Franczy

Egy kis kommentár az új Nvidia driverekhez

Az Nvidia a napokban kiadta a sokak által várva várt 21.81-es verziószámot viselő meghajtó szoftverét, mely Detonator 4, illetve Detonator XP néven is ismert. Az új drivercsomag teljes körű Windows XP kompatibilitással rendelkezik, de ami talán ennél is fontosabb, jelentős teljesítménynövekedéssel kecsegtet. Persze ez csak részben igaz, hiszen a különböző GeForce2 chipekre épülő monitorkártyák tulajdonosai ne várjanak túl nagy sebességnövekedést, azonban a GeForce3-as boardok teljesítménye az új driver révén bizonyos esetekben akár 30-50 százalékkal is növekedhet. Az új meghajtóval kapcsolatban a napokban Dwight Diercks, az Nvidia szoftverfejlesztő részlegének az alelnöke nyilatkozott a sajtónak.

"Sikerült a meghajtó szoftvereket úgy átdolgoznunk, hogy a GPU és a CPU ezentúl sokkal hatékonyabban tud majd párhuzamosan együtt dolgozni. A korábbi drivereink esetében sokszor előfordult, hogy a grafikus engine-nek tétlenül várakoznia kellett arra, hogy a CPU elvégezze a szükséges számításokat. Mostantól azonban már kijelenthetjük, hogy a CPU és a GPU által nyújtott teljesítmény kihasználtsága nagyságrendekkel jobb lett. Arra is rájöttünk, hogy a LightSpeed Memory Architecture technológia esetében számos optimalizációra sort lehet még keríteni, melyeket aztán mind el is végeztünk. Korábban előfordultak olyan esetek, amikor a memória kontrollerek nem voltak teljes mértékben kihasználva, azonban a videomemória kezelésének átszervezésével végül sikerült javítanunk a teljesítményen.


Egy grafikuschip meghajtó szoftverét egyébként úgy kell elképzelnünk, mint egy több tízezer rendkívül bonyolult algoritmust tartalmazó programot. Az Nvidia grafikuschipek architektúrájába ágyazott UDA (Unified Driver Architecture) révén sokkal könnyebb a szoftverfejlesztőink munkája, akik egyébként minden egyes algoritmust folyamatosan finomítanak a minél nagyobb teljesítmény elérésének érdekében. Minden apró kis optimalizálás apró kis teljesítménynövekedésekhez vezet, és ahogy az a Detonator XP esetében is tapasztalható, sok kicsi sokra megy. Továbbá az is tény, hogy szoftverfejlesztőink fáradságos munkájának gyümölcse a következő generációs grafikuschipjeink esetében is nagy segítségünkre lesz majd. Az UDA-nak nagyon sokat köszönhetünk."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #23
    Na, legyen életben a topic.
    Mert ugye az évek során nem lettek minőségibbek az nvidia driverek.
    Van egy idegesítő popup ami az SLI-t reklámozza, és minden bootoláskor jön.
    Fix: http://developer.expert.googlepages.com/oracle

    És a counterstrike-ban az eső (de_aztec) is el van baszva.
    http://developer.expert.googlepages.com/65TJ0002.avi
    (nincs rá fix, bár xp64-en nem jelentkezik)
  • narumon #21
    Jano: Hát azért ott rögtön a Serious Samnél a magasabb felbontásokban is van különbség.. meg dronez 1600x-nél 45% különbség. Namost akkor melyikünk nézte rosszul?
  • Anee #13
    ez mind szép és jó lenne csak mi a faszért küldenek nekem egy e-mailt hogy megjelent s mostmár vegyek GF3mat mert az a legeslegjobb kártya?:))bazze felidegesített
  • Mister #12
    Nekem egy dekagrammot sem ment feljebb a GeForce2 Ultrámmal. :-(
  • narumon #10
    Borg: Hát ahhoz monitort kell beállítani. A sima plug and play ugyanis nem jó. Nekem legalábbis ez volt a baj. Mivel konkrétan a monitoromhoz nem volt lemez viszont LG, igy a windowsban lévő 17" LG-re állítottam azóta vígan lehet álligatni.
  • narumon #9
    Jano: Kártyától is függ. Pl Gef3 eszméletlenül meggyorsult vele minden alkalmazás alatt nemcsak 3DMark2001-ben.
  • Csibe #7
    Örüljetek bazdmeg, ingyen kapjátok, akkor meg pofa be
  • Borg #6
    Az hogy tökéletes az tulzás, ugyan tényleg gyorsabb és jobb, de a refresh ratet ugyanugy nem tudom az MXemhez beáálitani vele mint a 14.xxes driverekkel.
    Ha valaki tudja a megoldást irja ide.