SG.hu
Élményekkel akar a szállodáknak versenyt támasztani az Airbnb

Az alkalmazásból foglalhatunk magunknak a kinézett lakásunkba például fodrászt, vagy foglalhatunk le egy borkóstolást.
Közel egy évtizeddel ezelőtt az Airbnb azt képzelte el, hogy több lesz, mint egy applikáció, amellyel nyaralást lehet foglalni. A legutóbbi újratervezés jelentős előrelépés lehet afelé, hogy olyan teljes élményt nyújtó utazási alkalmazássá váljon, amilyet Brian Chesky vezérigazgató megálmodott. Az online bérlési piactér már korábban is tett erőfeszítéseket e cél érdekében. Elindította az „Airbnb Experiences”-t, azaz az alkalmazáson keresztül foglalható túrákat, tanfolyamokat és egyéb tevékenységeket; egy utazási magazint; szállodaszerű ajánlatokat; és „kalandtúra” csomagokat, amelyek tartalmaznak szállást, szállítást és étkezést. Aztán jött a Covid-19 járvány - hónapokkal a vállalat tőzsdére lépése előtt -, és az Airbnb kénytelen volt visszafogni ambícióit, hogy az alapajánlataira koncentrálhasson.
Most az Airbnb új funkciókkal, ajánlatokkal és az alkalmazás újratervezésével visszatér a teljes körű utazási platform víziójához. Ez magában foglalja az új „Airbnb Services” szekciót, ahol a felhasználók szakácsokat, masszőröket, személyi edzőket és más típusú szolgáltatásokat nyújtó szakembereket foglalhatnak az Airbnb-jükre. Az új ajánlatok versenyképesebbé tehetik az alkalmazást az olyan utazási platformokkal szemben, mint az Expedia és a Kayak, valamint a szállodákkal szemben, amelyek az olyan szolgáltatásokkal, mint az éttermek és fürdők, magukhoz tudják vonzani az embereket. "Az egyik ok, amiért az emberek nem mindig akarnak az Airbnb-nél megszállni, az az, hogy nem feltétlenül rendelkeztünk olyan egyéb tevékenységekkel, amelyeket a tartózkodás körül lehetett csinálni, nem úgy, mint a hagyományosabb vendéglátóhelyeken” - mondta Dave Stephenson, az Airbnb üzleti igazgatója. "Már régóta beszélünk arról, hogy az alaptevékenységen túl is terjeszkedni fogunk. Most végre megmutathatjuk” - mondta.
A bejelentés bizonytalan időszakban érkezik az utazási ágazat számára, mivel a gazdasággal kapcsolatos aggodalmak azzal fenyegetnek, hogy a fogyasztók utazásokra és élményekre fordított kiadásai csökkennek. A hónap elején az Airbnb az erős első negyedéves eredménybeszámoló ellenére arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a foglalások növekedése lassulhat a folyó negyedévben, és hogy az átlagos napi bevétel - azaz hogy mennyit keresnek egy éjszakás foglalásonként - nem fog változni az előző évhez képest. A vállalatnak az elmúlt években adatvédelmi problémák miatt perekkel és a helyi önkormányzatok növekvő korlátozásaival is szembe kellett néznie. Az Airbnb részvényei több mint 10%-kal estek az egy évvel ezelőtti szinthez képest, de az év eleje óta 2%-kal emelkedtek.
A héttől kezdve a felhasználók közvetlenül az Airbnb alkalmazásból foglalhatnak szolgáltató szakembereket az új Szolgáltatások fülön keresztül. A szolgáltatások 10 kategóriába tagozódnak, vannak köztük szakácsok, fodrászok és sminkesek, valamint fotósok, akik a felhasználók Airbnb-bérleményeibe érkeznek. A felhasználók például lefoglalhatnak egy fotóst egy „street style” fotózáshoz Párizsban, vagy egy személyes szakácsot egy barbecue étkezéshez a texasi Austinban. A szolgáltatóknak jelentkezniük kell, és bizonyítaniuk kell a tapasztalatot és a szakmai engedélyeket, mielőtt felkerülhetnek az alkalmazásba. A szolgáltató szakemberek akkor is elmehetnek a felhasználók otthonába vagy más helyszínekre, ha a vevők nem Airbnb bérleményben tartózkodnak - ez egy módja annak, hogy az emberek akkor is használják az oldalt, amikor nem utaznak. A funkció kezdetben a világ 100 városában lesz elérhető.
