SG.hu
Új csetbotot mutatott be a Google, ami új korszakot jelez a keresés számára

A Google a keresőmotor tökéletesítésével vált az internet kapujává. Két évtizeden át 10 kék linket mutatott meg, amelyek segítségével az emberek hozzáférhettek a keresett információkhoz. Negyed évszázad után azonban a technológiai óriás úgy véli, hogy a keresés jövője a mesterséges intelligencia lesz.
A Google bejelentette, hogy új funkciót vezet be keresőmotorjában, az úgynevezett AI Mode-ot. Az eszköz úgy fog működni, mint egy chatbot, lehetővé téve az emberek számára, hogy elindítsanak egy keresést, feltegyenek további kérdéseket, és a vállalat MI rendszere segítségével átfogó válaszokat kapjanak. "Ez a keresés teljes újragondolása” - mondta Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója a vállalat szoftverfejlesztőknek szóló éves konferenciája előtt tartott sajtótájékoztatón. Elmondása szerint a funkció tesztelése során az emberek drámaian „megváltoztatták a kereséssel való interakciójuk természetét”.
Az új funkció az új MI-képességek listájának élén szerepelt, beleértve a személyre szabottabb és automatizált e-mail-válaszokat és egy olyan vásárlási eszközt, amely automatikusan megvásárolja a ruhákat, miután azokat leakciózzák. Az AI Mode bevezetésével a Google lényegében megpróbálja felkavarni a hagyományos keresési üzletágát, mielőtt a feltörekvő MI versenytársak átvehetnék azt. A keresőóriás azóta ideges ettől a lehetőségtől, hogy két évvel ezelőtt „vörös kódot” hirdetett az OpenAI chatbotjának, a ChatGPT-nek az érkezése után, amely elindította a versenyt a generatív MI technológiai termékekbe való beépítéséért.
A Google azonban azért is habozott az MI teljes körű bevezetésétől, mert sok vesztenivalója van. A vállalat keresési üzletága tavaly közel 200 milliárd dollárt termelt, ami a teljes árbevételének több mint a fele. És ennek az üzletágnak az alapja az volt, hogy megbízhatóan a legjobb válaszokat adta az embereknek a kérdésekre. Bár technikai ugrást jelentenek, az MI rendszereknek van egy nagy hiányosságuk: hajlamosak hibás válaszokat adni, például azt javasolják, hogy az emberek rakjanak ragasztót a pizzára, amit a Google egyik mesterséges intelligencia rendszere tavaly meg is tett.
Az MI talán már most elkezdte csökkenteni a Google népszerűségét, mint a digitális információk keresésének alapértelmezett eszköze. Az igazságügyi minisztériumnak a Google ellen indított trösztellenes ügyében idén májusban tett tanúvallomása során az Apple egyik vezetője, Eddy Cue azt mondta, hogy 22 év óta először csökkent a Google keresési forgalma, mert egyre többen használják a mesterséges intelligenciát. A Google ezt követően azt mondta, hogy továbbra is „általános lekérdezés-növekedést lát” a keresésben. "Sokáig haboztak ezzel kapcsolatban, mert nem tartották jónak a minőséget, vagy nem tudták hogyan lehet pénzzé tenni” - mondta Pete Meyers, a Moz, egy keresőoptimalizálásra összpontosító szoftvercég innovációs tervezője, aki nyomon követi a Google Search változását."„Most azt teszik, amit szerintük meg kell tenniük, hogy versenyképesek legyenek, és ez kellemetlen.”
Az AI Mode kezdetben nem fog hirdetéseket kiszolgálni. A Google szerdán tart egy rendezvényt a marketingesek és hirdetők számára, ahol több dolgot is ismertet. Az MI átállás a Google üzletágának feldarabolására irányuló növekvő trösztellenes nyomás közepette történik. Az elmúlt két évben a Google trösztellenes ügyek sorát vesztette el, miután kiderült, hogy monopóliummal rendelkezik az alkalmazásboltja, a keresőmotorja és a hirdetési technológiája felett. Az amerikai kormány e hónap elején azzal érvelt, hogy a vállalatnak hozzáférést kell biztosítania a konkurens keresőmotoroknak és az MI-cégeknek a felhasználók kereséseire és kattintásaira vonatkozó adataihoz.
