SG.hu

Új csetbotot mutatott be a Google, ami új korszakot jelez a keresés számára

A Google a keresőmotor tökéletesítésével vált az internet kapujává. Két évtizeden át 10 kék linket mutatott meg, amelyek segítségével az emberek hozzáférhettek a keresett információkhoz. Negyed évszázad után azonban a technológiai óriás úgy véli, hogy a keresés jövője a mesterséges intelligencia lesz.

A Google bejelentette, hogy új funkciót vezet be keresőmotorjában, az úgynevezett AI Mode-ot. Az eszköz úgy fog működni, mint egy chatbot, lehetővé téve az emberek számára, hogy elindítsanak egy keresést, feltegyenek további kérdéseket, és a vállalat MI rendszere segítségével átfogó válaszokat kapjanak. "Ez a keresés teljes újragondolása” - mondta Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója a vállalat szoftverfejlesztőknek szóló éves konferenciája előtt tartott sajtótájékoztatón. Elmondása szerint a funkció tesztelése során az emberek drámaian „megváltoztatták a kereséssel való interakciójuk természetét”.

Az új funkció az új MI-képességek listájának élén szerepelt, beleértve a személyre szabottabb és automatizált e-mail-válaszokat és egy olyan vásárlási eszközt, amely automatikusan megvásárolja a ruhákat, miután azokat leakciózzák. Az AI Mode bevezetésével a Google lényegében megpróbálja felkavarni a hagyományos keresési üzletágát, mielőtt a feltörekvő MI versenytársak átvehetnék azt. A keresőóriás azóta ideges ettől a lehetőségtől, hogy két évvel ezelőtt „vörös kódot” hirdetett az OpenAI chatbotjának, a ChatGPT-nek az érkezése után, amely elindította a versenyt a generatív MI technológiai termékekbe való beépítéséért.


A Google azonban azért is habozott az MI teljes körű bevezetésétől, mert sok vesztenivalója van. A vállalat keresési üzletága tavaly közel 200 milliárd dollárt termelt, ami a teljes árbevételének több mint a fele. És ennek az üzletágnak az alapja az volt, hogy megbízhatóan a legjobb válaszokat adta az embereknek a kérdésekre. Bár technikai ugrást jelentenek, az MI rendszereknek van egy nagy hiányosságuk: hajlamosak hibás válaszokat adni, például azt javasolják, hogy az emberek rakjanak ragasztót a pizzára, amit a Google egyik mesterséges intelligencia rendszere tavaly meg is tett.

Az MI talán már most elkezdte csökkenteni a Google népszerűségét, mint a digitális információk keresésének alapértelmezett eszköze. Az igazságügyi minisztériumnak a Google ellen indított trösztellenes ügyében idén májusban tett tanúvallomása során az Apple egyik vezetője, Eddy Cue azt mondta, hogy 22 év óta először csökkent a Google keresési forgalma, mert egyre többen használják a mesterséges intelligenciát. A Google ezt követően azt mondta, hogy továbbra is „általános lekérdezés-növekedést lát” a keresésben. "Sokáig haboztak ezzel kapcsolatban, mert nem tartották jónak a minőséget, vagy nem tudták hogyan lehet pénzzé tenni” - mondta Pete Meyers, a Moz, egy keresőoptimalizálásra összpontosító szoftvercég innovációs tervezője, aki nyomon követi a Google Search változását."„Most azt teszik, amit szerintük meg kell tenniük, hogy versenyképesek legyenek, és ez kellemetlen.”

Az AI Mode kezdetben nem fog hirdetéseket kiszolgálni. A Google szerdán tart egy rendezvényt a marketingesek és hirdetők számára, ahol több dolgot is ismertet. Az MI átállás a Google üzletágának feldarabolására irányuló növekvő trösztellenes nyomás közepette történik. Az elmúlt két évben a Google trösztellenes ügyek sorát vesztette el, miután kiderült, hogy monopóliummal rendelkezik az alkalmazásboltja, a keresőmotorja és a hirdetési technológiája felett. Az amerikai kormány e hónap elején azzal érvelt, hogy a vállalatnak hozzáférést kell biztosítania a konkurens keresőmotoroknak és az MI-cégeknek a felhasználók kereséseire és kattintásaira vonatkozó adataihoz.

A Google új MI-funkciói minden bizonnyal elmélyítik a feszültséget a Google és a forgalom miatt aggódó webes kiadók között is. A chatbotok gyakran emelnek ki információkat a weboldalakról, és közvetlenül az emberekhez juttatják el azokat, felborítva ezzel a hagyományos keresési modellt, amely az embereket az interneten keresztül küldte az anyagok megtalálására. A vállalat igyekezett lekicsinyelni a kiadók azon aggodalmait, hogy az MI megzavarja az üzletmenetüket. Pichai szerint az AI Overviews - a vállalat által tavaly bevezetett, a hagyományos keresési eredmények fölé összefoglalókat generáló funkció - növelte az emberek által végzett keresések számát, és gyakran arra készteti az embereket, hogy több időt töltsenek a javasolt weboldalakon.

