JohnnyCage
Fellendültek a PC eladások
Egyelőre azonban csak az otthoni felhasználók körében, a vállalatok a jelek szerint továbbra sem vásárolnak új számítógépeket.
Az otthoni célú személyi számítógépek piaca az elmúlt másfél évben komoly visszaesésen ment keresztül, különösen az Egyesült Államokban. A magánfelhasználókat vonzották az elmúlt karácsonyi szezon kedvezményei és akciói, a vállalati szegmens azonban semmilyen javulást nem mutatott, állítja Steven Fortuna, a Merrill Lynch piackutató cég egyik elemzője.
- A decemberrel végződő negyedév hozott némi javulást a fogyasztói szegmensben, az ennél fontosabb üzleti szegmens azonban továbbra is gyengélkedik, és a fellendülés legkisebb jelét sem mutatja - mondta Fortuna egy interjú során. - Úgy véljük, a vállalati szegmens 2002 első felében tovább fog gyengélkedni - tette hozzá.
Fortuna elmondása szerint a tavalyi év utolsó negyede 8 százalékos növekedést hozott a megelőző három hónaphoz képest, de az idei év első negyedében hozzávetőleg ilyen mértékű visszaesés várható. A PC eladások a karácsonyi szezon miatt általában a negyedik negyedévben a legjobbak, az év első negyede ugyanakkor rendre gyenge eredményeket hoz.
A karácsonyi szezon sem mindig alakul azonban kiemelkedően jól. 2000-ben a karácsonyi szezon eredménye messze a várakozások alatt maradt, amit a Dell árháborút indító árengedményei tovább rontottak, és a társaság számos vetélytársa nehéz helyzetbe került. A Compaq ráadásul elvesztette piacvezető pozícióját is a Dell javára.
Az elemzők szerint 2002 egyik legnagyobb kérdése a vállalati szegmensben az lehet, hogy lesznek-e olyan kritikus alkalmazások, amelyek képesen fellendíteni az új rendszerek iránti keresletet. A szakértők szerint az üzleti PC piac fellendüléséhez több keresletet növelő kritikus alkalmazás kell, mivel az ipar túlzottan nagy ahhoz, hogy egyetlen ilyen alkalmazás jelentős hatást okozzon.
Az otthoni célú személyi számítógépek piaca az elmúlt másfél évben komoly visszaesésen ment keresztül, különösen az Egyesült Államokban. A magánfelhasználókat vonzották az elmúlt karácsonyi szezon kedvezményei és akciói, a vállalati szegmens azonban semmilyen javulást nem mutatott, állítja Steven Fortuna, a Merrill Lynch piackutató cég egyik elemzője.
- A decemberrel végződő negyedév hozott némi javulást a fogyasztói szegmensben, az ennél fontosabb üzleti szegmens azonban továbbra is gyengélkedik, és a fellendülés legkisebb jelét sem mutatja - mondta Fortuna egy interjú során. - Úgy véljük, a vállalati szegmens 2002 első felében tovább fog gyengélkedni - tette hozzá.
Fortuna elmondása szerint a tavalyi év utolsó negyede 8 százalékos növekedést hozott a megelőző három hónaphoz képest, de az idei év első negyedében hozzávetőleg ilyen mértékű visszaesés várható. A PC eladások a karácsonyi szezon miatt általában a negyedik negyedévben a legjobbak, az év első negyede ugyanakkor rendre gyenge eredményeket hoz.
A karácsonyi szezon sem mindig alakul azonban kiemelkedően jól. 2000-ben a karácsonyi szezon eredménye messze a várakozások alatt maradt, amit a Dell árháborút indító árengedményei tovább rontottak, és a társaság számos vetélytársa nehéz helyzetbe került. A Compaq ráadásul elvesztette piacvezető pozícióját is a Dell javára.
Az elemzők szerint 2002 egyik legnagyobb kérdése a vállalati szegmensben az lehet, hogy lesznek-e olyan kritikus alkalmazások, amelyek képesen fellendíteni az új rendszerek iránti keresletet. A szakértők szerint az üzleti PC piac fellendüléséhez több keresletet növelő kritikus alkalmazás kell, mivel az ipar túlzottan nagy ahhoz, hogy egyetlen ilyen alkalmazás jelentős hatást okozzon.