JohnnyCage
Nem aratnak sikert az online konzoljátékok
A videójátékok tulajdonosai egyelőre csak ritkán használják ki a legújabb játékkonzolok internetes lehetőségeit, és mindez a közeljövőben nem is fog változni, derült ki egy napokban kiadott jelentésből.
A Jupiter Media Metrix piackutató cég jelentése szerint egyelőre hiábavaló a konzolgyártók és játékkészítők erőfeszítése, a konzoltulajdonosok a közeljövőben minden bizonnyal nem fognak az online játékok megszállottaivá válni.
A hétfőn kiadott tanulmány szerint az online konzoljátékok globális előfizetései 2006-ra fogják elérni az évi 250 millió dolláros összbevételt. Az online PC játékok addigra már évi 1,5 milliárd dollárt fognak a játékkészítők konyhájára hozni, áll a jelentésben. A 79 millió, játékkonzollal rendelkező háztartásból 2006-ra várhatóan 12,3 millió fogja a világhálóra kötni játékgépét, ami szintén nem sok.
A konzolgyártók az utóbbi időben óriási összegeket fordítottak az internetes megoldásokba, és a szoftveróriás Microsoft már 2002 közepén el kívánja indítani Xbox eszközéhez kapcsolódó online szolgáltatását. A rivális Sony jelenleg látja el a PlayStation 2 konzolokat hálózati modemmel, és nemsokkal a Microsoft után elindítja internetes játékhálózatát.
A japán Nintendo azonban már visszafogottabb a GameCube online felhasználását illetően. Mint korábbi cikkünkben megírtuk, a társaság vezetői egyelőre távol állnak az online játékok és szolgáltatások ötletétől, mivel az jelenleg nem tűnik kifizetődőnek. A társaság ugyanakkor kijelentette, kedvező kilátások esetén szívesen átgondolja majd jelenlegi álláspontját az ügyben.
Billy Pidgeon, a Jupiter egyik elemzője elmondta, hogy az online játék népszerűségét az ahhoz szükséges broadband internetkapcsolatok elterjedése befolyásolja leginkább. A várakozások szerint 2006-ra az amerikai háztartások szélessávú (broadband) hozzáféréssel rendelkező része a jelenlegi 23 százalékról 40 százalék közelébe emelkedik, ami jelentős lendületet adhat majd az online játékoknak. A következő generációs konzolok ráadásul éppen ekkorra várhatóak.
A Jupiter Media Metrix piackutató cég jelentése szerint egyelőre hiábavaló a konzolgyártók és játékkészítők erőfeszítése, a konzoltulajdonosok a közeljövőben minden bizonnyal nem fognak az online játékok megszállottaivá válni.
A hétfőn kiadott tanulmány szerint az online konzoljátékok globális előfizetései 2006-ra fogják elérni az évi 250 millió dolláros összbevételt. Az online PC játékok addigra már évi 1,5 milliárd dollárt fognak a játékkészítők konyhájára hozni, áll a jelentésben. A 79 millió, játékkonzollal rendelkező háztartásból 2006-ra várhatóan 12,3 millió fogja a világhálóra kötni játékgépét, ami szintén nem sok.
A konzolgyártók az utóbbi időben óriási összegeket fordítottak az internetes megoldásokba, és a szoftveróriás Microsoft már 2002 közepén el kívánja indítani Xbox eszközéhez kapcsolódó online szolgáltatását. A rivális Sony jelenleg látja el a PlayStation 2 konzolokat hálózati modemmel, és nemsokkal a Microsoft után elindítja internetes játékhálózatát.
A japán Nintendo azonban már visszafogottabb a GameCube online felhasználását illetően. Mint korábbi cikkünkben megírtuk, a társaság vezetői egyelőre távol állnak az online játékok és szolgáltatások ötletétől, mivel az jelenleg nem tűnik kifizetődőnek. A társaság ugyanakkor kijelentette, kedvező kilátások esetén szívesen átgondolja majd jelenlegi álláspontját az ügyben.
Billy Pidgeon, a Jupiter egyik elemzője elmondta, hogy az online játék népszerűségét az ahhoz szükséges broadband internetkapcsolatok elterjedése befolyásolja leginkább. A várakozások szerint 2006-ra az amerikai háztartások szélessávú (broadband) hozzáféréssel rendelkező része a jelenlegi 23 százalékról 40 százalék közelébe emelkedik, ami jelentős lendületet adhat majd az online játékoknak. A következő generációs konzolok ráadásul éppen ekkorra várhatóak.