Franczy
Egy kis kommentár az új Nvidia driverekhez
Az Nvidia a napokban kiadta a sokak által várva várt 21.81-es verziószámot viselő meghajtó szoftverét, mely Detonator 4, illetve Detonator XP néven is ismert. Az új drivercsomag teljes körű Windows XP kompatibilitással rendelkezik, de ami talán ennél is fontosabb, jelentős teljesítménynövekedéssel kecsegtet. Persze ez csak részben igaz, hiszen a különböző GeForce2 chipekre épülő monitorkártyák tulajdonosai ne várjanak túl nagy sebességnövekedést, azonban a GeForce3-as boardok teljesítménye az új driver révén bizonyos esetekben akár 30-50 százalékkal is növekedhet. Az új meghajtóval kapcsolatban a napokban Dwight Diercks, az Nvidia szoftverfejlesztő részlegének az alelnöke nyilatkozott a sajtónak.
"Sikerült a meghajtó szoftvereket úgy átdolgoznunk, hogy a GPU és a CPU ezentúl sokkal hatékonyabban tud majd párhuzamosan együtt dolgozni. A korábbi drivereink esetében sokszor előfordult, hogy a grafikus engine-nek tétlenül várakoznia kellett arra, hogy a CPU elvégezze a szükséges számításokat. Mostantól azonban már kijelenthetjük, hogy a CPU és a GPU által nyújtott teljesítmény kihasználtsága nagyságrendekkel jobb lett. Arra is rájöttünk, hogy a LightSpeed Memory Architecture technológia esetében számos optimalizációra sort lehet még keríteni, melyeket aztán mind el is végeztünk. Korábban előfordultak olyan esetek, amikor a memória kontrollerek nem voltak teljes mértékben kihasználva, azonban a videomemória kezelésének átszervezésével végül sikerült javítanunk a teljesítményen.
Egy grafikuschip meghajtó szoftverét egyébként úgy kell elképzelnünk, mint egy több tízezer rendkívül bonyolult algoritmust tartalmazó programot. Az Nvidia grafikuschipek architektúrájába ágyazott UDA (Unified Driver Architecture) révén sokkal könnyebb a szoftverfejlesztőink munkája, akik egyébként minden egyes algoritmust folyamatosan finomítanak a minél nagyobb teljesítmény elérésének érdekében. Minden apró kis optimalizálás apró kis teljesítménynövekedésekhez vezet, és ahogy az a Detonator XP esetében is tapasztalható, sok kicsi sokra megy. Továbbá az is tény, hogy szoftverfejlesztőink fáradságos munkájának gyümölcse a következő generációs grafikuschipjeink esetében is nagy segítségünkre lesz majd. Az UDA-nak nagyon sokat köszönhetünk."
"Sikerült a meghajtó szoftvereket úgy átdolgoznunk, hogy a GPU és a CPU ezentúl sokkal hatékonyabban tud majd párhuzamosan együtt dolgozni. A korábbi drivereink esetében sokszor előfordult, hogy a grafikus engine-nek tétlenül várakoznia kellett arra, hogy a CPU elvégezze a szükséges számításokat. Mostantól azonban már kijelenthetjük, hogy a CPU és a GPU által nyújtott teljesítmény kihasználtsága nagyságrendekkel jobb lett. Arra is rájöttünk, hogy a LightSpeed Memory Architecture technológia esetében számos optimalizációra sort lehet még keríteni, melyeket aztán mind el is végeztünk. Korábban előfordultak olyan esetek, amikor a memória kontrollerek nem voltak teljes mértékben kihasználva, azonban a videomemória kezelésének átszervezésével végül sikerült javítanunk a teljesítményen.
Egy grafikuschip meghajtó szoftverét egyébként úgy kell elképzelnünk, mint egy több tízezer rendkívül bonyolult algoritmust tartalmazó programot. Az Nvidia grafikuschipek architektúrájába ágyazott UDA (Unified Driver Architecture) révén sokkal könnyebb a szoftverfejlesztőink munkája, akik egyébként minden egyes algoritmust folyamatosan finomítanak a minél nagyobb teljesítmény elérésének érdekében. Minden apró kis optimalizálás apró kis teljesítménynövekedésekhez vezet, és ahogy az a Detonator XP esetében is tapasztalható, sok kicsi sokra megy. Továbbá az is tény, hogy szoftverfejlesztőink fáradságos munkájának gyümölcse a következő generációs grafikuschipjeink esetében is nagy segítségünkre lesz majd. Az UDA-nak nagyon sokat köszönhetünk."