A Szilícium-völgyi rendezvényen Demis Hassabis, a Google DeepMind, a vállalat mesterséges intelligencia laboratóriumának vezetője bemutatta a Google legújabb modelljét, a Gemini 2.5 Pro-t, amely több „érvelést” végez, hogy elődjénél pontosabb eredményeket adjon. Elmondta, hogy a laboratórium folytatta a munkát, hogy a Gemini, a mesterséges intelligencia chatbot és alkalmazás olyan virtuális asszisztenssé váljon, amely képes felismerni és megoldani valós problémákat, például megjavítani egy elromlott kerékpárt.


A Gemini rendszer képezi a gerincét a Gmail új, személyre szabott intelligens válaszadási képességének. A felhasználók engedélyével a rendszer a múltbeli e-mailek alapján megnézi, hogyan ír egy felhasználó, és olyan automatikus válaszokat javasol, amelyek tükrözik az adott személy hangnemét és stílusát. Pichai bemutatta, hogy a rendszer automatikusan elkészít egy e-mailt, és a bejövő leveleket és a naptárat átvizsgálva egy coloradói útról származó javaslatokat állít össze egy hasonló útra készülő barátnak. A rendszer képes automatikusan törölni és archiválni az e-maileket a postaládák tisztítása nevű új eszközzel.

A Google a Geminit a Google Search vásárlási élményébe is bevezeti egy új chatrobottal, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy finomítsák kereséseiket. A felhasználó megkérheti a rendszert, hogy hozzon felszínre egy szürke kanapéhoz illő szőnyeget, majd finomíthatja a találatokat, hogy olyan szőnyegeket jelenítsen meg, amelyek könnyen tisztíthatók. Van egy olyan mesterséges intelligencia-ügynök is, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy beállítsák a maximális árat, amelyet hajlandóak kifizetni egy termékért, például egy pénztárcáért, és automatikusan megvásárolja azt, amint eladóvá válik.

Hassabis elmondta, hogy a vállalat igyekszik megőrizni a hagyományos keresést, miközben új MI képességeket is bevisz az élménybe az MI összefoglalókkal, az AI Mode chatrobottal és a Gemini asszisztenssel. "Ezek mind nagyon érdekesek és izgalmasak, és van néhány egymást kiegészítő jellemzőjük” - mondta. Hozzátette, a vállalat figyelni fogja, hogy a következő két évben ezek hogyan fejlődnek, „de egyelőre meg kell győződnünk arról, hogy mindezeken a frontokon nyerésre állunk”.

A vállalat új előfizetéses szolgáltatást vezetett be a fejlesztők számára Google AI Ultra néven, amely hozzáférést biztosít a vállalat elsőszámú modelljeihez és funkcióihoz, beleértve az MI ügynökök fejlesztéséhez szükséges eszközöket, videókat és kódolást. A havi 250 dolláros árú szolgáltatás célja, hogy felvegye a versenyt az olyan hasonló szolgáltatásokkal, mint az OpenAI ChatGPT Pro és az Anthropic Claude:Max, amelyek egyaránt havi 200 dollárba kerülnek.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • kvp #1
    Ha jol ertem, kezdetben a valoszinuleg hianyos, de legjobb tudasa szerint fog valaszolni, majd szepen lassan, a trosztellenes eljaras fuggvenyeben allnak at arra, hogy a valasz nem a helyesnek velt lesz, hanem a hirdetoi igeny szerint alakitjak ki.

    Tehat se helyes talalati listat, se helyes MI altal osszefoglalt valaszt nem ad majd a kereso. Plusz ha kettevalasztjak a keresesi es a hirdetesi uzletagat, akkor a keresesi uzletag bevetel nelkul marad, tehat gyakorlatilag onnantol nem lesz uzleti osztonzes az adatbazis frissitesere. Ez gyakorlatilag egy reklam adatbazist jelentene, hol csak a fizeto ugyfelek adatai kerulnek be a keresesi talalatok kozze es ezen reklamokbol valogat valaszt az MI is. Mint regen a yellow pages nyomtatott formaban. Ha ezt meglepik, akkor a Google gyakorlatilag lehuzhatja a rolot a keresesi es a reklam piacon is, de a tobbi onmagaban veszteseges project is leallhat, pl. az Android fejlesztese. (persze nem fog leallni, csak atkerul az open source kozosseghez vagy mas tamogatas hijan a kinai allamhoz es ez utobbit mindenki itelje meg ahogy szeretne)

    ps: Ha megmarad a Google hirdetesi reszlege mint fo bevetelforras, akkor is egyre inkabb hasznalhatatlanabba fog valni a kereso, de legalabb nem szunik meg azonnal, ugyanis az uzleti erdek hosszu tavon az ingyenes es hasznalhato (relevans es helyes talalatokat ado) keresesi modell kivezetese fele mutat, pay to play alapon fizetosse teve minden talalati oldalt. Ez ugyancsak a yellow pages modell es az internet nagyreszet kizarja a talalatok kozzul. (mig jelenleg csak nagy mertekben hatra vannak sorolva, de legalabb elerhetoek)