A Google új MI-funkciói minden bizonnyal elmélyítik a feszültséget a Google és a forgalom miatt aggódó webes kiadók között is. A chatbotok gyakran emelnek ki információkat a weboldalakról, és közvetlenül az emberekhez juttatják el azokat, felborítva ezzel a hagyományos keresési modellt, amely az embereket az interneten keresztül küldte az anyagok megtalálására. A vállalat igyekezett lekicsinyelni a kiadók azon aggodalmait, hogy az MI megzavarja az üzletmenetüket. Pichai szerint az AI Overviews - a vállalat által tavaly bevezetett, a hagyományos keresési eredmények fölé összefoglalókat generáló funkció - növelte az emberek által végzett keresések számát, és gyakran arra készteti az embereket, hogy több időt töltsenek a javasolt weboldalakon.
A Szilícium-völgyi rendezvényen Demis Hassabis, a Google DeepMind, a vállalat mesterséges intelligencia laboratóriumának vezetője bemutatta a Google legújabb modelljét, a Gemini 2.5 Pro-t, amely több „érvelést” végez, hogy elődjénél pontosabb eredményeket adjon. Elmondta, hogy a laboratórium folytatta a munkát, hogy a Gemini, a mesterséges intelligencia chatbot és alkalmazás olyan virtuális asszisztenssé váljon, amely képes felismerni és megoldani valós problémákat, például megjavítani egy elromlott kerékpárt.
A Gemini rendszer képezi a gerincét a Gmail új, személyre szabott intelligens válaszadási képességének. A felhasználók engedélyével a rendszer a múltbeli e-mailek alapján megnézi, hogyan ír egy felhasználó, és olyan automatikus válaszokat javasol, amelyek tükrözik az adott személy hangnemét és stílusát. Pichai bemutatta, hogy a rendszer automatikusan elkészít egy e-mailt, és a bejövő leveleket és a naptárat átvizsgálva egy coloradói útról származó javaslatokat állít össze egy hasonló útra készülő barátnak. A rendszer képes automatikusan törölni és archiválni az e-maileket a postaládák tisztítása nevű új eszközzel.
A Google a Geminit a Google Search vásárlási élményébe is bevezeti egy új chatrobottal, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy finomítsák kereséseiket. A felhasználó megkérheti a rendszert, hogy hozzon felszínre egy szürke kanapéhoz illő szőnyeget, majd finomíthatja a találatokat, hogy olyan szőnyegeket jelenítsen meg, amelyek könnyen tisztíthatók. Van egy olyan mesterséges intelligencia-ügynök is, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy beállítsák a maximális árat, amelyet hajlandóak kifizetni egy termékért, például egy pénztárcáért, és automatikusan megvásárolja azt, amint eladóvá válik.
Hassabis elmondta, hogy a vállalat igyekszik megőrizni a hagyományos keresést, miközben új MI képességeket is bevisz az élménybe az MI összefoglalókkal, az AI Mode chatrobottal és a Gemini asszisztenssel. "Ezek mind nagyon érdekesek és izgalmasak, és van néhány egymást kiegészítő jellemzőjük” - mondta. Hozzátette, a vállalat figyelni fogja, hogy a következő két évben ezek hogyan fejlődnek, „de egyelőre meg kell győződnünk arról, hogy mindezeken a frontokon nyerésre állunk”.
A vállalat új előfizetéses szolgáltatást vezetett be a fejlesztők számára Google AI Ultra néven, amely hozzáférést biztosít a vállalat elsőszámú modelljeihez és funkcióihoz, beleértve az MI ügynökök fejlesztéséhez szükséges eszközöket, videókat és kódolást. A havi 250 dolláros árú szolgáltatás célja, hogy felvegye a versenyt az olyan hasonló szolgáltatásokkal, mint az OpenAI ChatGPT Pro és az Anthropic Claude:Max, amelyek egyaránt havi 200 dollárba kerülnek.