A vállalat az Experiences részlegét is megújítja, új, exkluzív ajánlatokkal, az úgynevezett „Airbnb Originals”-al. Stephenson elmondta, hogy az Airbnb-nek világszerte vannak csapatai, amelyek a helyiekkel együttműködve egyedi élményeket hoznak létre, mint például a párizsi Notre-Dame katedrális megtekintése egy építészmérnökkel, aki a helyreállításán dolgozott, vagy egy cukrász tanfolyam a The French Bastards pékségben. "Ők az adott városokban dolgoznak, és a legkreatívabb, legelképesztőbb embereket keresik fel a helyszíneken. Olyan dolgokat tudunk csinálni, mint például a közösségi médiában való keresés, és aztán ott van még a szájhagyomány útján történő információszerzés is” - mondta Stephenson a vállalat akvizíciós csapatairól, hozzátéve, hogy ezek az élmények mostantól a világ 1000 városában lesznek elérhetőek.
Néhány meglévő Airbnb Experiences szolgáltatással ellentétben az új "Original” ajánlatok nem lesznek foglalhatók más platformokon, például a Tripadvisoron vagy a Viatoron. A felhasználók az alkalmazáson keresztül (az adatvédelem kikapcsolása mellett) láthatják a többi embert is, akik lefoglaltak egy élményt, és utólag is tarthatják a kapcsolatot, valamint fényképeket oszthatnak meg a csoporttal. A célnak megfelelően, hogy egy teljes körű szolgáltatást nyújtó utazási alkalmazást hozzanak létre, az Airbnb „Utazások” füle mostantól egy kicsit jobban hasonlít egy teljes körű szolgáltatást nyújtó utazástervezőre. Amint a felhasználók lefoglalnak egy szálláshelyet, automatikusan ajánlásokat kapnak a környékbeli élményekre és szolgáltatásokra, és minden, amit lefoglalnak, megjelenik egy idővonalon, a tartózkodás részleteivel, a ki- és bejelentkezési utasításokkal és egyéb utazási információkkal együtt.
Ami pedig a jelenlegi gazdasági bizonytalanságot illeti, Stephenson szerint a lassulás azt jelentheti, hogy több házigazda rak fel ingatlanokat vagy ajánl élményeket a platformon, hogy extra bevételre tegyen szert. Hozzátette, hogy a platform költséghatékonyabb lehetőségeket is kínálhat a fogyasztóknak a pénzügyi bizonytalanság idején. "Azt tapasztaljuk, hogy több ember jobban megválogatja, hogy hol száll meg. Ez valójában segítség lehet az üzletünknek” - mondta.
Közel egy évtizeddel ezelőtt az Airbnb azt képzelte el, hogy több lesz, mint egy applikáció, amellyel nyaralást lehet foglalni. A legutóbbi újratervezés jelentős előrelépés lehet afelé, hogy olyan teljes élményt nyújtó utazási alkalmazássá váljon, amilyet Brian Chesky vezérigazgató megálmodott. Az online bérlési piactér már korábban is tett erőfeszítéseket e cél érdekében. Elindította az „Airbnb Experiences”-t, azaz az alkalmazáson keresztül foglalható túrákat, tanfolyamokat és egyéb tevékenységeket; egy utazási magazint; szállodaszerű ajánlatokat; és „kalandtúra” csomagokat, amelyek tartalmaznak szállást, szállítást és étkezést. Aztán jött a Covid-19 járvány - hónapokkal a vállalat tőzsdére lépése előtt -, és az Airbnb kénytelen volt visszafogni ambícióit, hogy az alapajánlataira koncentrálhasson.
Most az Airbnb új funkciókkal, ajánlatokkal és az alkalmazás újratervezésével visszatér a teljes körű utazási platform víziójához. Ez magában foglalja az új „Airbnb Services” szekciót, ahol a felhasználók szakácsokat, masszőröket, személyi edzőket és más típusú szolgáltatásokat nyújtó szakembereket foglalhatnak az Airbnb-jükre. Az új ajánlatok versenyképesebbé tehetik az alkalmazást az olyan utazási platformokkal szemben, mint az Expedia és a Kayak, valamint a szállodákkal szemben, amelyek az olyan szolgáltatásokkal, mint az éttermek és fürdők, magukhoz tudják vonzani az embereket. "Az egyik ok, amiért az emberek nem mindig akarnak az Airbnb-nél megszállni, az az, hogy nem feltétlenül rendelkeztünk olyan egyéb tevékenységekkel, amelyeket a tartózkodás körül lehetett csinálni, nem úgy, mint a hagyományosabb vendéglátóhelyeken” - mondta Dave Stephenson, az Airbnb üzleti igazgatója. "Már régóta beszélünk arról, hogy az alaptevékenységen túl is terjeszkedni fogunk. Most végre megmutathatjuk” - mondta.
