Csabi
Mobilok és TV-k az elektronikus kereskedelemben
A számítástechnika, a mobil kommunikáció és az Internet rohamos fejlődésével egy időben az elektronikus kereskedelem is egyre nagyobb tért hódit. A piaci felmérések alapján mind több vásárló választja az elektronikus úton történő vásárlást, ami egyben azt is jelenti, hogy a cégek elektronikus kereskedelemből származó bevételei folyamatosan emelkednek. A Gartner a tanulmányában elsősorban arra ad választ, hogy a következő években a felhasználók milyen eszközök igénybe vételével fognak vásárolni az Interneten keresztül.
A Gartner a legújabb tanulmányában az elektronikus kereskedelemnek csak a B2C (business-to-consumer) részével foglalkozott, vagyis csak a vállalatok és a végfelhasználók közötti eladásokat vizsgálta. A szakemberek megállapították, hogy az USA-ban az év végéig az elektronikus kereskedelemből származó bevételek elérik a 61,8 milliárd dollárt, ami az előrejelzések szerint 2005-re már 227 milliárd dollárra emelkedik majd. Ez nagyon jól mutatja, hogy az elektronikus úton történő vásárlások népszerűsége a következő években is növekedni fog.
A Gartner a tanulmányában külön megvizsgálta, hogy a vásárlók milyen eszközöket vesznek igénybe akkor, amikor Interneten keresztül rendelnek meg különböző termékeket és szolgáltatásokat. A cég szerint ebben az évben a számítógépek segítségével lebonyolított vásárlások 61,7 milliárd dollárt tettek ki, míg az egyéb eszközökkel történő rendelések összértéke 107 millió dollár volt. A szakemberek szerint ez a jövőben meg fog változni, ugyanis 2005-ben az elektronikus vásárlások 10,1 százaléka már mobil készülékek és interaktív televíziók segítségével fog megvalósulni.
A Gartner tanulmányából kiderül, hogy a mobil készülékekkel történő elektronikus vásárlás elsősorban olyan területekre fog kiterjedni, mint például a mozijegyrendelés. A jövő televízióival a felhasználók pedig inkább azokat a szolgáltatásokat és termékeket fogják megrendelni, amelyeket a TV reklámokban látnak majd.
A Gartner a legújabb tanulmányában az elektronikus kereskedelemnek csak a B2C (business-to-consumer) részével foglalkozott, vagyis csak a vállalatok és a végfelhasználók közötti eladásokat vizsgálta. A szakemberek megállapították, hogy az USA-ban az év végéig az elektronikus kereskedelemből származó bevételek elérik a 61,8 milliárd dollárt, ami az előrejelzések szerint 2005-re már 227 milliárd dollárra emelkedik majd. Ez nagyon jól mutatja, hogy az elektronikus úton történő vásárlások népszerűsége a következő években is növekedni fog.
A Gartner a tanulmányában külön megvizsgálta, hogy a vásárlók milyen eszközöket vesznek igénybe akkor, amikor Interneten keresztül rendelnek meg különböző termékeket és szolgáltatásokat. A cég szerint ebben az évben a számítógépek segítségével lebonyolított vásárlások 61,7 milliárd dollárt tettek ki, míg az egyéb eszközökkel történő rendelések összértéke 107 millió dollár volt. A szakemberek szerint ez a jövőben meg fog változni, ugyanis 2005-ben az elektronikus vásárlások 10,1 százaléka már mobil készülékek és interaktív televíziók segítségével fog megvalósulni.
A Gartner tanulmányából kiderül, hogy a mobil készülékekkel történő elektronikus vásárlás elsősorban olyan területekre fog kiterjedni, mint például a mozijegyrendelés. A jövő televízióival a felhasználók pedig inkább azokat a szolgáltatásokat és termékeket fogják megrendelni, amelyeket a TV reklámokban látnak majd.