A Google bejelentette, hogy új funkciót vezet be keresőmotorjában, az úgynevezett AI Mode-ot. Az eszköz úgy fog működni, mint egy chatbot, lehetővé téve az emberek számára, hogy elindítsanak egy keresést, feltegyenek további kérdéseket, és a vállalat MI rendszere segítségével átfogó válaszokat kapjanak. "Ez a keresés teljes újragondolása” - mondta Sundar Pichai, a Google vezérigazgatója a vállalat szoftverfejlesztőknek szóló éves konferenciája előtt tartott sajtótájékoztatón. Elmondása szerint a funkció tesztelése során az emberek drámaian „megváltoztatták a kereséssel való interakciójuk természetét”.
Az új funkció az új MI-képességek listájának élén szerepelt, beleértve a személyre szabottabb és automatizált e-mail-válaszokat és egy olyan vásárlási eszközt, amely automatikusan megvásárolja a ruhákat, miután azokat leakciózzák. Az AI Mode bevezetésével a Google lényegében megpróbálja felkavarni a hagyományos keresési üzletágát, mielőtt a feltörekvő MI versenytársak átvehetnék azt. A keresőóriás azóta ideges ettől a lehetőségtől, hogy két évvel ezelőtt „vörös kódot” hirdetett az OpenAI chatbotjának, a ChatGPT-nek az érkezése után, amely elindította a versenyt a generatív MI technológiai termékekbe való beépítéséért.
A Google azonban azért is habozott az MI teljes körű bevezetésétől, mert sok vesztenivalója van. A vállalat keresési üzletága tavaly közel 200 milliárd dollárt termelt, ami a teljes árbevételének több mint a fele. És ennek az üzletágnak az alapja az volt, hogy megbízhatóan a legjobb válaszokat adta az embereknek a kérdésekre. Bár technikai ugrást jelentenek, az MI rendszereknek van egy nagy hiányosságuk: hajlamosak hibás válaszokat adni, például azt javasolják, hogy az emberek rakjanak ragasztót a pizzára, amit a Google egyik mesterséges intelligencia rendszere tavaly meg is tett.
Az MI talán már most elkezdte csökkenteni a Google népszerűségét, mint a digitális információk keresésének alapértelmezett eszköze. Az igazságügyi minisztériumnak a Google ellen indított trösztellenes ügyében idén májusban tett tanúvallomása során az Apple egyik vezetője, Eddy Cue azt mondta, hogy 22 év óta először csökkent a Google keresési forgalma, mert egyre többen használják a mesterséges intelligenciát. A Google ezt követően azt mondta, hogy továbbra is „általános lekérdezés-növekedést lát” a keresésben. "Sokáig haboztak ezzel kapcsolatban, mert nem tartották jónak a minőséget, vagy nem tudták hogyan lehet pénzzé tenni” - mondta Pete Meyers, a Moz, egy keresőoptimalizálásra összpontosító szoftvercég innovációs tervezője, aki nyomon követi a Google Search változását."„Most azt teszik, amit szerintük meg kell tenniük, hogy versenyképesek legyenek, és ez kellemetlen.”
Az AI Mode kezdetben nem fog hirdetéseket kiszolgálni. A Google szerdán tart egy rendezvényt a marketingesek és hirdetők számára, ahol több dolgot is ismertet. Az MI átállás a Google üzletágának feldarabolására irányuló növekvő trösztellenes nyomás közepette történik. Az elmúlt két évben a Google trösztellenes ügyek sorát vesztette el, miután kiderült, hogy monopóliummal rendelkezik az alkalmazásboltja, a keresőmotorja és a hirdetési technológiája felett. Az amerikai kormány e hónap elején azzal érvelt, hogy a vállalatnak hozzáférést kell biztosítania a konkurens keresőmotoroknak és az MI-cégeknek a felhasználók kereséseire és kattintásaira vonatkozó adataihoz.