A bejelentés bizonytalan időszakban érkezik az utazási ágazat számára, mivel a gazdasággal kapcsolatos aggodalmak azzal fenyegetnek, hogy a fogyasztók utazásokra és élményekre fordított kiadásai csökkennek. A hónap elején az Airbnb az erős első negyedéves eredménybeszámoló ellenére arra figyelmeztette a befektetőket, hogy a foglalások növekedése lassulhat a folyó negyedévben, és hogy az átlagos napi bevétel - azaz hogy mennyit keresnek egy éjszakás foglalásonként - nem fog változni az előző évhez képest. A vállalatnak az elmúlt években adatvédelmi problémák miatt perekkel és a helyi önkormányzatok növekvő korlátozásaival is szembe kellett néznie. Az Airbnb részvényei több mint 10%-kal estek az egy évvel ezelőtti szinthez képest, de az év eleje óta 2%-kal emelkedtek.
A héttől kezdve a felhasználók közvetlenül az Airbnb alkalmazásból foglalhatnak szolgáltató szakembereket az új Szolgáltatások fülön keresztül. A szolgáltatások 10 kategóriába tagozódnak, vannak köztük szakácsok, fodrászok és sminkesek, valamint fotósok, akik a felhasználók Airbnb-bérleményeibe érkeznek. A felhasználók például lefoglalhatnak egy fotóst egy „street style” fotózáshoz Párizsban, vagy egy személyes szakácsot egy barbecue étkezéshez a texasi Austinban. A szolgáltatóknak jelentkezniük kell, és bizonyítaniuk kell a tapasztalatot és a szakmai engedélyeket, mielőtt felkerülhetnek az alkalmazásba. A szolgáltató szakemberek akkor is elmehetnek a felhasználók otthonába vagy más helyszínekre, ha a vevők nem Airbnb bérleményben tartózkodnak - ez egy módja annak, hogy az emberek akkor is használják az oldalt, amikor nem utaznak. A funkció kezdetben a világ 100 városában lesz elérhető.

A vállalat az Experiences részlegét is megújítja, új, exkluzív ajánlatokkal, az úgynevezett „Airbnb Originals”-al. Stephenson elmondta, hogy az Airbnb-nek világszerte vannak csapatai, amelyek a helyiekkel együttműködve egyedi élményeket hoznak létre, mint például a párizsi Notre-Dame katedrális megtekintése egy építészmérnökkel, aki a helyreállításán dolgozott, vagy egy cukrász tanfolyam a The French Bastards pékségben. "Ők az adott városokban dolgoznak, és a legkreatívabb, legelképesztőbb embereket keresik fel a helyszíneken. Olyan dolgokat tudunk csinálni, mint például a közösségi médiában való keresés, és aztán ott van még a szájhagyomány útján történő információszerzés is” - mondta Stephenson a vállalat akvizíciós csapatairól, hozzátéve, hogy ezek az élmények mostantól a világ 1000 városában lesznek elérhetőek.
Néhány meglévő Airbnb Experiences szolgáltatással ellentétben az új "Original” ajánlatok nem lesznek foglalhatók más platformokon, például a Tripadvisoron vagy a Viatoron. A felhasználók az alkalmazáson keresztül (az adatvédelem kikapcsolása mellett) láthatják a többi embert is, akik lefoglaltak egy élményt, és utólag is tarthatják a kapcsolatot, valamint fényképeket oszthatnak meg a csoporttal. A célnak megfelelően, hogy egy teljes körű szolgáltatást nyújtó utazási alkalmazást hozzanak létre, az Airbnb „Utazások” füle mostantól egy kicsit jobban hasonlít egy teljes körű szolgáltatást nyújtó utazástervezőre. Amint a felhasználók lefoglalnak egy szálláshelyet, automatikusan ajánlásokat kapnak a környékbeli élményekre és szolgáltatásokra, és minden, amit lefoglalnak, megjelenik egy idővonalon, a tartózkodás részleteivel, a ki- és bejelentkezési utasításokkal és egyéb utazási információkkal együtt.
Ami pedig a jelenlegi gazdasági bizonytalanságot illeti, Stephenson szerint a lassulás azt jelentheti, hogy több házigazda rak fel ingatlanokat vagy ajánl élményeket a platformon, hogy extra bevételre tegyen szert. Hozzátette, hogy a platform költséghatékonyabb lehetőségeket is kínálhat a fogyasztóknak a pénzügyi bizonytalanság idején. "Azt tapasztaljuk, hogy több ember jobban megválogatja, hogy hol száll meg. Ez valójában segítség lehet az üzletünknek” - mondta.