mario Sunshine, Star Fox Adventures, és Metroid Prime játéktriótól várja a karácsonyi sikert.
- Az idei karácsonyi időszak különösen kritikus - mondta Peter MacDougall, a Nintendo America marketing részlegének elnökhelyettese. A társaság egyelőre kevésbé optimista az online játékszolgáltatásokkal kapcsolatban, mint a Microsoft: - Nem hiszem, hogy valaki is komolyan gondolja, hogy az online játékszolgáltatások az idei évben számottevő hatást gyakorolnak a konzolpiacra - hangsúlyozta a vezető.
A piacvezető Sony egyelőre őrzi pozícióját, és olyan játékoktól várja további térhódítását, mint a Ratchet & Clank, a Sly Cooper, és a Thievius Raccoonus. A társaság augusztusban dobta piacra a PlayStation 2 konzolhoz készített online adaptert, amely lehetővé teszi az online játékot. "Az adapter kezdeti eladásai egyértelműen sikert jelentenek" - mondta Kaz Hirai, a Sony Computer Entertainment of America elnöke hozzátéve, hogy a társaság várhatóan túlteljesíti az idei évre tervezett 400 ezer darabos eladási előjelzést.
Az utóbbi időben mind a Sony-ra, mind pedig a Microsoftra és Nintendóra jellemző, hogy játékkonzoljaikat előállítási ár alatt értékesítik. A társaságok a készülékek minél nagyobb térhódítása érdekében óriási összegeket veszítenek a kedvezményes áron kínált konzolokért, amelyeket később a játékszoftverek eladásaiból pótolnak.
Az évi 30 milliárd dolláros játékkonzolipar az elmúlt karácsonyi időszakban jelentős veszteségeket halmozott fel, a készülékek azonban rengeteg otthonba bejutottak. A társaságok most, az idei karácsonyi szezonra készülve számos új játék kiadásával próbálják fellendíteni a játékeladásokat, amelyek a cégek reményei szerint visszahozzák a korábbi befektetéseket.
Szakértők szerint a konzolokhoz kínált játékszoftverek éves eladásainak felét a karácsonyt megelőző mintegy kéthónapos időszakban érik el a társaságok, így gyakorlatilag minden a karácsonyi szereplésen áll vagy bukik.
A szoftveróriás Microsoft teljes gőzzel készül az Xbox Live online játékszolgáltatás november 15-ei beindításán, a Nintendo tovább szeretné bővíteni felhasználói körét, a piacvezető Sony pedig igyekszik megtartani pozícióját.
"Folyamatosan harcot kell folytatnunk a vásárlókért" - mondta John O'Rouke, a Microsoft Xbox-szal foglalkozó részlegének marketingigazgatója. "A piaci részesedés nagymértékben függ attól, hogy milyen jól szerepelsz ebben az időszakban" - tette hozzá.
Bár a karácsonyi szezon csúcsa még hetekre van, a társaságok igyekeznek minél több és minél ígéretesebb játékot piacra dobni, hogy már jó előre felcsigázzák a játékosokat, mondják az elemzők. A Microsoft szerint egyelőre úgy tűnik, érdeklődésre nem lehet panasz: A társaság online szolgáltatásának tesztelésére több, mint 100 ezer Xbox tulajdonos jelentkezett, noha a redmondi (Washington) székhelyű szoftvercég csak néhány ezerre számított. Szeptember közepétől egyre jelentősebb kereslet mutatkozik a szolgáltatáshoz szükséges Xbox bővítőcsomag iránt is, amely 49 dollárba kerül, és egy játékszoftvert, egy headsetet, valamint egy éves Xbox Live előfizetést tartalmaz.
Az Xbox-hoz kapható játékok száma karácsonyig eléri a kétszázat, ráadásul az új játékszoftverek között olyan nagyágyúk is megtalálhatóak, mint a Quantum Redshift, vagy a Blinx: The Time Sweeper.
Bár a Microsoft megmutatta, hogy komolyan veszi a konzolpiacot, egyes elemzők megkérdőjelezik az Xbox Live szolgáltatás sikerét. "Ez valóban egy izgalmas dolog a hardcore játékosoknak, de a jelenlegi piaci körülmények között ez nem számít igazán" - mondta Dan Hsu, az Electronic Gaming magazin szerkesztője.
A Nintendo, amely egykor vezető szerepet töltött be a játékkonzol iparban, és most is piacvezető a hordozható játékgépek körében, jelenleg a harmadik helyet foglalja el, hajszállal lemaradva a Microsoft mögött. A társaság elsősorban a Super Mario Sunshine, Star Fox Adventures, és Metroid Prime játéktriótól várja a karácsonyi sikert.
- Az idei karácsonyi időszak különösen kritikus - mondta Peter MacDougall, a Nintendo America marketing részlegének elnökhelyettese. A társaság egyelőre kevésbé optimista az online játékszolgáltatásokkal kapcsolatban, mint a Microsoft: - Nem hiszem, hogy valaki is komolyan gondolja, hogy az online játékszolgáltatások az idei évben számottevő hatást gyakorolnak a konzolpiacra - hangsúlyozta a vezető.
A piacvezető Sony egyelőre őrzi pozícióját, és olyan játékoktól várja további térhódítását, mint a Ratchet & Clank, a Sly Cooper, és a Thievius Raccoonus. A társaság augusztusban dobta piacra a PlayStation 2 konzolhoz készített online adaptert, amely lehetővé teszi az online játékot. "Az adapter kezdeti eladásai egyértelműen sikert jelentenek" - mondta Kaz Hirai, a Sony Computer Entertainment of America elnöke hozzátéve, hogy a társaság várhatóan túlteljesíti az idei évre tervezett 400 ezer darabos eladási előjelzést.