A Google új MI-funkciói minden bizonnyal elmélyítik a feszültséget a Google és a forgalom miatt aggódó webes kiadók között is. A chatbotok gyakran emelnek ki információkat a weboldalakról, és közvetlenül az emberekhez juttatják el azokat, felborítva ezzel a hagyományos keresési modellt, amely az embereket az interneten keresztül küldte az anyagok megtalálására. A vállalat igyekezett lekicsinyelni a kiadók azon aggodalmait, hogy az MI megzavarja az üzletmenetüket. Pichai szerint az AI Overviews - a vállalat által tavaly bevezetett, a hagyományos keresési eredmények fölé összefoglalókat generáló funkció - növelte az emberek által végzett keresések számát, és gyakran arra készteti az embereket, hogy több időt töltsenek a javasolt weboldalakon.
A Szilícium-völgyi rendezvényen Demis Hassabis, a Google DeepMind, a vállalat mesterséges intelligencia laboratóriumának vezetője bemutatta a Google legújabb modelljét, a Gemini 2.5 Pro-t, amely több „érvelést” végez, hogy elődjénél pontosabb eredményeket adjon. Elmondta, hogy a laboratórium folytatta a munkát, hogy a Gemini, a mesterséges intelligencia chatbot és alkalmazás olyan virtuális asszisztenssé váljon, amely képes felismerni és megoldani valós problémákat, például megjavítani egy elromlott kerékpárt.
A Gemini rendszer képezi a gerincét a Gmail új, személyre szabott intelligens válaszadási képességének. A felhasználók engedélyével a rendszer a múltbeli e-mailek alapján megnézi, hogyan ír egy felhasználó, és olyan automatikus válaszokat javasol, amelyek tükrözik az adott személy hangnemét és stílusát. Pichai bemutatta, hogy a rendszer automatikusan elkészít egy e-mailt, és a bejövő leveleket és a naptárat átvizsgálva egy coloradói útról származó javaslatokat állít össze egy hasonló útra készülő barátnak. A rendszer képes automatikusan törölni és archiválni az e-maileket a postaládák tisztítása nevű új eszközzel.
A Google a Geminit a Google Search vásárlási élményébe is bevezeti egy új chatrobottal, amely lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy finomítsák kereséseiket. A felhasználó megkérheti a rendszert, hogy hozzon felszínre egy szürke kanapéhoz illő szőnyeget, majd finomíthatja a találatokat, hogy olyan szőnyegeket jelenítsen meg, amelyek könnyen tisztíthatók. Van egy olyan mesterséges intelligencia-ügynök is, amely lehetővé teszi az emberek számára, hogy beállítsák a maximális árat, amelyet hajlandóak kifizetni egy termékért, például egy pénztárcáért, és automatikusan megvásárolja azt, amint eladóvá válik.
Hassabis elmondta, hogy a vállalat igyekszik megőrizni a hagyományos keresést, miközben új MI képességeket is bevisz az élménybe az MI összefoglalókkal, az AI Mode chatrobottal és a Gemini asszisztenssel. "Ezek mind nagyon érdekesek és izgalmasak, és van néhány egymást kiegészítő jellemzőjük” - mondta. Hozzátette, a vállalat figyelni fogja, hogy a következő két évben ezek hogyan fejlődnek, „de egyelőre meg kell győződnünk arról, hogy mindezeken a frontokon nyerésre állunk”.
A vállalat új előfizetéses szolgáltatást vezetett be a fejlesztők számára Google AI Ultra néven, amely hozzáférést biztosít a vállalat elsőszámú modelljeihez és funkcióihoz, beleértve az MI ügynökök fejlesztéséhez szükséges eszközöket, videókat és kódolást. A havi 250 dolláros árú szolgáltatás célja, hogy felvegye a versenyt az olyan hasonló szolgáltatásokkal, mint az OpenAI ChatGPT Pro és az Anthropic Claude:Max, amelyek egyaránt havi 200 dollárba kerülnek.